أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۵۳۲۳۷
زمان انتشار: ۲۳:۵۱     ۳۰ شهريور ۱۳۹۳
زلزله‌ای به بزرگی و عمق سه و شش دهم ریشتر برای سومین بار سومار از شهرستان قصرشیرین استان کرمانشاه را لرزاند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر: زلزله‌ ای به بزررگی سه و شش دهم ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) برای سومین بار و راس ساعت 19 و 30 دقیقه بخش سومار از شهرستان قصرشیرین را لرزاند.

براساس این گزارش و به نقل از مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ، موقعیت این زلزله در عرض شمالی 33 و 76 طول شرقی 45 و 61 در عمق 18 کیلومتری زمین بوده و مرکز آن در 13 کیلومتری سومار، 51 کیلومتری گیلانغرب در استان کرمانشاه و 56 کیلومتری زرنه از توابع استان ایلام ثبت شده است.

لازم به ذکر است،  امروز (یکشنبه 30 شهریور) دو زلزله دیگر  دیگر به بزرگی سه و شش دهم ریشتردر ساعت 18 و 40 دقیقه و 43 ثانیه در عمق هشت کیلومتری و زلزله دیگری به بزرگی سه و دو دهم در ریشتردر ساعت 12 و 46 دقیقه و 33 ثانیه بخش مرزی سومار در شهرستان قصرشیرین را لرزاند.

گفتنی است، از 31 مرداد ماه سال جاری چندین زلزله متمادی بخش سومار از شهرستان قصرشیرین را لرزانده که بزگترین آنها 5 و 9 دهم در مقیاس درونی زمین (ریشتر) بوده و مابقی زلزله‌ها زیر چهار ریشتر ثبت شده است.

به گفته حسین باباجانی، مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه زلزله‌های رخ داده گذشته بخش سومار هیچ خسارت جانی نداشته است ولی موجب صدمات ناچیزی چون  ترک خوردگی دیوارها و سقف برخی از منازل مسکونی و واحدهای اداری در این شهر شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها