کد خبر: ۲۵۳۲۳۱
زمان انتشار: ۲۳:۲۴     ۳۰ شهريور ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبر خودرو ؛ وزیر صنعت و معدن و تجارت در رابطه با تاثیر کاهش تحریم ها در وضعیت قیمت خودرو اظهار داشت : سر انجام قیمت گذاری خودرو قابل پیش بینی نیست و باید در انتظار وقایع آینده بود .

مهندس نعمت زاده در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو به تمایل شرکت های خودروساز خارجی برای سرمایه گذاری در ایران اشاره کرد و اظهار داشت : تاکنون تعدادی از کشورهای خارجی در خصوص مشارکت با خودروسازان ایرانی ابراز علاقمندی نموده اند لیکن انتخاب شریک خارجی بر عهده شرکت های خودروساز داخلی است که باید با توجه به شرایط موجود در این خصوص تصمیم درستی را اتخاذ نمایند .

وزیر صنعت و معدن و تجارت در ادامه این گفتگو خاطر نشان کرد : هر چند دولت یازدهم در خصوص انتخاب شریک خارجی هیچگونه دخالتی ندارد اما با امر مشارکت خودروسازان داخلی و خارجی و سرمایه گذاری در این خصوص به عنوان سیاست های کلی دولت کاملا موافق است .

به گفته مهندس نعمت زاده ، وزیر صنعت و معدن و تجارت ، دولت قطعا از سرمایه گذاری شرکت های خارجی در صنعت خودروی ایران استقبال خواهد نمود به شرطی که شرایط آنها برای مشارکت با خودروسازان ایرانی مناسب باشد .

وی در ادامه ضمن اشاره به نظر منتقدان صنعت خودرو گفت : یکی از نقدهای بیان شده توسط منتقدان صنعت خودرو ، مونتاژ خودرو در ایران است در حالیکه ما همواره معتقدیم که نارسایی در هر آغازی وجود دارد و این موضوع تنها با حمایت از تولید داخل برطرف خواهد شد .

وزیر صنعت و معدن و تجارت در انتهای سخنان خود افزود : قطعا سیاست های دولت به گونه ای است که حتی از خودرویی که 30 الی 40 درصد آن تولید داخل است بیش از واردات خودرو حمایت نماید تا بدین وسیله زمینه لازم برای پیشرفت و توسعه تولید ملی فراهم آید .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها