يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۴۰۰۵
زمان انتشار: ۲۳:۰۴     ۰۱ مهر ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از دنیای اقتصاد ؛ فعالان بخش خصوصی در بیست‌و‌دومین نشست کمیسیون فضای کسب‌و‌کار، کارآفرینی و مقررات اتاق تهران نسبت به تنظیم یک‌طرفه قراردادهای بانکی انتقاد کردند و خواستار این شدند که پارلمان بخش خصوصی به آن واکنش نشان دهد.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی تهران، در ابتدای این نشست رئیس کمیسیون فضای کسب‌و‌کار، کارآفرینی و مقررات اتاق تهران با اشاره به گفته رئیس سازمان مالیاتی مبنی بر معافیت 40 درصدی جامعه از مالیات این سخن را این طور تعبیر کرد که 60 درصد باقیمانده، بار کل جامعه را به دوش می‌کشند. احمد پورفلاح گفت: حدود 15 درصد از معافیت‌ها مربوط به بخش کشاورزی است. همچنین فعالان در حوزه نفت و تعداد زیادی سازمان و نهاد دیگر که کار اقتصادی هم می‌کنند از مالیات معاف هستند و این مساله‌ای است که باید به آن رسیدگی شود. وی همچنین به اصرار برخی بانک‌ها بر تدوین قراردادهای یک طرفه با فعالان اقتصادی اشاره کرد و گفت: در این قراردادها بندهایی وجود دارد که کاملا یک‌طرفه است؛ به‌طور مثال اگر یک قسط وام‌گیرنده عقب بیفتد مشمول 14 درصد جریمه و 27 درصد سود یعنی در مجموع 41 درصد هزینه می‌شود.
احمد پورفلاح همچنین درباره افزایش تعرفه کالاهای صادراتی به اتحادیه اروپا گفت: براساس تصمیمی که این اتحادیه گرفته از ابتدای سال جاری میلادی ایران از گروه کشورهای در حال توسعه به گروه کشورهای توسعه‌یافته منتقل شده و در نتیجه تخفیف‌هایی که در کالاهای صادراتی برای ایران محسوب می‌شد حذف شده است. براین اساس هزینه صادرات به اتحادیه اروپا بسیار افزایش یافته که می‌تواند میزان صادرات را تحت تاثیر قرار دهد. اسدالله عسگراولادی نیز درباره مساله معافیت‌های مالیاتی اعلام کرد: بخش‌های کشاورزی و صادرات باید از مالیات معاف باشند. چون برای کشور مزیت‌های فراوانی دارند.
به گفته وی فعالان اقتصادی به‌عنوان مالیات‌دهندگان عمده باید در جریان فهرست معافیت‌های مالیاتی باشند. عسگراولادی پیشنهاد کرد اتاق تهران با رئیس سازمان امور مالیاتی وارد مذاکره شود و فهرست معافیت‌های مالیاتی را بررسی کند. در پایان جلسه، اعضای کمیسیون فضای کسب‌و‌کار، کارآفرینی و مقررات اتاق تهران تاکید کردند مساله قراردادهای یک‌طرفه بانکی با کمیسیون ماده 76 اتاق ایران در میان گذاشته شود تا این کمیسیون آن را پیگیری کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها