کد خبر: ۲۵۳۳۲۰
زمان انتشار: ۱۰:۳۸     ۳۱ شهريور ۱۳۹۳
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار همتای قبرسی خود گفت: سیاست های کوته بینانه برخی کشورها عامل اصلی تقویت پدیده شوم تروریست و تهدیدات فراروی ملت ها است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، اینیس کاسیلیده وزیر خارجه قبرس در نیویورک با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.

ظریف در این دیدار با یادآوری اهمیت منطقه ای که دو کشور در آن قرار دارند و همچنین تهدیدات و منافع مشترک تهران - قبرس بر ضرورت افزایش رایزنی های فیمابین تاکید کرد.

وی، سیاست های کوته بینانه برخی کشورها را عامل اصلی تقویت پدیده شوم تروریست و تهدیدات فراروی ملت ها دانست و افزود: تبعات مخرب این سیاست ها گریبان این کشورها را گرفته و چنانچه تغییری جدی در سیاست های گذشته آنان روی ندهد، دامنه این خطرات توسعه بیشتری خواهد یافت.


**گفت و گوهای ایران با 1+5 منجر به تامین حقوق اساسی ایران شود

وزیر خارجه قبرس نیز در این دیدار با دقیق خواندن دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در زمینه خطر تروریست و ضرورت برخورد اساسی با آن، گفت: وضعیت فعلی منطقه به شدت نگران کننده است و کشورهای خاصی که با توسل به ابزارهای مختلف و دخالت در امور داخلی دیگران سعی در تغییر دولت قانونی آن کشورها را داشتند ازگروه هایی حمایت کردند که نتیجه آن ترویج تروریست و ناامنی در منطقه بود.

اینیس کاسیلیده همچنین به روند مذاکرات هسته ای ایران با ١+٥ اظهار امیدواری کرد: گفت و گوهای جاری به راه حل مطلوبی که در برگیرنده حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران باشد، منتهی شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها