کد خبر: ۲۵۴۶۸۲
زمان انتشار: ۰۲:۱۵     ۰۴ مهر ۱۳۹۳
یادداشت میهمان؛
مجدالدین معلمی

ظاهرا جناب رییس جمهور محترم زیاده به حرکت های نمادین اعتقاد دارند. شاید علاقه دارند عکس شان در کتاب های تاریخی درج شود که اولین ها را او انجام داده است. ذوق زدگی از عکس های آلبوم پسند آنقدر زیاد است که حتی بدیهیات روابط دیپلماتیک را نیز به فراموشی می سپارند! 

در خبرها آمده بود ریاست محترم جمهور برای اولین بار پس از انقلاب در دیداری بیست دقیقه ای با نخست وزیر انگلیس به گفتگو نشست. با توجه به زمان مورد نیاز برای ترجمه صحبت های طرفین و تعارفات اولیه ی دیدارهای دیپلماتیک میتوان حدس زد به طور مفید کمتر از ده دقیقه برای گفتگو وقت بوده است. حال جناب دکتر روحانی در پنج دقیقه وقت خود چه مسایل مهمی را توانسته است طرح و نتیجه گیری کند که به عنوان امتیاز اولین دیدار با دشمن کهن ایران ارزشش را داشته است الله اعلم!

باز صد رحمت به مادلین آلبرایت که اگر امتیاز دیدار با رییس جمهور ایران را می خواست حاضر شد از رفتارهای آمریکا در قبال مصدق پوزش بخواهد ولی مفت و بی هزینه از همه ی خباثت های انگلیس گذشتیم که چه؟ 

از دشمنی ها و خیانت های تاریخی انگلیس گذشتیم؛ از سنگ اندازی های مداوم در برابر حقوق مشروع ملت ایران هم که بگذریم، زمانی که سالهاست حتی برای بازگشایی سفارت به تفاهم نمی رسیم و مقدمات دیپلماتیک فراهم نیست با چه تدبیری با دشمن تاریخی عکس یادگاری گرفته می شود خدا عالم است!

بدیهی سیاست، فایده هزینه است. وقتی فایده را از معادلات انقلابی به محاسبات مدرن دنیوی تنزل داده می شود باید بتوانند جوابگوی تحقیر دیپلماتیک ماحصل دیدار نافرجام با کامرون باشند؟ نخست وزیر بی حیای انگلیس حتی حرمت همنشینی را یک روز هم نگه نداشت و یکی از تندترین خطابه ها را بر علیه ایران انجام داد. و عجیب تر اینکه حتی در نحوه ی نشستن در جلسه نیز به تحقیر رییس جمهور ایران می پردازد بدون اینکه کمترین واکنشی از طرف جناب روحانی دیده شود.

اگر فایده ی این دیدار همین باشد که حجه الاسلام روحانی و تیم سیاستمدارشان بفهمند نتیجه همنشینی کور و بی هدف با دشمن تحقیر ملت ایران است ما را بس است! اگر فهمیده باشند سیاست کرنش و تدافع در برابر زیاده خواهان غربی نتیجه اش فقط تحقیر و پلمپ و توقف است پآینده ی کشور را بس است!

خدا کند آقای رییس جمهور از این تحقیر ملی بفهمد مظهر قدرت ایران اسلامی اول خدا و بعد مردم و ظرفیت های همین کشور است. خدا کند دستاورد این سفر این باشد نگاه رییس جمهور و اطرافیان شان را به داخل کشور برگرداند

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها