يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۳۵۴۳
زمان انتشار: ۱۹:۰۸     ۳۱ شهريور ۱۳۹۳
ووشوکار وزن 65- کیلوگرم ایران با راهیابی به جمع چهار نفر پایانی، مدال برنزش در بازی های آسیایی اینچئون را قطعی کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، درادامه سومین روز مسابقات ووشوی هفدهمین دوره بازیهای آسیایی در اینچئون در بخش ساندای مردان در وزن 65- کیلوگرم محسن محمدسیفی " بوژویف" از قرقیزستان را ناک اوت کرد و به جمع چهار نفر پایانی صعود کرد تا دومین مدال ایران در ووشو قطعی شود. پیش از این الهه منصوریان نیز مدال برنز خود را قطعی کرده بود.

محمد سیفی در این مبارزه با لباس قرمز و حریف قرقیز با لباس مشکی حاضر بودند.

راند اول

محمد سیفی که در دور قبل حریف را ناک اوت کرده بود این مبارزه را هم با قدرت آغاز کرد و در همان ثانیه های ابتدایی توانست ضربات زیادی به حریف بزند و امتیاز بگیرد.این ووشوکار خوب ایران آنقدر خوب عمل کرد که در همین راند حریفش را دو بار به بیرون پرت کرد و راند اول را به صورت یکطرفه پیروز شد.محمد سیفی در کمتر از 30 ثانیه این راند را برنده شد.

راند دوم

در راند دوم هر دو مبارز حملاتی داشتند ولی محمد سیفی بازهم به راحتی حریفش را دو بار دیگر حریف را به بیرون انداخت تا این راند را هم در مدت 32 ثانیه پیروز شود. بدین ترتیب محمد سیفی حریف را ناک اوت کرد و به دور بعد راه یافت.

ملی پوش ووشوی ایران برای راهیابی به فینال این مسابقات فردا(سه شنبه) باید با حریفی از چین مبارزه کند.

محمد سیفی مدال طلای بازیهای آسیایی 2010 گوانگجو را در کارنامه دارد.

در ادامه روز سوم ایران دو نماینده دیگر خواهد داشت که طبق برنامه در وزن 70- کیلوگرم سجاد عباسی مقابل"جومانیازوف" از ترکمنستان و حمیدرضا لادور در وزن 75- کیلوگرم با "محمد زید" از اردن روبه رو خواهد شد.

در بخش ساندای بانوان الهه منصوریان در وزن 52- کیلوگرم حریف نپالی را شکست داد و با صعود به جمع چهار نفر پایانی، برنزش را قطعی کرد و فردا در نیمه نهایی مسابقه خواهد داد. شهربانو منصوریان در وزن 60- کیلوگرم در فینالی زودرس به حریف چینی باخت و حذف شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها