يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۳۱۲۶
زمان انتشار: ۲۰:۰۶     ۳۰ شهريور ۱۳۹۳
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تأثیر مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن روی قیمت‌ها، گفت: مباحث مالیاتی در لایحه خروج از رکود در اصلاحیه قانون مالیات مستقیم بررسی و تصویب خواهد شد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ساختمان ایران؛


ایرج ندیمی با اشاره به حذف بند اخذ مالیات بر عایدی مسکن در اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم در مجلس اظهار داشت: بیشترین نگرانی نمایندگان از این موضوع آثار آنی مالیات عایدی سرمایه در بخش مسکن برای افزایش قیمت مسکن بود. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در حال حاضر زیرساخت‌های مربوطه به این موضوع وجود ندارد و آثار منفی آن در گران شدن قیمت مسکن مشروط است.

وی با تأکید براینکه اطلاعات جامع از املاک و مستغلات در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: اصلا این افزایش قیمت از سوی عرضه‌کنندگان روی مصرف تقاضا خواهد بود و موجب می‌شود، با توجه به مشکلات موجود آثار گرانی و تبعات منفی این موضوع روی مسکن خود را نشان دهد.

ندیمی با تأکید براینکه حذف مالیات بر عایدی مسکن به معنای نادیده گرفتن آن نیست، عنوان کرد:‌ این موضوع در حال حاضر تعلیق شده و زمانی که شرایط اجرایی آن فراهم شود، می‌توان آن را تصویب کرد.

این نماینده مجلس گفت: در حال حاضر مسئولان سازمان امور مالیاتی اعلام کردند که زیرساخت‌های آن فراهم نیست و با توجه به مشکلات مذکور اجرای آن می‌تواند روی قیمت مسکن تأثیر مثبت بگذارد.

وی با بیان اینکه تمامی مباحث مالیاتی در لایحه خروج از رکود احصا خواهد شد، افزود: طبق رأی‌گیری رئیس مجلس توافق شد، مباحث مالیاتی در این لایحه توسط کمیسیون اقتصادی احصا شده و در اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم به منظور رسیدگی سریع‌تر بررسی و تصویب شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها