کد خبر: ۲۵۳۰۰۵
زمان انتشار: ۱۳:۳۶     ۳۰ شهريور ۱۳۹۳
سرمربی اسبق تیم ملی امید فوتبال کشورمان گفت: «اسکولاری هم بیشتر از همه قهرمانی داشت اما اخراجش کردند. آیا او در جواب انتقادها باید می‌گفت از همه بیشتر جام دارد؟»

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایران ورزشی، با اینکه تیم ندارد و فعلا در لیگ برتر دستش هیچ جا بند نیست اما آنقدر دوست‌داشتنی است که به هر بهانه‌ای سراغش برویم و در مورد اتفاقات فوتبال با او گپ بزنیم. غلام پیروانی.

 

او حالا در شیراز مدرسه فوتبال دارد و 700، 800 شاگرد. وقتش را اینگونه سپری می‌کند اما این دل مشغولی‌ بهانه‌ای نشده تا او در جریان بازی‌های لیگ و نتایج تیم امید نباشد. او که 4 سال پیش در چنین روزهایی، سرمربی تیم امید بود و به مقام چهارم بازی‌های آسیایی گوانگ‌ژو رسید حالا وینگادا، تیمش و البته روش بازی تیم امید را نقد می‌کند.

 

انتقادهای او جالب است، به خصوص اینکه خودش را جای وینگادا می‌گذارد و از استعفا صحبت می‌کند. استعفایی که او پس از گوانگ‌ژو تقدیم مسئولان فدراسیون کرد اما با آن مخالفت شد.

 

صحبت‌های غلام پیروانی پیش رویتان است:

 

* اول از همه برویم سراغ تیم امید. بازی‌های این تیم در اینچئون را دیدید؟

- بله، دو تا بازی را دیدم و به نظرم تیم امید اصلا خوب بازی نکرد. این تیم نه تاکتیکی داشت و نه برنامه خاصی. ضمن اینکه به نظرم شرایط آمادگی بازیکنان هم در حد نرمال نبود.

 

* یک سوال، صادقانه جواب بدهید. اگر شما جای وینگادا بودید و این نتایج را کسب می‌کردید اخراج می‌شدید؟

- من خودم را با وینگادا مقایسه نمی‌کنم. می‌خواهم یک حرف کلی بزنم. ما چه چیزی کاشته‌ایم که الان بخواهیم درو کنیم؟ آیا تدارک خوب بود، یا برنامه‌ریزی به نحو احسن؟

 

* اما تدارک که خوب و راضی‌کننده بوده است.

- اگر اینطور باشد که مربیان تیم باید پاسخگو باشند. ما در بازی‌های آسیایی گوانگ‌ژو چهارم شدیم. ویتنام، بحرین، اردن، مالزی، ترکمنستان و ازبکستان را بردیم. فقط به کره جنوبی و ژاپن باختیم و چهارم شدیم. الان در همین بازی اول مغلوب ویتنام شدیم. جالب اینکه نه بازی خوبی انجام دادیم و نه نتیجه گرفتیم.

 

* شما در گوانگ‌ژو ویتنام را بردید؟

- بله، 3 – یک بردیم. در همان بازی اول.

 

* نلو وینگادا بعد از بازی مقابل قرقیزستان، در کنفرانس مطبوعاتی شمشیر را از رو برای منتقدان بسته و مدعی شده که از همه منتقدان بیشتر قهرمانی دارد. این صحبت‌ها، آن هم بعد از تساوی مقابل قرقیزستان عجیب نیست؟

- خیلی عجیب است. بودم بودم و داشتم داشتم حساب نیست، دارم دارم حساب است. این حرف قشنگی نیست که وینگادا به زبان آورده. اسکولاری برزیل را قهرمان جهان کرد اما آمد و در این جام جهانی به آلمان باخت. او بهترین جام را برای برزیل آورده بود اما اخراجش کردند و انتقادهای بسیاری متوجه‌اش شد. آیا او در جواب انتقادها باید می‌گفت از همه بیشتر جام دارد؟ وینگادا هم نباید این حرف‌ها را بزند، حتی اگر قهرمانی‌های بسیاری در کارنامه‌اش باشد.

 

* یادم می‌آید شما بعد از گوانگ‌ژو استعفا دادید. درست است؟

- استعفا دادم اما مسوولان فدراسیون ابقایم کردند. ‌آن زمان افشارزاده که دبیر کمیته ملی المپیک بود مدام می‌گفت که جای پیروانی مربی خارجی بیاورید. من هم گفتم می‌روم اما فدراسیون اجازه نداد.

 

* شما بعد از کسب عنوان چهارمی گوانگ‌ژو، گفته بودید که در هواپیما برکنارتان می‌کنند؟

- نگفتم اخراجم می‌کنند، گفتم اگر نتیجه نگیریم هنگام بازگشت و در همان هواپیما برکنارم می‌کنند.

 

* خودتان را جای وینگادا بگذارید. اگر با تیم امید یک باخت و یک تساوی به دست می‌آوردید و از گروهتان صعود نمی‌کردید، آیا اخراج می‌شدید؟

- شنیده‌ام که از وینگادا حمایت کرده‌اند اما اگر من جای او بودم استعفا می‌دادم و می‌رفتم. جایی نمی‌ایستم که با اکراه نگه‌ام دارند. نتایج این تیم امید خیلی بد است و من نمی‌دانم وینگادا چه تصمیمی برای ادامه فعالیتش گرفته است. هر چند باز هم می‌گویم این نتایج به هیچ وجه قابل قبول نیست.

 

* الان چه کار می‌کنید؟ کاملا از مربیگری کنار رفته‌اید؟

- در شیراز مدرسه فوتبال دارم، با 700، 800 شاگرد. آنها را آموزش می‌دهم تا شاید بعدها بتوانند به فوتبال ایران کمک کنند.

 

* پیشنهادی ندارید؟

- فعلا که نه.

 

* اما بحث حضور شما در نفت مسجدسلیمان بود، به کجا رسید؟

- بحث‌هایی بود اما مدیر باشگاه تماسی با من نگرفت و فعلا هم که خبر جدیدی نشده است.

 

* پیشنهاد بدهند قبول می‌کنید؟

- باید بررسی کنم و ببینم که زور آن تیم چقدر است. آیا می‌شود کار کرد یا نه. اگر شرایط مهیا باشد به لیگ برمی‌گردم و دوباره مربیگری می‌کنم.

 

* در مورد کارت پایان خدمت‌های جعلی هم صحبت می‌کنید. نظرتان چیست؟

- به نظرم بازیکنان هیچ گناهی ندارند و باید همه را ببخشند.

 

* چرا ببخشند؟

- چون آنها تقصیری ندارند، باید اصلش را پیدا و با او برخورد کنند. کسی که این باند را تشکیل داده و برای این بازیکنان کارت جعلی صادر کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها