يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۳۰۰۳
زمان انتشار: ۱۳:۳۲     ۳۰ شهريور ۱۳۹۳
سرمربی استقلال گفت: «متاسفانه بازیکن ایرانی با کوچکترین مشکلی که برایش رخ می دهد سریع تقاضای تعویض می کند و نگران می شود که مبادا مشکلی برایش به وجود بیاید.»

به گزارش پایگاه 598 به نقل از کاپ، امیر قلعه نویی درباره آخرین وضعیت این تیم پس از شکست مقابل فولاد خوزستان صحبت کرد و با اشاره به نقاط ضعف و قوت تیم خود از برنامه های کادر فنی استقلال برای رویارویی با حریف هفته دهم این تیم سخن گفت.

 

وی در خصوص مسائل دیگر روز فوتبال از جمله نتایج ضعیف تیم امید در بازی های آسیایی اینچئون و دربی امیدها صحبت کرد که در ادامه متن کامل این گفتگو می آید:

 

* آقای قلعه نویی! پس از پایان بازی با فولاد به رغم شکست در ورزشگاه آزادی از سوی طرفداران تیمتان تشویق شدید، دلیل این اتفاق چیست؟

- همواره گفته ام و باز هم تکرار می کنم که ما شرمنده این مردم هستیم و از آنها تشکر می کنیم که در هر شرایطی نسبت به استقلال و پیراهن این تیم تعصب دارند. گر چه بعضی ها از بیرون شیطنت هایی می کنند و برنامه ریزی انجام می دهند تا تیم استقلال را به حاشیه ببرند، اما خوشحالم که مردمی که روی سکوها بازی استقلال را تماشا می کنند به خوبی متوجه آنچه درون زمین اتفاق می افتد، هستند.

 

* انتظار این باخت را داشتید؟

- موضوعی که می خواهم مطرح کنم دلیل بر این نیست که بخواهم باخت تیم را توجیه کرده باشم، اما وقتی بخواهم در بحث فنی درباره دیدارمان با فولاد صحبت کنم باید این را بگویم نه در این بازی و نه در بازی قبلی تیم ما مستحق باخت نبود. من از نحوه بازی تیمم راضی بودم. متاسفانه ما هم بدشانسیم و هم کم شانس. بدشانسیم که بازیکنانمان مقابل دروازه موقعیت تک به تک را به گل تبدیل نمی کنند به طور مثال در دقیقه 2 آرش برهانی تک به تک را به گل تبدیل نکرد و این اتفاق چند دقیقه بعد هم تکرار شد. یک موقعیت خوب دیگر هم توسط قاضی و سپس میلاد فخرالدینی از دست رفت. یک بار هم میلاد و کریمیان جلوی دروازه با هم قاطی کردند، اما در نقطه مقابل حریف ما از یک موقعیت سی درصدی به گل رسید. من فیلم بازی را با دقت نگاه کردم و فولاد فقط یک کرنر روی دروازه ما ارسال کرد. گل آنها هم روی یک سانتر و با اشتباه خط دفاعی خودمان شکل گرفت. به همین خاطر است که می گویم علاوه بر بدشانسی کم شانس هم هستیم.

 

* با این حساب از استقلال راضی هستید یا نه؟

- تیمی که بتواند به حریفش فشار بیاورد یعنی خوب کار کرده است. ما الان دو، سه مشکل عمده داریم. یکی از آنها عقب بودن بازیکنان ملی پوشمان از نظر بدنی است و دیگری مصدومیت هایی که گریبانگیر اعضای تیممان شده است. مطمئن هستم با رفع این مشکلات شرایط به مراتب بهتر خواهد شد.

 

* چه شد که مگویان بعد از مصدومیت به بازی ادامه داد؟

- سوال خوبی مطرح کردید. درود بر شرف بازیکن ارمنی تیممان که با آن شرایط بدنی به ما کمک کرد و در زمین ماند. متاسفانه بازیکن ایرانی با کوچکترین مشکلی که برایش رخ می دهد سریع تقاضای تعویض می کند و نگران می شود که مبادا مشکلی برایش به وجود بیاید. افسوس که تعصب و غیرت در فوتبال ما کمرنگ شده و دیگر کسی نسبت به پیراهن تیم عشق و غرور ندارد. همین هاست که برای تیم ها مشکل ساز می شود. با این همه من هیچ ناراحتی ندارم و مطمئن هستم بازیکنان ما که برسند ما مجددا مسیر صعودیمان را طی می کنیم. در حال حاضر هم فقط دو امتیاز با صدر فاصله داریم.

 

* اما دو بازی است که استقلال شکست می خورد؟

- من آدم صادقی هستم و باز هم تکرار می کنم که در دو بازی اخیر باخت حق استقلال نبود و ما اسیر بی عدالتی فوتبال شدیم. البته از آرش هم دلخورم که دو بار توپ را به گل تبدیل نکرد. اگر او در دقیقه 2 مقابل فولاد آن توپ را گل می کرد شرایط به کل برای ما فرق می کرد.

 

* یکی، دو رسانه از درگیری بین شما و برهانی تیتر و مطلب منتشر کرده اند، آیا پس از بازی با فولاد اختلافی بین شما به وجود آمد؟

- قبلا هم درباره این آقایان صحبت کرده ام و جریمه هم شده ام و جریمه اش را هم داده ام. متاسفم برای آنهایی که چنین اخباری را منتشر می کنند. کدام درگیری؟ من بعد از بازی مثل همیشه به رختکن رفتم. دو رکعت نمازم را خواندم و به سالن کنفرانس رفتم. باید راجع به این افراد همان جمله ای که یک بار گفته بودم را بار دیگر تکرار کنم، که بگذریم.

 

* با اینکه بازی استقلال و فولاد جذاب و پرموقعیت بود، اما کارلوس کی روش در ورزشگاه با خمیازه کشیدن بازی را نگاه می کرد، متوجه این موضوع شدید؟

- اولا که من هیچ صحبتی در این باره ندارم، اما این را هم باید بگویم که این اتفاق ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد و یک مرتبه خمیازه بکشد. فکر نمی کنم چیزی باشد که بخواهیم وقتمان را برای آن تلف کنیم.

 

* نتایج ضعیف تیم امید در کره جنوبی باعث نگرانی اهالی فوتبال شده، نظر شما در این باره چیست؟

- قبل از اینکه درباره مبحث نتایج ضعیف صحبت کنم، باید اول به این مطلب اشاره کنم آدم هایی که قلم شان و میکروفون شان همیشه در چنین مواقعی ضد مربی ایرانی است این روزها سکوت اختیار کرده اند و این هر آنچه برای ما تا دیروز جای شک باقی می گذاشت را به اطمینان قلبی تبدیل کرد. همه به یاد دارند تیم اکبر محمدی که در مسابقات بین المللی نتایج مورد انتظار را کسب نکرد چه بلایی بر سر او آوردند. اگر از اکبر محمدی حمایت می شد چه اشکالی داشت؟ آقایانی که ادعای مسلمانی دارید چرا اتفاقات تیم امید را بازتاب نمی دهید. من بحثم همین است. وقتی در جام ملت ها تیم من نتیجه نگرفت همه دیدند که چطور من را در تلویزیون محاکمه کردند. همان ها امروز سکوت اختیار کرده اند و هیچ حرفی درباره نتایج ضعیف تیم امید نمی زنند. گر چه معتقدم این نتیجه ممکن است در هر دوره ای برای هر تیمی اتفاق بیفتد...

 

* ... اما کمتر کسی چنین انتظاری داشت؟

- شما در جام جهانی هم دیدید که اسپانیا و ایتالیا چطور در دور اول حذف شدند. پس از این قبیل اتفاقات در فوتبال عجیب نیست. من ایرادم به شخص وینگادا هم نیست. اتفاقا اعتقاد دارم وینگادا یکی از مربیان خوب و کاربلد فوتبال است، اما بحث این است که چرا به فوتبال پایه مان بی اهمیت شده ایم. آنهایی که یک میلیارد هزینه به خدمت گیری بازیکن می کنند حاضر نیستند 15 میلیون تومان برای یکی از تیم های پایه شان بودجه صرف کنند. همین ها باعث می شود تا در چنین روزهایی تیم پایه مان نتایج ضعیف بگیرد. باز هم تکرار می کنم ما درباره اکبر محمدی فرصت سوزی کردیم و در دوره ای که او می توانست مربی بزرگی برای آینده کشورمان باشد آن هایی که مترصد نتیجه نگرفتن مربی ایرانی هستند تا توانستند او را محاکمه کردند. حالا اینکه چه اتفاقی پشت پرده بود. تقریبا مشخص است. اینکه نتوانستند بازیکن خودشان را به تیم جوانان بدهند یا از این قبیل مسائل...

 

* چه درسی می توان از این مسابقات گرفت؟

- قطعا خود وینگادا فیلم بازی ها را نگاه می کند و نقاط ضعفش را پیدا خواهد کرد. امیدوارم این نتایج در کره باعث شود تا لااقل در مقدماتی بازی های المپیک شاهد تکرار اشتباهاتی که در کره رخ داد، نباشیم و بتوانیم سهمیه المپیک را کسب کنیم.

 

* تعدادی از بازیکنان استقلال دلیل گل نشدن موقعیت های این تیم را طلسم شدن این تیم می دانند. آیا شما به چنین مسائلی اعتقاد دارید؟

- اصلا! این بحث ها باعث انحراف فکری می شود. وقتی بازیکن جلوی دروازه توپ را به آسمان می زند دیگر کدام طلسم و جادو. ما وقتی خودمان بی دقت هستیم باید تلاش کنیم تا با دقت به توپ ضربه بزنیم. البته طلسم و جادو در قرآن هم آمده است، ولی باز هم تاکید می کنم این مسائل نباید بهانه ای شود تا ما خودمان را دچار انحراف فکری کنیم.

 

* دیروز بازی دربی امیدها را نگاه کردید شرایط این دیدار برای شما مطلوب بود؟

- متاسفم که امیدهای دو باشگاه بزرگ استقلال و پرسپولیس با کمترین امکانات سخت افزاری و در شرایطی که در شان و شخصیت این دو باشگاه نیست باید بازی کنند. متاسفانه آنچه من در این دیدار دیدم ضعف مباحث سخت افزاری بود، اما با این همه همین که دربی امیدها با سه گل به پایان رسید و نسبت به دربی بزرگسالان شرایط و موقعیت های بیشتری روی دروازه ها داشت جای امیدواری است. (خنده)

 

* بازیکن خاصی نظر شما را جلب کرد؟

- من همیشه بازیکنان جوانان و امید را زیر نظر دارم و اکثر همین بچه ها هم کنار تیم بزرگسالان تمرین می کنند. امیدوارم شرایطی به وجود بیاید که استقلال و پرسپولیس بتوانند در آینده به جای هزینه کردن برای خرید بازیکن از بازیکنان پایه خودشان تغذیه شوند.

 

* شنیدید که بعد از بازی درگیری هایی هم بین بازیکنان پرسپولیس و لیدرهای استقلال رخ داده؟

- دیروز؟ نه! تا زمانی که ما در ورزشگاه بودیم هیچ اتفاقی نیفتاد و اتفاقا بعد از بازی با تمام بازیکنان هم خوش و بش کردیم و از ورزشگاه خارج شدیم. اگر اتفاقی بوده بعد از خروج ما رخ داده است و من از آن بی اطلاع هستم.

 

* بازی هفته دهم استقلال برابر ذوب آهن بحران زده است، چه تمهیداتی برای این دیدار در نظر گرفته اید؟

- ذوب آهن برخلاف جایگاهی که در جدول دارد تیمی بسیار خطرناک، با شخصیت و با برنامه است. معتقدم این دیدار سخت ترین بازی ما تا این جای لیگ خواهد بود. امیدوارم بازیکنان ما به موقع برسند و نفراتمان تا روز بازی با ذوب آهن تکمیل شوند که لااقل من بتوانم از هر یک از آنها در پست تخصصی خودشان استفاده کنم.

 

* خبر دارید که یعقوب کریمی هم در اردوی تیم امید مصدوم شده است؟

- این را هم به بدشانسی های امیر قلعه نویی اضافه کنید.

 

* با وجود این مشکلات به هوادارانتان قول قهرمانی می دهید؟

- روزی که استقلال 17 جدول بود به هواداران گفتم آن تیم شانس اول قهرمانی است. امروز هم به هوادارانمان می گویم که ما جزو شانس های قهرمانی هستیم و حتم دارم با این جوانان و انگیزه ای که در تیم وجود دارد این مهم غیرممکن نخواهد بود.

 

* پس قول قهرمانی می دهید؟

- ما تلاشمان را برای این کار را می کنیم. تا خدا برای ما چه بخواهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها