کد خبر: ۲۵۳۶۷۱
زمان انتشار: ۰۹:۵۵     ۰۱ مهر ۱۳۹۳
سرویس عکس پایگاه ۵۹۸ /روایتی تصویری از چمران خمینی:
سخن گفتن از شهيدي با ابعاد گوناگون، ‌از اسوه‏اي كه جمع اضداد بود، از آهن و اشك، ‌از شير بيشة نبرد و عارف شب‏هاي قيرگون، از پدر يتيمان و دشمن سرسخت كافران بسيار سخت بلكه محال است. چرا كه حتي نمي‏توان يكي از ابعاد وجودي او را آنگونه كه هست، توصيف كرد و نبايست انتظار داشت كه بتوانيم تصوير كاملي در اين مختصر از او ترسيم نمايئم.
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه 598، سخن گفتن از شهيدي با ابعاد گوناگون، ‌از اسوه‏اي كه جمع اضداد بود، از آهن و اشك، ‌از شير بيشة نبرد و عارف شب‏هاي قيرگون، از پدر يتيمان و دشمن سرسخت كافران بسيار سخت بلكه محال است.

سخن گفتن از شهيد دكتر مصطفي چمران، اين مرد عمل و نه مرد سخن، اين نمونه كامل هجرت، جهاد و شهادت، اين شاگرد مكتب علي(ع)، اين مالك‏اشتر جنوب لبنان و حمزة كربلاي خوزستان سخت و دشوار است. چرا كه حتي نمي‏توان يكي از ابعاد وجودي او را آنگونه كه هست، توصيف كرد و نبايست انتظار داشت كه بتوانيم تصوير كاملي در اين مختصر از او ترسيم نمايئم، كه مردان و رهروان راه علي(ع) و حسين(ع) را با اين كلمات مادي و معيارهاي خاكي نمي‏شود توصيف نمود و سنجيد.













نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۰
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
عاشق دلسوخته شهيد چمران
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۴ - ۰۱ مهر ۱۳۹۳
۱۶
۱
سلام خدا بر آن شهيد بزرگواري كه با وجود تمام امكانات دنيوي، به همه آنها پشت كرد و سعادت هميشگي را برگزيد. ان شا اله دست ما را نيز بگيرد.
پاسخ
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۹ - ۰۴ مهر ۱۳۹۳
انشاالله
حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۷ - ۰۱ مهر ۱۳۹۳
۸
۱
هيچ روزي نمي آيد و نمي رود مگر آنكه به اين شهيد عزيز نينديشم.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۹ - ۰۲ مهر ۱۳۹۳
۵
۱
عارفی که هنوز شخصیت او ناشناخته است و سالکی که هنوز شهادت او به نحو افسانه است. او که چندین سال در جنوب لبنان جنگید و چند سال در کردستان ایران با دشمنان انقلاب مبارزه نمود و هرگز سخن از شهادت نگفت اما لحظاتی قبل از شهادت با خانمش وداع کرد و آن نیایش عارفانه را در طی مسیر نوشت و از شهادت خویش خبر داد.به مرگ لبخند زد و با آغوش باز ندای حق را لبیک گفت.او از میان انواع مرگ ، نوع اختیاری مرگ را انتخاب نمود و این حدیث رسول خدا را به نفسش خطاب نمود که: موتوا قبل ان تموتوا.عاش سعیدا و مات سعیدا. درود بی پایان الهی بر او وتمام شهدای انقلاب اسلامی و روح پر فتوح امام خمینی.اللهم الحقنا بالشهداء و الصدیقین.
پاسخ
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۱ - ۰۲ مهر ۱۳۹۳
۲
۰
درودخدابرتمام شهیدان و امام شهیدان
ای کاش مسولین مادر راه شهیدان باقی می ماندندو این طور به دامان دنیا نمی رفتند.ای کاش مسولین یادشان نمی رفت که سرمایه ای که الان در دست آنهاست را باید در راه خدمت به این ملت شهید پرور خرج نمود نه اینطور بین خودشان دست به دست کنند
پاسخ
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۱ - ۰۳ مهر ۱۳۹۳
۲
۰
درود
پاسخ
محمودی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۹ - ۰۳ مهر ۱۳۹۳
۱
۰
سلام ودورودخدا برچمران باد خوشبحالش که زندگی این چنین کرد
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۲ - ۰۳ مهر ۱۳۹۳
۱
۰
عکس اول با ابراهیم یزدی روی مزار دکتر شریعتی با پسر دکتر شریعتی هست. اگر چمران...
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۳ - ۰۵ مهر ۱۳۹۳
۰
۰
سلام بر شهیدان
پاسخ
ناشناس
-
۱۳:۵۱ - ۰۶ مهر ۱۳۹۳
۰
۰
واقعا مرد بودن
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها