يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۳۸۱۹
زمان انتشار: ۱۳:۱۳     ۰۱ مهر ۱۳۹۳
زاهدی در نطق میان‌ دستور:
نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ مسئولان دانشگاه‌ها باید مراقب باشند که دانشگاه‌ها باشگاه سیاسی احزاب نشوند که بی‌شک به روند توسعه علمی کشور آسیب خواهد زد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس،‌ محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی با اشاره به سفر رئیس‌ جمهور به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: برای آقای رئیس‌جمهور در این سفر آرزوی توفیق می‌کنم و یقین دارم که وی نماد عزت و غرور ملی در آنجا بوده و به لبخندهای فریبکارانه و مغرضانه استکبار نه بزرگ خواهد گفت.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید افزود: آموزش و پرورش مشکل ساختاری دارد و با وجود اختصاص 22 هزار میلیارد تومان بودجه به آن 98 درصد آن صرفاً برای هزینه‌های جاری صرف می‌شود و چاره‌ای جز تغییر اساسی در ساختار وزارت آموزش و پرورش نیست.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: سند بنیادین آموزش و پرورش با اشاعه حیات طیبه است و برای وصول به آرمان و چشم‌انداز مورد نظر که حیات طیبه است باید برنامه جامع تربیت و فعالیت‌های پرورشی تدوین شود و برای تحقق این امر باید از ظرفیت حوزه دانشگاه و بزرگان تعلیم و تربیت بهره گرفت.

زاهدی تصریح کرد: بی‌شک توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در مدارس و اجرای برنامه‌های توسعه فرهنگ قرآنی باید در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: لایحه رتبه‌بندی معلمان هرچه سریع‌تر در دولت تصویب و به مجلس ارائه شود، ارائه زیرنظام‌های سند تحول آموزش و پرورش از واجبات است چرا که بدون اجرایی شدن زیرنظام‌ها امکان تحقق سند تحول وجود ندارد.

نماینده کرمان بیان داشت: در مورد مدارسی که نیاز به بازسازی و مقاوم‌سازی دارند می‌طلبد که دولت طی لایحه‌ای حدود یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی را برای اختصاص به این امر به مجلس ارائه کند تا در حوادث طبیعی شاهد تلفات انسانی دانش‌آموزان خود نباشیم.

زاهدی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی علم و فناوری از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: حال وظیفه مجلس و دولت است که با همکاری یکدیگر زمینه اجرای این سیاست‌ها را فراهم کنند که متأسفانه در لایحه بودجه سال 93، برای اولین بار به اعتبار حوزه پژوهش توجه نشد، این در حالی است که باید در پایان برنامه پنجم توسعه اعتبارات حوزه پژوهش باید به سه درصد برسد و در سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب تا پایان سال 1404 باید حداقل به 4 درصد افزایش پیدا کند.

وی افزود: وزرای علوم و بهداشت باید پیاده کردن سند دانشگاه اسلامی و نقشه جامع علمی کشور را در دستور کار خود قرار دهند و به اقتصاد مقاومتی توجه داشته باشند اقتصاد دانش‌بنیان موتور محرکه اقتصاد مقاومتی است که باید در این راستا شرکت‌های دانش‌بنیان تقویت شوند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس اضافه کرد: از دولت می‌خواهم که بودجه دانشگاه را بر اساس سرانه دانشجویی تنظیم و به مجلس ارائه کند و از سوی دیگر دانشگاه‌ها و مسئولان آنها نیز باید مراقب باشند دانشگاه‌ها باشگاه سیاسی احزاب نشود که بی‌شک به روند توسعه علمی کشور آسیب خواهد زد.

زاهدی عنوان کرد: از رئیس‌ جمهور می‌خواهم تا هرچه زودتر وزیر پیشنهادی خود برای وزارت علوم را به مجلس معرفی کند وزیری که ضمن برخورداری از مقبولیت بالا در جامعه دانشگاهی فردی مؤمن، متعهد، ولایت‌مدار و دارای مشی معتدل بوده و بدون حاشیه باشد.

وی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در  بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها