يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۳۹۹۷
زمان انتشار: ۲۰:۴۴     ۰۱ مهر ۱۳۹۳
فرمانده ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد: مسکو تا سال 2020 بیش از 80 کشتی جنگی به ناوگان دریای سیاه خود اضافه خواهد کرد و دومین پایگاه دریایی در نظر گرفته شده برای این ناوگان را در شهر نووروسیسک تا سال 2016 تکمیل خواهد کرد.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دریادار آلکساندر ویتکو، فرمانده ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه در اظهاراتی که خطاب به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در جریان سفر وی به شهر نووروسیسک ایراد کرد گفت: برای ناوگان دریای سیاه روسیه علاوه بر پایگاه اصلی این ناوگان در شبه‌جزیره کریمه یک پایگاه دریایی دیگر نیز لازم است.

خبرگزاری اینترفاکس روسیه گزارش داد که ویتکو به پوتین گفته است کشتی‌های متعلق به ناتو دائماً در دریای سیاه حضور دارند و این ائتلاف قصد دارد یک پایگاه دریایی در دریای سیاه تاسیس کند.

ناتو مرتباً اقدام به برگزاری رزمایش دریایی در دریای سیاه به‌ویژه از زمانی که روسیه شبه‌جزیره کریمه را به خاک خود ملحق کرد، کرده است.

یک منبع خبری در ناتو اظهار داشت: اطلاعی از هیچ‌گونه طرحی به منظور تاسیس یک پایگاه دریایی جدید در منطقه ندارد اما بلغارستان در دریای سیاه یک پایگاه دارد که به دلیل عضویت این کشور در ناتو این ائتلاف می‌تواند از آن استفاده کند.

این در حالی است که ناتو دو عضو دیگر یعنی رومانی و ترکیه را دارد که در ساحل دریای سیاه پایگاه دریایی دارند.

همچنین سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اوایل ماه جاری میلادی در جریان رزمایش‌های ناتو در غرب اوکراین وعده داد تا تعداد سربازان روس در کریمه را تقویت کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها