يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۳۶۱۰
زمان انتشار: ۰۰:۳۳     ۰۱ مهر ۱۳۹۳
پرسپولیس به اندازه کمبودهایش در توان بدنی، بازیکن هم لازم دارد. به قول حمید درخشان این تیم دست کم یک فوروارد، یک هافبک بازیساز و یک مدافع چپ می‌خواهد. او هم البته اگر چنین نمی‌گفت، نداری‌های پرسپولیس از هیچ چشمی پنهان نمی‌ماند.

آقای سرمربی اما کمبود بازیکن در تیمش را هر روز به یادمان می‌آورد و دیروز هم با اشاره به همین موضوع می‌گفت: «تیم ما در هر سه خط دفاع، هافبک و مهاجم باید تقویت شود چرا که رقابت‌های معتبری مثل لیگ قهرمانان آسیا را در پیش داریم و در لیگ برتر هم باید برای عنوانی در خور شأن پرسپولیس بجنگیم. برای همین در حال حاضر مشغول مطالعه روی چند گزینه خارجی هستیم تا ببینیم چه بازیکنانی را از کجا می‌توانیم به خدمت بگیریم. البته مهم‌ترین کار امروز ما آماده شدن برای بازی‌های آینده است اما همزمان باید برای جذب بازیکن جدید هم اقدام کنیم.»

هنوز که بازیکنی به باشگاه معرفی نشده اما مدیران، هر روز در صندوق پستی ساختمان قرمزرنگ میدان شیخ بهایی دنبال لیست خرید آقای سرمربی می‌گردند. دراین‌باره مهدی خواجه‌وند سخنگوی پرسپولیس می‌گوید: «ما هم با کادرفنی موافقیم. قطعاً باید تیم را تقویت کرد اما منتظر اعلام درخشان می‌مانیم و اگر ایشان اعلام نیاز کنند، با توجه به شرایط موجود تصمیم می‌گیریم.»

همه امید پرسپولیس به همین بازیکنانی است که قرار شده پست‌های خالی مانده را پر کنند اما یک مانعی هست که به راحتی نمی‌شود از آن گذشت. سقف بودجه 18 میلیارد تومانی را می‌گوییم که کمیته بازرسی و ارزشیابی لیگ، اول فصل برای باشگاه پرسپولیس تعیین کرده و اگر آن را ملاک قرار بدهیم، پرسپولیس هر چند تا جا هم که داشته باشد نمی‌تواند بازیکن جدیدی را جذب کند. سازمان لیگ همین الان هم یقه پرسپولیس را گرفته که چرا برای کادرفنی‌ات اینقدر هزینه کرده‌ای و باشگاه همچنان به خاطر قرارداد سنگینی که با علی دایی بسته، تاوان می‌دهد، حتی الان که با او قطع همکاری کرده.

18 میلیاردی که سازمان لیگ تعیین کرده، هزینه خریدهای پرسپولیس برای کل فصل بوده است. این یعنی باشگاه حتی اگر بتواند با مستندات خود به رقم سقف بودجه برسد، باز هم در نقل و انتقالات نیم‌فصل تنها به اندازه‌ای حق جذب بازیکن دارد که از سقف قرارداد عبور نکند. به تعبیری دیگر اگرچه هر باشگاه لیگ برتری حق جذب 6 بازیکن را در نیم‌فصل دارد اما پرسپولیس همچون دیگر باشگاه‌های متخلف فقط و فقط به اندازه سقف قراردادش مجاز به جذب بازیکن است.

در این میان تنها یک مورد امیدوارکننده وجود دارد و آن این است که در نیم فصل، چند بازیکن از پرسپولیس جدا شوند تا به اندازه رقم قرارداد آنها دست باشگاه برای خرید بازیکن جدید باز شود. دم دست‌ترین بازیکن برای خروج از لیست پرسپولیس هم کسی نیست جز رضا نوروزی که رباط صلیبی‌اش را جراحی کرده و حضورش در ادامه فصل چهاردهم را نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم. او البته هنوز راضی به جدایی نشده و برخلاف شایعه‌هایی که می‌گفتند این موضوع را پذیرفته، همچنان تهدید می‌کند که با رضایتنامه از پرسپولیس می‌رود.

باشگاه‌نشین‌ها و کادرفنی هم تا امروز موضع مشخصی درباره این بازیکن نداشته‌اند. یک روز از حذف قطعی نوروزی خبر می‌دادند و روزی دیگر، می‌شنیدیم که تهدیدهایش را جدی گرفته و تصمیم‌شان بر ماندن او است. دراین‌باره حمید درخشان دیروز می‌گفت: «هنوز چیزی مشخص نیست. خودم باید با پزشک پرسپولیس حرف بزنم تا ببینم وضعیتش چطور است اما به احتمال زیاد او را در تیم نگه می‌داریم.»

فیفا دی،آقای سرمربی اما حتما خوب می‌داند که برای پر کردن پست‌های خالی پرسپولیس چاره‌ای جز حذف چند تا از بازیکنان فعلی‌اش ندارد و البته این کار هم بهانه موجهی می‌خواهد مثل مصدومیت‌های طولانی مدت که فعلا فقط رضا نوروزی چنین شرایطی دارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها