أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۵۳۵۷۳
زمان انتشار: ۲۰:۵۸     ۳۱ شهريور ۱۳۹۳
برخی از آمارها نشان می‌دهند که حدود 50 تا 60 درصد موارد کبد چرب در جوامع مختلف، مربوط به زنان و حدود 40 تا 50 درصد موارد این بیماری مربوط به مردان است.
علی اکبر کاهدی فوق تخصص گوارش و کبد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: الگوهای نامناسب زندگی به ویژه مصرف غذاهای چرب و ورزش نکردن، به عنوان دو عامل افزایش دهنده خطر ابتلا به کبد چرب مطرح است.

وی افزود: در واقع غذاهای پرچرب و نداشتن تحرک بدنی، موجب افزایش احتمال چاقی و اضافه وزن شده و از این طریق خطر کبد چرب را افزایش می‌دهد. کاهدی با اشاره به اینکه کبد چرب در زنان شیوع نسبتا بالاتری دارد، تاکید کرد: برخی از آمارها نشان می‌دهند که حدود 50 تا 60 درصد موارد کبد چرب در جوامع مختلف، مربوط به زنان و حدود 40 تا 50 درصد موارد بیماری مربوط به مردان است.

وی با بیان اینکه میزان شیوع بیماری کبد چرب در جوامع و کشورها متفاوت است، خاطرنشان کرد: در جوامعی که عوامل خطری نظیر چاقی، وجود زمینه افزایش قند خون و همچنین چربی خون، بی‌تحرکی و ورزش نکردن بیشتر است، احتمال و خطر ابتلا به کبد چرب نیز بسیار بیشتر است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها