امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۵۳۸۰۴
زمان انتشار: ۱۳:۰۳     ۰۱ مهر ۱۳۹۳
عزیزی‌ فارسانی در نطق میان‌ دستور:
نماینده مردم اردل در مجلس گفت: کشورهای غربی زاینده گروه‌های تکفیری هستند تا به بهانه آنها حضور خود را در منطقه توجیه کرده و به تاراج منابع آن بپردازند.

به گزارش سرویس خانه ملت پایگاه 598، حمیدرضا عزیزی‌ فارسانی نماینده مردم اردل در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه‌آفرینان دوران هشت سال دفاع مقدس، آغاز بهار تعلیم و تربیت را تبریک گفت.

وی با تشکر از مقام معظم رهبری به دلیل ابلاغ سیاست‌‌های کلی علم و فناوری در ادامه به سفر رئیس‌ جمهور به نیویورک به منظور شرکت در شصت‌ و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد اشاره کرد و اظهار داشت: در شرایطی که سال گذشته کلید تدبیر قفل مذاکرات را باز کرد، هفته پیش سخت‌ترین مرحله این مذاکرات آغاز شده است.

عزیزی‌فارسانی ادامه داد: ما با حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای از آنها توقع ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های غرب را داریم، زیرا سابقه آنها برای ما روشن بوده و می‌دانیم که غربی‌ها با ساختار ما مشکل دارند.

وی تصریح کرد: آنها یک روز بحث هسته‌ای، روز دیگر بحث حقوق بشر را مطرح می‌کنند و این در حالی است که خود، اولین بمب اتم را به کار گرفته‌اند و نیز زاینده گروه‌های تکفیری هستند تا به بهانه آنها حضور خود را در منطقه توجیه کرده و به تاراج منابع آن بپردازند.

وی با تشکر از هیأت دولت به خاطر سفر و اهتمام به پروژه‌های استان متبوع خود انتظار مردم را تعریف فرآیند‌هایی برای عملیاتی شدن این پروژه‌ها خواند و گفت: امروز مهمترین چالش‌های کشور بیکاری، پایین بودن شاخص توسعه، کاهش بهره‌وری و فقدان سند آزمایش سرزمین است که در حوزه انتخابیه من بسیار برجسته‌تر است.

عزیزی فارسانی آمار بیکاری در اردل را 1.2 بالاتر از میانگین کشوری خواند و با اشاره به اینکه این شهرستان 10 درصد آب شیرین را در اختیار دارد اظهار کرد: مواد مخدر سالانه 12 هزار میلیارد تومان از ثروت ملی را می‌بلعد که ضرورت تخصیص اعتبار برای مقابله با آن را می‌رساند.

وی خطاب به وزیر نیرو گفت: استان‌های همجوار سوء مدیریت خود در زمینه مصرف آب را به دیگر استان‌ها فرافکنی می‌کنند که نمونه آن اقدام اخیر در قبال تونل گلاب است که علت آن فشارهای سیاسی بوده است.

نماینده مردم اردل در مجلس شورای اسلامی بحران آب را موجب رقم زدن جنگ‌ها و خشونت‌ها در آینده ذکر کرد و با اشاره به اینکه این بحران توسعه پایدار را به خطر می‌اندازد، اظهار کرد: هنوز پول مردم مهاجر کوهرنگ پرداخت نشده است.

وی خطاب به وزیر نفت گفت: استان ما محل انتقال نفت و گاز فراوان است اما چه سودی جز آلودگی آب شرب برای ما داشته است؟ سه سال است آب مردم استان آلوده به نفت است آیا شما خود حاضرید یک قطره از آن بنوشید؟

عزیزی فارسانی خطاب به وزیر اقتصاد عنوان کرد تا زمانی که بانک‌ها سود خود را از محل شعب خود به دست می‌آورند و مسیر آنها را گروه‌های سیاسی تعیین می کنند چگونه می‌توان اشتغال را رونق بخشید؟

وی خواستار تخصیص اعتبارات کشاورزی استان در آستانه فرا رسیدن فصل سرما شد و با انتقاد از تخصیص ناعادلانه اعتبارات توسط وزارت ورزش و جوانان که منجر به تعطیل شدن پروژه‌ها شده است از کمبود پزشک عمومی در حوزه انتخابیه خود سخن گفت و در پایان با یادآوری اینکه رئیس‌جمهور این استان را قطب گردشگری کشور خوانده است گفت: امیدوارم اعتبارات تصویب شده تخصیص داده شود و وضعیت سهام عدالت نیز روشن شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها