أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۵۴۰۲۸
زمان انتشار: ۲۳:۳۲     ۰۱ مهر ۱۳۹۳
میزان وام 80 میلیونی برای خرید خانه در کلان شهر تهران رقم کمی است اما این مبلغ در شهر های جدید 50 درصد یک واحد مسکونی را تامین می کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ عباس زینعلی کارشناس مسکن، اظهار کرد: این رقم در شهرهایی به غیر از تهران برای خرید خانه می‌تواند موثر باشد.

وی افزود: تقاضای موثر با پرداخت این رقم وام بالا می‌رود و باعث می‌شود مقداری رونق به بازار مسکن بازگردد.

زینعلی با بیان این‌که ممکن است افزایش قیمت به وجود بیاید واین عاملی است که بازار فعلی مسکن به آن محتاج است، تصریح کرد: احتمال می دهم اگر خط اعتباری محکمی برای پرداخت این مبلغ طراحی شده باشد در میزان حجم تقاضای موثر تاثیرگذار باشد.

این کارشناس مسکن با اشاره به این‌که شواهد نشان می دهد انتظار مردم برای کاهش قیمت واحدهای مسکونی پایین آمده است، گفت: این مبلغ وام می تواند در بازار مسکن تاثیرگذار باشد اما نحوه ارائه آن به بازار هم بسیار موثر است.

وی تاکید کرد: اگر در یک شرایط فعال و مناسب این رقم پرداخت شود می‌تواند باعث بازگشت رونق به بازار مسکن شود.

زینعلی در ادامه با اشاره به این‌که ممکن است قیمت ها به صورت محسوس‌تری بالا رود،‌ادامه داد: افرادی که به دنبال تهیه مسکن هستند می‌توانند با قدرت خرید بیشتری وارد بازار شوند.

این کارشناس مسکن با بیان این‌که مبلغ 80 میلیون تومان برای خرید یک واحد در شهر تهران میزان کمی از مبلغ تمام شده یک آپارتمان را تشکیل می‌دهد گفت: اما در شهرهای جدید مانند اندیشه و شهریار این رقم می تواند حدود 50 درصد یک واحد مسکونی را تامین کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وام 80 میلیون تومانی خرید خانه می تواند به گرم کردن بازار مسکن کمک کند در صورتی که خط اعتباری محکمی داشته باشد.

زینعلی درباره طرح جامع مسکن اظهار کرد:‌در حال حاضر نمی توان نظر قطعی درباره این طرح داد اما می توان گفت 70 تا 80 درصد مشکلات بخش مسکن در این طرح توجه شده است.

این کارشناس مسکن با بیان این‌که اجرای این طرح در کوتاه مدت عملی نیست و حداقل به دو تا سه سال زمان نیاز دارد،تصریح کرد: به طور کلی مطرح شدن این طرح این پیام را می دهد که برنامه مدونی وجود دارد که در نظرگرفتن آن جنبه بسیار مثبتی دارد.

وی در ادامه درباره وضعیت فعلی بازار مسکن و پیش بینی آن تا پایان سال نیز گفت: رکود فعلی در بازار مسکن ادامه خواهد داشت مگر آن که محرکی به بازار بیاید. در غیر این صورت تا پایان سال اتفاقی در این بخش نخواهد افتاد.

وی با بیان این‌که اجرای وام 80 میلیونی می تواند به کمک بازار مسکن بیاید افزود:‌چنین محرکه‌هایی در کوتاه مدت می تواند باعث رونق در بازار شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها