أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۵۳۰۴۲
زمان انتشار: ۱۴:۵۳     ۳۰ شهريور ۱۳۹۳
قائم مقام اسبق سازمان تربیت بدنی گفت: «از دو حال خارج نیست. یا باید کی روش را تحمل کنیم و خون دل بخوریم و یا اینکه باید در قراردادش ورود کنیم.»

به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، سعید فائقی درباره تمدید قرارداد کی روش و حذف تیم ملی امید از بازی های آسیایی به سوالات پاسخ داد که در ادامه می خوانید:

 

* فدراسیون فوتبال و کارلوس کی روش پس از کش و قوس های فراوان سرانجام برای 4 سال دیگر به توافق رسیدند. نظر شما در این باره چیست؟

- به نظر من کی روش خودش را به ما تحمیل کرده است. فقط با یک بازی (آرژانتین) دندان ما را شمرده است. او می داند در ایران حرف اول و آخر را خودش می زند و هیچ مانعی در برابر خود نمی بیند. کی روش در جریان کامل این موضوع قرار داشت که وزیر ورزش با تمدید قرارداد او مخالف است. با این شرایط وقتی او قراردادش را با فدراسیون تمدید می کند پیش خودش فکر می کند که مخالفت وزیر هم تاثیری در خواسته های او ندارد. فدراسیون فوتبال هم الحمدالله هیچ مخالفتی با کی روش نکرده و نمی کند. در فوتبال حرفه ای دنیا شروط ضمن عقدی وجود دارد که باید به آن توجه کرد ولی متاسفانه در فدراسیون فوتبال این مسائل دنبال نمی شود. کی روش هم دندان های ما را شمرده است و خودش را همه کاره فوتبال ما می داند.

 

* چاره چیست؟

- از دو حال خارج نیست. یا باید کی روش را تحمل کنیم و خون دل بخوریم و یا اینکه باید در قراردادش ورود کنیم. من یک جمله ای از او دیدم که نقل به مضمون می کنم: "کاملا بهت زده هستم و احساس می کنم با آبروی من بازی شده است. در فوتبال امروز مربیان با فدراسیون قرارداد می بندند و نه با وزارت ورزش." این یک جمله کلیدی است که کی روش گفته، چه کسی به او توهین کرده! یا چه کسی قصد داشته با آبروی او بازی کند؟! اینکه وزیر با قرارداد کی روش مخالفت می کند، یعنی قصد بازی با آبروی کی روش را دارد؟! متاسفانه من متوجه شدم همزمان با این شانتاژ رسانه ای کی روش او در حال مکاتبه با فیفا هم بود تا شکایت خود را به فیفا هم برساند. اینها زنگ خطری است که به صدا درآمده، اما کسی در فدراسیون فوتبال گوشش به این حرف ها بدهکار نیست.

 

* شما اگر امروز مثل گذشته قائم مقام سازمان (وزارت ورزش) بودید درباره کی روش چه تصمیمی می گرفتید؟

- من اگر بودم و می دیدم مردم کی روش را می خواهند یک حساب باز می کردم و از آنها می خواستم تا کمک های خود را برای تمدید قرارداد کی روش به آن حساب بریزند. اگر پول را پرداخت می کردند که قرارداد را تمدید می کردم، اما اگر این اتفاق نمی افتاد مشخص می شد که این محبوبیت واقعی نیست و آن وقت این عزیزانی که با نظرسنجی امثال کی روش را در کت ما می کنند نمی توانستند حرفی برای گفتن داشته باشند. همه می دانند که پیش از جام جهانی با فرکی مذاکره کرده بودند کتمان این موضوع خنده دار است، مگر می شود مربی موفق بیکار بماند! خود یاوری گفته بود پیش از جام جهانی با فرکی صحبت کرده بودند، اگر فدراسیون می خواست با کی روش تمدید کند پیش از جام جهانی هم می توانست این کار را انجام دهد مگر کی روش قبل از جام جهانی ناشناخته بود؟! به نظر من تصمیمات گرفته شده بود و قرار بود فرکی مربی تیم ملی شود، اما با یک بازی مقابل آرژانتین جو ناگهان به نفع کی روش شد و او هم از این شرایط استفاده کرد، اما هنوز دیر نشده و باید در قرارداد او ورود جدی کرد و اختیارات او را محدود کرد.

 

* کی روش در جریان دیدارهای لیگ برتر خمیازه می کشد، این رفتار را تایید می کنید؟

- هرگز. سوال من این است که اگر یک مربی ایرانی خمیازه می کشید آیا او را به کمیته انضباطی نمی بردند؟ آیا با مصاحبه و بیانیه های مختلف آبرویش را نمی بردند؟ حالا چرا در مقابل کی روش سکوت کرده اند؟ خمیازه در استادیوم توهین به شعور ورزشکاران و هواداران فوتبال است. باید بر قرارداد او نظارت شود. ما یک بازرس داریم که بر قراردادها بازرسی می کند. مطمئنم اگر بازرس بخواهد بر این قرارداد نظارت کند مشکلات جدی در این قرارداد پیدا می کند، اما مشکل این است که هیچ کس به وظایفش عمل نمی کند. با وجود ارکان مختلف در فدراسیون فوتبال به نظر شما جایی نیست که به این معضلات رسیدگی کند.

 

* متاسفانه تیم امید ما هم در یک گروه سه تیمه سوم شد. ارزیابی شما از عملکرد امیدهای ما در اینچئون چیست؟

- سرمربی تیم امید را چه کسی معرفی کرده است؟! آیا واقعا کمیته ملی المپیک او را انتخاب کرده یا هموطن او کارلوس کی روش هم در این قرارداد دست داشته؟! مگر می شود ما به ویتنام 4 بر یک ببازیم؟! برای اولین بار در تاریخ رقابت های ما در آسیا چنین نتیجه ای رقم می خورد. وقتی مربی نتیجه می گیرد و خواهان پاداش می شود اگر هم باخت باید او را جریمه کرد. امروز به اعتبار فوتبال ایران لطمه زده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها