کد خبر: ۲۵۳۲۶۰
زمان انتشار: ۰۰:۴۱     ۳۱ شهريور ۱۳۹۳
نیروی هوایی عراق درعملیاتی بی سابقه، مناطق مختلف به ویژه اطراف کاخ ریاست جمهوری، نزدیک بیمارستان دولتی تکریت و اطراف پایگاه هوایی اسپایکر را بمباران کردند. داعشی ها در برابر این حملات گسترده، مناطق تصرف شده را یکی پس از دیگری از دست می دهند.

بیش از 150 تروریست در حملات هوایی و زمینی ارتش عراق به مواضع داعش در استان های صلاح الدین، الانبار و نینوا به هلاکت رسیدند. بر اثر این حملات دهها خودروی تروریست ها و بخش زیادی از تجهیزات آنها منهدم شد.

 

این گزارش به نقل از خبرگزاری آلمان از صلاح الدین، می افزاید: نیروی هوایی عراق درعملیاتی بی سابقه، مناطق مختلف به ویژه اطراف کاخ ریاست جمهوری، نزدیک بیمارستان دولتی تکریت و اطراف پایگاه هوایی اسپایکر را بمباران کردند.

عناصر داعش از اواسط  ژوئن گذشته بخش های زیادی از تکریت را تحت کنترل خود درآوردند.

 

 

یک منبع امنیتی گفت، هواپیماهای ارتش عراق مواضع تروریست های داعش را در مناطق حصیبه، العبیدی و القائم نیز هدف قرار دادند.

 

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش عراق با نیروهای کرد و عشایر، به تلاش خود برای بازپس گیری مناطقی که به تصرف عناصر داعش در شمال این کشور درآمده است، ادامه می دهند. داعشی ها در برابر این حملات گسترده به تدریج از مواضع خود عقب نشینی می کنند و مناطق تصرف شده را یکی پس از دیگری از دست می دهند.

 

دهها تن از عناصر این گروه نیز در حمله به مواضع آنها نزدیک ایستگاه قطار بیجی در شمال تکریت کشته یا زخمی شدند.

این در حالیست که عملیات نظامی نیروهای مشترک عراقی با پشتیبانی نیروهای عشایر در منطقه صقلاویه شمال فلوجه ادامه دارد که طی آن حدود 400 نظامی و افسر که از چند روز پیش در محاصره قرار گرفته بودند، آزاد شدند.

در ادامه این گزارش آمده است: فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد، برخی از مناطق جنوب بغداد را آزاد کرده و 76 تروریست را به هلاکت رسانده است.

 

داعش  عملیات

 

گروه ناظر حقوق بشر در سوریه  نیزاعلام کرد: گروه تروریستی داعش امروز (یکشنبه) تا 10 کیلومتری شهر کوبانی سومین شهر مهم کردنشین سوریه پیشروی کرد.

 

به گزارش خبرگزاری "فرانسه"، 37 نفر از تروریست های داعش نیز تاکنون در این نبردها به هلاکت رسیده اند.

اکثر تروریست های کشته شده اتباع کشورهای دیگر، اعم از چین و کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند.

بر اثر حمله تروریست ها و پیشروی آن ها به سوی شهر کوبانی، شمار زیادی از غیرنظامیان خانه و کاشانه خود را رها کرده و به سوی مرز ترکیه گریخته اند.

 

ادامه حملات به آمرلی

تروریست های عضو «داعش»، با وجود شکسته شدن حصر 80 روزه شهر ترکمن و شیعه نشین «آمرلی» عراق، هنوز از مناطق شمالی، به این شهر حمله می کنند.

 

 

به گزارش «آسوشیتدپرس»، هنوز صدای گلوله و حملات خمپاره ای تروریست ها از مرزهای شمالی شهر آمرلی شنیده می شود؛ این در حالی است که نیروهای عراقی موفق شدند اواخر ماه آگوست (اوائل شهریور)، این شهر را آزاد کنند.

 

گروگانگیری داعش از جوانان عراقی

برابر این گزارش به نقل از خبرگزاری آلمان از بعقوبه، منابع امنیتی عراق افزودند:  گروه های مسلح داعش، با برپایی مراکز ایست و بازرسی در مناطق  مختلف شهر السعدیه  درشمال شرق  بعقوبه،  شماری از جوانان عراقی را  دستگیر  کردند و آنان را به مکان های  نامعلومی انتقال دادند.

 

همچنین عناصر داعش با یورش به گشتی ارتش عراق در شمال حله در 100 کیلومتری جنوب بغداد، یک سرباز را کشتند و دو تن دیگر را زخمی کردند.

 

منابع امنیتی عراق  اعلام کردند: تروریست های مسلح دیروز به یک گشتی ارتش عراق در منطقه الفارسیه در حومه شهر جرف الصخر در شمال حله  نیز حمله کردند.

 

ایجاد سنگر در گورستان تکریت

منابع خبری در عراق نوشتند، گروه تروریستی داعش، گورستان شهر تکریت را به روی اهالی شهر بسته است.

پایگاه خبری سومریه نیوز در گزارشی از استان صلاح الدین، با تایید این خبر نوشت:« داعشی ها با ایجاد خاکریز در اطراف گورستان تکریت در مرکز شهر، گورستان را به روی مردم بستند و در داخل گورستان نیز سنگرهایی برای خود ایجاد کرده اند تا از حملات جنگنده ها در امان بمانند.»

 

 

سومریه نیوز در ادامه از بمباران مخفیگاه داعشی ها در نزدیکی پالایشگاه نفت بیجی در شمال تکریت خبر داد و نوشت:« این منزل، زمانی هدف قرار گرفت که دهها عضو داعش در آن گردهم آمده بودند، در نتیجه در این حمله دهها نفر کشته یا مجروح شدند.»

همچنین، شبکه تلویزیونی العراقیه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، قاسم عطا سخنگوی نیروهای مسلح عراق گفت، هواپیماهای ارتش این کشور، مخفیگاه های تروریست ها را در منطقه السجرهدف قرار داده است.

 پلیس استان دیاله در عراق نیز اعلام کرد، سرکرده نظامی گروه تروریستی داعش درمقدادیه به همراه دو تن از معاونانش کشته شد.

بر اساس این گزارش به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، این منبع افزود:«در حمله جنگندها به یکی از پایگاه های داعش در روستای حنبس در شمال مقدادیه، ابوغزوان العراقی از سرکردگان نظامی داعش و دو معاون او  که یکی از آنها تونسی است کشته شدند.»

به گزارش پایگاه خبری سومریه نیوز از دیاله، ابوغزوان العراقی از اهالی شهر تکریت و از افسران رژیم صدام دیکتاتور سابق عراق بود و در بسیاری حملات و خشونت ها  از جمله اعدام 10 غیر نظامی در روستای سنسل  در مجاورت روستای حنبس  مشارکت مستقیم داشت.

وی از ادامه حملات هوایی به روستاهای حنبس، سنسل و نوفل تاکید کرد و گفت: هدف پاکسازی مناطق شمال مقدادیه از حضور داعش است.»

وزارت دفاع عراق در بیانیه ای که شب گذشته صادر کرد از بازپس گیری بخش وسیعی در شر جرف الصخر در شمال استان بابل خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری شفق نیوز، در این بیانیه آمده است با تسلط نیروهای نظامی و امنیتی بر مناطقی گسترده از جرف الصخر مسیر کمک رسانی به عناصر داعش مسدود شده است.»    

 

شبکه تلویزیونی العراقیه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، قاسم عطا سخنگوی فرماندهی نیروهای مسلح عراق از فرار دسته جمعی عناصر تروریستی داعش در مقابل پیشروی نیروهای ارتش این کشور در منطقه السجر خبر داد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها