يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۳۵۴۱
زمان انتشار: ۱۵:۳۲     ۳۱ شهريور ۱۳۹۳
معاون امور اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: ایران با ذخایر کنونی، تا ۶۰ سال آینده نفت و تا ۲۰۰ سال دیگر گاز خواهد داشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، سلیمانی با اظهار این که در ابتدای انقلاب عنوان می‌شد که نفت ایران تا 20 سال آینده به پایان خواهد رسید گفت: اگر از امروز به بعد به ذخایر نفت و گاز ایران، رقمی افزوده نشود، کشور تا 60 سال آینده نفت و تا 200 سال دیگر گاز خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه تمرکز اکتشاف بیشتر در خلیج فارس، دریای عمان و زاگرس است گفت: البته عملیات اکتشاف در کل کشور هم از نظر ذخایر متعارف و هم غیرمتعارف انجام خواهد شد اما این اقدامات بر اساس اولویتهای مشخص شده است.

وی توضیح داد: کل کشور ایران به 7 اولویت اکتشافی تقسیم شده است که تنها اولویت های یک تا سه مجوز انجام عملیات اکتشاف دارند. همچنین مناطق آتشفشانی که جزو دوره های سوم وچهارم زمین‌شناسی می‌شوند جزو اولویت 7 محسوب می‌شوند که به دلیل بالا بودن هزینه‌های عملیات اکتشاف و ریسک زیاد تنها مورد مطالعه قرار می‌گیرند.

معاون امور اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه اکتشاف قلب تپنده صنعت نفت است گفت: عملیات اکتشاف هر روز نسبت به دیروز سخت تر می‌شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه استخراج ذخایر غیرمتعارف نفت و گاز منوط به افزایش قیمت نفت و گاز  خواهد بود گفت: هم اکنون هزینه‌ تولید یک بشکه نفت از ذخایر غیر متعارف 50 دلار است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها