أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۵۳۸۶۱
زمان انتشار: ۱۴:۰۷     ۰۱ مهر ۱۳۹۳
بهمنی:
حمید بهمنی کارگردان سینما گفت: دفاع مقدس همچنان که امام خمینی« ره» فرمودند رحمت است، رحمت نه به جهت بمباران و خون ریزی؛ رحمت به معنی بازتاب رفتار مردم نسبت به جنگ برای خودسازی و مقاومت همه جانبه از کشور خود.

به گزارش پایگاه 598، این کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس همزمان با هفته دفاع مقدس گفت: بهترین عنصری که در دفاع مقدس وجود داشت وفاداری و معرفتی بود که بین همه رزمندگان وجود داشت و اوج تجلی آن را می توان در فیلمهای سینمایی « شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار و «چ» ساخته ابراهیم حاتمی کیا دید.

وی در ادامه افزود: باید اصل ارزش ها در دوران جنگ تحمیلی، جان فشانی ها و مقاومت های رزمندگان در فیلم های سینمایی دفاع مقدس در نظر گرفته شود تا یک فیلم با مفهوم و معنی مشخص به مردم ارائه شود.

بهمنی ادامه داد: به عنوان نمونه فیلم های « سیزده ۵۹» و « دوئل» که در حوزه دفاع مقدس ساخته شده اند ارتباطی با ۸ سال جنگ تحمیلی ندارند و بیشتر با تفسیر نه چندان قابل قبول سازندگان آن در ارتباط با دفاع مقدس تولید شده و ارزیابی می شوند. به تعبیری واضح تر این دو فیلم دفاع مقدس را به صورت یک جنگ سیاه و پوچ نشان می‌دهند.

وی افزود: در حالیکه درجنگ این مسائل وجود نداشت و همه در راه خدا و پیرو فرمایشات رهبر کبیر انقلاب به دنبال پیروزی در مقابل دشمن بودند، ساخت این گونه فیلم ها که بدون تحقیق و پژوهش ساخته شده اند افکارعمومی را نسبت به جنگ تخریب می‌کند.

بهمنی ادامه داد: باید برای جذب مخاطب سینمای دفاع مقدس آگاهانه از اصول و ارزشهای اصلی در ساخت این گونه فیلم ها استفاده کرد. اندیشه و مافیای پشت پرده ای وجود دارد که به سینمای دفاع مقدس به چشم سینمای دختر و پسری، عشق های پوچ و زندگی مرفه و ماشین های مدل بالا نگاه می‌کنند و  به آن می‌پردازند. سینمای دفاع مقدس درد کشیده و استخوان شکسته است و باید سختی های زیادی را برای تولید آثار و واقعیت های دفاع مقدس تحمل کرد.

وی ادامه داد: این روزها برخی مسئولان از تولید آثار دفاع مقدس جلوگیری می‌کنند در صورتیکه من معتقدم اگر مسئولان اجازه دهند که یک سال به صورت پی درپی فیلمهای سینمای  دفاع مقدسی نه به مفهوم جنگی بلکه با مضامین مرتبط با دوران دفاع مقدس در حوزه حادثه ای، کودک و حتی طنز ساخته و در سینماها اکران شود جریان فرهنگی در سینما تبدیل به یک سینمای مناسب خواهد شد.

کارگردان فیلم سینمایی « گلوگاه شیطان» گفت: کارگردانانی که فیلم سیاه در خصوص فرهنگ این مردم  می‌سازند و در جشنواره های خارجی به نمایش می‌گذارند و جایزه می‌گیرند باید بدانند که این آزادی ساخت را از صدقه سر همین مردم دارند و ایکاش به این فکر کنند که فیلم هایی در حوزه دفاع مقدس بسازند و آنگاه با حضور در رویدادهای خارجی، فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس را در جهان به نمایش بگذارند.

وی با اشاره به ضرورت وجود محتوای انقلابی در ساخت اینگونه آثار گفت: تا به امروز کمتر فیلمسازی نتوانسته است به دفاع مقدس از زاویه جدیدی بپردازد به عنوان نمونه خانم آبیار با ساخت فیلم سینمایی « شیار ۱۴۳» این حرکت را آغاز کرده است و این نشان می‌دهد که می‌شود با پژوهش و تحقیق هم فیلمهای خوبی دراین حوزه ساخت که با استقبال خوب مردم مواجه شود. 

کارگردان فیلم سینمایی «گامهای شیدایی» ادامه داد: مدیریت کلان سینما با وجود مشکلاتی در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری به راحتی از دفاع مقدس فاصله گرفته اند. بیایید از مسئولان بپرسیم مثلاً چرا رسانه ملی به فیلم های دفاع مقدس نمی‌پردازد و بیشتر از تولید فیلمهای سخیف که بر فرهنگ اسلامی و ایرانی مردم تاثیر دارد حمایت می‌کند؟

وی در همین خصوص خاطر نشان کرد: صدا و سیما بجای حمایت از برخی فیلمهای سخیف بهتر است از ۲ تله فیلم و سریال در حوزه دفاع مقدس حمایت کند و بداند افرادی هستند که متخصص ساخت فیلمهای دفاع مقدسی هستند و از دل جنگ خارج شده اند که از آنها کمترین حمایت ها در همین سازمان صورت میگیرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها