يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۳۸۵۳
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۰۱ مهر ۱۳۹۳
وزیر نفت گفت: دریافت پول نفت ایران از هند در حیطه وظایف بانک مرکزی است و آنها این موضوع را پیگیری می کنند.

به گزارش پايگاه 598 به نقل از خبرگزاری اقتصادی ایران؛ " بیژن زنگنه" درباره دریافت ٣٥ درصد از پول نفت ایران به روپیه و ٦٥ درصد به یورو از هند که بتازگی اعلام شده است، اظهار داشت: دریافت پول نفت ایران در حیطه وظایف بانک مرکزی است.

هند با خرید 25 درصد نفت ایران پس از چین به عنوان دومین خریدار نفت ایران به شمار می رود که به طور متوسط ماهانه 250 هزار بشکه نفت خام از ایران خریداری می کند.
البته در برخی ماه ها، پالایشگاه میزان خرید نفت را کاهش می دهند اما در ماه بعد با افزایش میزان خرید، سهمیه 250 هزار بشکه در ماه را رعایت می کنند.
از جمله مشکلاتی که در سال های پس از تحریم بانکی و نفتی ایران در خصوص فروش نفت به هند رخ داد نحوه دریافت پول حاصل از فروش نفت به این کشور است.
تفاوت عمده هند نسبت به سایر خریداران نفت خام ایران این است که ارزش روپیه ثابت نبوده و دارای نوسان است و بنابراین ذخیره این پول در بانک های هند به ضرر ایران تمام می شود، بنابراین مقامات ایران تلاش می کنند هرچه سریعتر پول فروش نفت به ایران بازگردانده شود.
علی ماجدی معاون سابق امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت در این خصوص به ایرنا گفته بود: اغلب کشورهای خریدار نفت ایران به دلیل اینکه ارزش پولشان ثابت است برای ما مشکل زیادی ایجاد نمی کردند، اما به دلیل اینکه همواره از ارزش پول روپیه هند کاسته می شد تمایل داشتیم هرچه زودتر طلب خود از این کشور را دریافت کنیم.
گفتنی است، خریداران آسیایی نفت ایران همچون ژاپن و کره جنوبی پیشتر بخشی از بدهی خود بابت واردات نفت ایران را طبق برنامه زمانی که کشورهای 1+5 تعیین کرده بودند، تسویه کردند.
هند در ششم تیرماه نخستین بدهی نفتی خود به ایران به مبلغ ۵۵۰ میلیون دلار را پرداخت کرد و آن ششمین قسط از روند آزادسازی چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار دارایی های ایران بود که براساس توافق هسته ای ژنو باید آزاد می شد.
قسط های قبلی نفتی ایران، توسط ژاپن و کره جنوبی به مبلغ دو میلیارد و ۵۵۰ میلیون دلار به بانک هایی در سوئیس و عمان واریز شده بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها