يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۳۸۶۵
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۰۱ مهر ۱۳۹۳
غذا می تواند بر رفتار انسان تاثیر زیادی داشته باشد و در تمامی مکاتب الگوهای غذایی تعریف شده است.
یک متخصص تغذیه اظهار داشت: غذا می تواند بر رفتار انسان تاثیر زیادی داشته باشد و در تمامی مکاتب الگوهای غذایی تعریف شده است.
به گزارش ایرنا، دکتر حسن محمدی در اولین کنگره تخصصی صلح سبز با موضوع دکترین جهان بدون خشونت از راه آشتی با طبیعت اظهار کرد: اینکه انسان ها به صلح برسند الگوهای غذایی مختلفی در مکاتب گوناگون تعریف شده است که در آن به خوردن و نخوردن برخی از غذاها سفارش شده است. وی ادامه داد: از هفت هزار سال پیش تاکنون حکمای ایرانی بر تاثیر غذا بر نوع رفتار انسان تاکید داشتند که حکیمان در چند سال گذشته این دیدگاه را توسعه بخشیدند.

وی گفت: حکما معتقدند انسان از چهار عنصر آتش، هوا، آب و خاک تشکیل شده است که دو عنصر از آن گرم و دو عنصر سرد است. وی ادامه داد: هر انسانی که دارای دو عنصر گرم باشد فردی پرانرژی، خلاق، مدیر و نیکوکار است و انسان دارای دو عنصر سرد فردی بیمار، ترسو، پراسترس و اضطراب است بنابر این حکما پیشنهاد می کنند برای اینکه فرد دارای دو عنصر سرد به تعادل برسد باید از غذاهای گرم استفاده کند.

وی گفت: بیشتر فرآورده های حیوانی مانند گوشت گاو، ماهی، مرغ، شیر و پنیر و ماست جزو مواد سرد هستند و مصرف آنها در بلندمدت موجب می شود رفتار فرد در جامعه نیز سرد و همراه با خشونت باشد. محمدی اظهار کرد: تحقیقات نشان داده است خشونت در جوامعی که مصرف گوشت بالایی دارند بسیار زیاد است همچنین مصرف زیاد فرآورده های حیوانی موجب افزایش بیماری های استرس و مصرف لبنیات ام اس را به همراه دارد.

در ادامه دکتر موسی صالحی فوق تخصص تغذیه و استاد دانشگاه شیراز گفت: تمام متخصصان تغذیه در دنیا معتقدند 95 درصد منابع غذایی انسان از گیاهان و پنج درصد باید از منابع حیوانی تامین شود. وی ادامه داد: از این 95 درصد منبع گیاهی 60 درصد آن مربوط به دوغله مهم از جمله گندم و برنج است.

این فوق تخصص تغذیه ادامه داد: مهمترین منبع غذایی ویتامین های گروه ب گندم و برنج سبوس دار است در حالی که امروزه گندم و برنج بدون سبوس استفاده می کنیم در واقع با این کار هیچ گونه ویتامینی به بدن انسان وارد نمی شود.
وی ادامه داد: این در حالی است که 55 درصد از کل منابع آبی کشور صرف کشت گندم و برنج می شود در واقع این میزان آب بدون اینکه ویتامینی به بدن برساند از بین می رود. وی تاکید کرد:ارتباط تنگاتنگی بین انسان، غذا و محیط زیست وجود دارد که هر کدام از آنها یکدیگر را تحت الشعاع قرار می دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها