يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۴۲۴۱
زمان انتشار: ۱۲:۵۷     ۰۲ مهر ۱۳۹۳
جهانبخش سلطانی در برنامه "هفت مطرح کرد
بازیگر سینما و تلویزیون گفت: رزمنده‌ها هشت سال پشت خاکریزهای جبهه با خون مطهرشان بر روی پهنه‌ دیوار خاکریز نوشتند که ما آمدیم تا که محبت به خشم و عشق به کینه تبدیل نشود. این بازیگر در خصوص نقش شهید خرازی اظهار داشت: در یکی از فیلم‌های دفاع مقدس نقش شهید خرازی را بازی کردم که یکی از دوستانم در جهاد دانشگاهی بود و تازه در آن موقع بود که فهمیدم این شهید چه شخصیتی داشته است.
به گزارش سرویس نقد رسانه پایگاه 598، برنامه هفت در سومین قسمت از ویژه برنامه خود به مناسبت هفته دفاع مقدس میزبان جهانبخش سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون بود.

جهانبخش سلطانی در این برنامه در خصوص بزرگداشت خود در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی مقاومت گفت: از این بزرگداشت خیلی خوشحال شدم زیرا شامل دعای خیر خانواده‌ی شهدا شدم؛ در این جشنواره از من تقدیر نشد بلکه از نشانه‌های من که رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را بازآفرینی کرد تقدیر شد.

وی افزود: در عین اینکه حرفه فرهنگ و هنر یک حرفه‌‌ متعالی است اما بازی‌ام در چنین نقش‌های با ارزشی تنها برای به تصویر کشیدن بچه‌های دلاور هشت سال دفاع مقدس بود؛ رزمنده‌ها هشت سال پشت خاکریزهای جبهه با خون مطهرشان بر روی پهنه‌ دیوار خاکریز نوشتند که ما آمدیم تا که محبت به خشم و عشق به کینه تبدیل نشود.

این بازیگر در خصوص نقش شهید خرازی اظهار داشت: در یکی از فیلم‌های دفاع مقدس نقش شهید خرازی را بازی کردم که یکی از دوستانم در جهاد دانشگاهی بود و تازه در آن موقع بود که فهمیدم این شهید چه شخصیتی داشته است.

وی ادامه داد: شخصیت‌هایی را ارائه کردیم که تصویری از مقاومت درونشان تبدیل به گوهر می‌شد و این گوهرها در شب‌های دفاع مقدس در آسمان می‌درخشیدند، ایفای این نقش‌ها برای این بود که خانواده‌هایشان بدانند چه بچه‌های برومندی را تقدیم جامعه کرده‌اند.

سلطانی عنوان کرد: تا به امروز 39 فیلم بازی کردم که 13 تای آن در راستای دفاع مقدس است.

این بازیگر در خصوص راز ماندگاری بازیگران بیان کرد: راز ماندگاری بازیگران براساس معرفت، ایمان، اخلاص، دانش و فضیلت است.

وی درخصوص تولید آثار دفاع مقدس در طول هشت سال مبارزه گفت: زمانیکه آثار دفاع مقدس را به تصویر می‌کشیدیم در پشت خاکریزهای جبهه به ایفای نقش می‌پرداختیم به گونه‌ای که من برای نقش شهید خرازی در چادر این شهید نقشم را ایفا کردم و در یکی از پشت صحنه‌های یکی از آثار دفاع مقدس زمانیکه اعلام کردند که جبهه نیازمند نیروهای انسانی است دو نفر از بچه‌های پشت صحنه ‌ی فیلم به خط مقدم رفتند و همانجا به شهادت رسیدند اما امروزه فیلمسازان آثار دفاع مقدس بر روی جلوه‌های ویژه آن بیشتر تمرکز می‌کنند تا بتوانند آن صحنه‌ها را برای افرادی که جنگ را ندیده‌اند به تصویر بکشند.

سلطانی خاطرنشان کرد: بسیار خوشحالم که در چنین آثاری نقش‌آفرینی کردم که دعای خیر خانواده شهدا منجر به عاقبت به خیری من خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها