يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۳۲۷۸
زمان انتشار: ۰۹:۲۵     ۳۱ شهريور ۱۳۹۳
ترفند نخ نمای غربی‌ها برای ترغیب ایران؛
رسانه ها از این پیشنهاد با تعبیر عقب نشینی بزرگ امریکا یاد کردند تا تیم ایرانی را به پذیرفتن آن ترغیب کنند/ اعضای کنگره نیز با داغ تر کردن تنور هیجانات رسانه ای، از مخالفت شدید با طرح دولت اوباما خبر دادند. بدین ترتیب دومین قدم امریکا در نقشه ی خود برای ترغیب و تشویق ایران به پذیرفتن این پیشنهاد برداشته شد

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598؛ پس از به بن بست رسیدن مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 در سری گفتگوهای گذشته، طرف امریکایی تصمیم گرفت از اساسی ترین خواسته ی خود یعنی کاهش قابل توجه تعداد سانتریفیوژها عقب نشینی نموده و به ایران اجازه دهد سانتریفیوژهای خود را حفظ کند اما در عین حال اتصالات بین آنها را قطع نماید! با پذیرش این پیشنهاد مضحک، سانتریفیوژهای ایران عملا به اشیائی دکوری تبدیل خواهند شد که نمی توان از آنها استفاده ی لازم و موردنظر را برد. (یک سانتریفیوژ بلااستفاده چه تفاوتی با سانتریفیوژی که وجود ندارد خواهد داشت؟)

بلافاصله پس از ارائه ی این پیشنهاد، خیمه شب بازی های رسانه ای و همچنین ظاهرسازی های اعضای کنگره نیز آغاز گردید. رسانه ها از این پیشنهاد با تعبیر عقب نشینی بزرگ امریکا یاد کردند تا تیم ایرانی را به پذیرفتن آن ترغیب کنند. به عنوان نمونه سایت خبری کامنتری مگزین از این پیشنهاد امریکا با عنوان حرکت دادن پرچم سفید عقب نشینی یاد کرد! قطعا ضعف و عقب نشینی از سوی یک طرف بحث، به معنی پیروزی و پیشرفتی برای طرف مقابل خواهد بود. نقشه ی امریکا این است که در ظاهر وانمود کند که در حال عقب نشینی است تا ایران تشویق شود پیشنهاد مذکور را بپذیرد.

اعضای کنگره نیز با داغ تر کردن تنور هیجانات رسانه ای، از مخالفت شدید با طرح دولت اوباما خبر دادند. بدین ترتیب دومین قدم امریکا در نقشه ی خود برای ترغیب و تشویق ایران به پذیرفتن این پیشنهاد برداشته شد. امید کاخ سفید به این است که طرف ایرانی تصور کند امریکا حقیقتا در حال عقب نشینی از خواسته های خویش است و این بهترین فرصت برای ایران محسوب می شود!

اما لس آنجلس تایمز ساعاتی پیش به نقل از متخصصین هسته ای مطلبی نوشت که نقشه ی امریکا را فاش میساخت. این سایت خبری در مطلب خود آورده است: ”کارشناس های هسته ای معتقدند اگرچه برچیدن کامل تاسیسات هسته ای ایران راه حل مطمئن تری برای رسیدن امریکا به اهداف خویش محسوب می شود، اما اگر جدا سازی اتصالات و پیوندهای بین سانتریفیوژها درست انجام گیرد می تواند ماه ها باعث بی استفاده ماندن این تاسیسات و خریدن زمان برای امریکا شود." همچنین یک مقام ارشد کاخ سفید که نخواست نامش فاش شود در این زمینه اظهار داشت: ”نصب و برقراری اتصال [دوباره ی ] بین سانتریفیوژها فرآیندی بسیار پرزحمت و زمان بر است."

اما این سایت خبری در بخش دیگری از مطلب خود اذعان کرد: ”نه تنها محافظه کاران که حتی اصلاح طلبان ایرانی نیز این پیشنهاد را نخواهند پذیرفت!"

از سوی دیگر خبرگزاری سی بی اس نیوز به نقل از جان کری وزیر امور خارجه امریکا مطلبی را نوشت که بار دیگر زنگ خطر را نسبت به رفتار کاخ سفید برای ایران به صدا در می آورد. این خبرگزاری نوشت: ”کری در دیدار با ظریف اذعان کرد کاخ سفید درصدد است با پیشرفت و موفقیت در گفتگوها، به تحریم های وابسته به مسئله ی هسته ای پایان دهد!"

تاکید دوباره ی این مقام امریکایی به برطرف کردن تحریم های فقط هسته ای، بار دیگر نشان می دهد مشکلات امریکا با ایران هنوز هم گسترده تر از بحث هسته ای است و حتی اگر تحریم های هسته ای رفع گردند هیچ تضمینی از طرف کاخ سفید وجود ندارد که در زمینه های دیگر تحریم های شدیدتری اعمال ننماید.

گفتنی است در صورت اینکه ایران پیشنهاد حفظ سانتریفیوژها با شرایطی که امریکا تعیین کرده را نپذیرد، فشار کاخ سفید برای کاهش این دستگاه ها به رقم 1500 عدد بار دیگر در دستور کار امریکا قرار خواهد گرفت.

منبع:

http://www.commentarymagazine.com/2014/09/21/with-pipe-proposal-u-s-waves-white-flag-on-iran-nukes/

http://www.latimes.com/world/middleeast/la-fg-iranian-conservatives-nuclear-proposal-20140921-story.html

http://www.cbsnews.com/news/kerry-meets-with-iran-foreign-minister-on-nuclear-program/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۵
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها