کد خبر: ۲۵۳۸۵۴
زمان انتشار: ۱۳:۵۹     ۰۱ مهر ۱۳۹۳
طرح بهبود فرآیند و بهینه سازی ظرفیت فاز سه پالایشگاه آبادان با هدف جایگزینی واحدهای قدیم با جدید، کاهش آلاینده های زیست محیطی، افزایش بیش از ٢ میلیون لیتری تولید بنزین و کاهش نفت کوره تا آذرماه امسال تکمیل می شود.

به گزارش پايگاه 598 به نقل از خبرگزاری اقتصادی ایران؛ مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان اظهار کرد: این طرح شامل واحدهای کت‌کراکر، الکیلاسیون، ایزومریزاسیون، واحد بازیافت اسید، واحد شیرین‌سازی بنزین، واحد تولید گوگرد، واحد شیرین‌سازی گاز مایع، واحد خالص‌سازی پروپیلن، واحد تصفیه پساب و واحدهای یوتیلتی می شود.

حبیب اله ابوالحسینی افزود: هم اکنون به جز واحدهای تولید گوگرد SRU و واحد شیرین‌سازی بنزین GPTU ، همه واحدها راه‌اندازی شده‌اند و تا ٢ ماه آینده این دو واحد نیز راه‌اندازی خواهد شد.
تولید پالایشگاه آبادان با تکمیل فاز سوم این پالایشگاه در پاییز امسال، از ١٠ میلیون و ١٠٠ هزار لیتر کنونی به ١٢ میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر در روز خواهد رسید.
وی با بیان اینکه تا کنون با اجرای این طرح ٦ میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین افزوده شده است، ادامه داد: این طرح باعث می شود هم به ظرفیت و هم به کیفیت محصولات افزوده شود و محصولات با کیفیت یورو ٤ و ٥ به تولید برسد.
به گفته ابوالحسینی این طرح در سه فاز تهیه و در دستور کار قرار گرفته است که فاز اول در سال ٩٠ و فاز دوم در سال ٩١ راه‌اندازی شد و فاز سوم تا دو ماه دیگر( آذرماه) ٩٣ راه‌اندازی می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها