يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۴۶۹۷
زمان انتشار: ۱۷:۳۸     ۰۴ مهر ۱۳۹۳
گزارش پایگاه 598 به نقل از رجانیوز به سردار مهندس سعید قاسمی از فرماندهان دفاع مقدس و مدیر مجموعه فرهنگی میثاق روز گذشته در همایش«از قطعنامه 598 تا توافقنامه ژنو» در آمفی تئاتر دانشگاه سجاد مشهد که توسط بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد گفت: جنگ ایران و عراق دروغ بزرگی است که برخی مغرضان داخلی ساخته‌اند، داستان جنگ 31 شهریور1359دروغ بزرگی است که برخی مغرضان داخلی به آن دامن زده‌اند و در حقیقت جنگ ایران و استکبار جهانی به نیابت عراق 20 روز قبل با کشتار مردم در قصر شیرین آغاز شد.
اهم سخنان سردار قاسمی در این همایش بدین شرح است:
 
چندین دروغ بزرگ در خصوص جنگ ایران و استکبار جهانی به نیابت عراق وجود دارد که همیشه وجود مرا می‌لرزاند که اولین آن تحریف تاریخ جنگ به تاریخ 31 شهریور 59 است. در حقیقت تاریخ حمله عراق به پایتخت ایران در این تاریخ رخ داد و این درحالی است که 20 روز قبل از این تاریخ مهران، میمک و قصرشیرین از سوی عراق گلوله باران شدند و 200 کیلومتر از خاک ایران در دست عراق بود.
 
آنچه بیش از این مرا رنج می‌دهد تحمل ارجح دانستن پایتخت نشینان نسبت به سایر مردم ایران است. اگر واقعیت این است که مردم قصر شیرین آدم نیستند و پایتخت نشینان ویژه هستند پس این تاریخ جنگ باید درست باشد. این اعتراض خود را سینه به سینه منتقل خواهیم کرد.
 
آیا دانشجویان کشورمان از خود نمی‌پرسند که چگونه عراقی که امروز نمی‌تواند خود را در مقابل 30هزار داعشی محافظت کند هشت سال دربرابر ایران جنگید؟ متاسفانه باز هم آنانی که نمی‌خواهند شما با حقیقت وجودی خود آشنا شوید به شما نگفته‌اند که ما با وجود متوسلیان، باقری، برونسی و بروجردی جنگی را هشت سال طول دادیم که جنگ جهانی سوم بود نه جنگ ایران و عراق.
 
در جنگ جهانی ایران و استکبار جهانی به نیابت عراق، ما از ترکیه، پاکستان، عمان، یمن، قطر، سومالی، مصر، تونس، بحرین و دیگر کشورها اسیر داشتیم. شوروی خبیث با موشک‌هایش، فرانسه با میراژهایش و بنگلادشی‌ها با تحریم کیسه شن برای سنگر سازی هرکدام به نحوی در مقابل ما ایستادند.
 
آنچه که پس از پیروزی انقلاب سبب شد تا من از رفتن به فرانسه برای تحصیل صرف نظر کنم مشکلاتی بود که در کردستان رخ داد و آشنایی‌ام با محمد بروجردی (که بعدها لقب مسیح کردستان را به خود اختصاص داد و مسیر زندگیم را عوض کرد). از هنگامی که شاگرد محمد بروجردی در خوزستان شدم قید رفتن به کردستان را زدم. آنچه ما در کردستان در پیش روی خود دیدیم نمونه ضعیف شده آن چیزی است که امروز داعش در عراق و سوریه دنبال می‌کند.
 
متاسفانه صدا و سیمای هیچ گاه نمی‌آید و به فرزندان ما نمی‌گوید که ما چگونه توانستیم معادلات پیچیده تر از داعش را در دو سال باقی مانده به شروع جنگ تحمیلی در منطقه کردستان دفع کنیم.
 
صدا و سیما و برخی مسئولین و خواص داخلی اجازه نمی‌دهند تا آن تاریخ نانوشته را شما بدانید و اجازه نمی‌دهند تا بدانید که ما چگونه از آن مصائب بزرگ عبور کردیم.
 
وی به سخنان جواد ظریف در دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: همین‌هایی که امروز می‌گویند آمریکا با یک دکمه تمام تاسیسات نظامی ما را نابود می‌کند همین‌ها اجازه نمی‌دهند تا شما بدانید ایران در خط مقدم مبارزه با عراق از 18 ملیت اسیر گرفت و این جای تعجب دارد که سربازان آماده این 18 کشور با تمام تجهیزات در خط مقدم عراق چه می‌کنند!!!
 
برای بسیاری این موضوع به هیچ عنوان دارای اهمیت نیست و باید مرگ فرستاد بر این تاریخ و تاریخ نویسی. دانشجو نباید بداند اجدادش با چه کسی و در چه قدو قواره‌ای جنگیده است؟ متاسفانه امروز بسیاری از گروه‌های ارزشی ما تنها گزارش کار خود را تنها با یک شیپور زدن برای شهدا به سرانجام می‌رسانند.
 
صدام پس از جنگ ایران با دشمنان جهانی‌اش عربستان را خطاب قرار می‌دهد و می‌گوید شما یهودیان خلیجی هستید و اگر نبودند سربازان عراقی که تنها در عملیات فاو در برابر بسیجیان خمینی 50 هزار کشته دادند امروز این بسیجیان شما را از داخل کاخ‌هایتان هنگامی که مشغول کثافت کاری بودید بیرون می‌کشیدند.
 
حاج آقا خاطره در صحبت‌های اخیرش جام زهر را زیر سوال برده و گفته است" قطعنامه 598 خیلی هم زهر نبود و حلاوت‌هایی هم داشت". ای کاش دانشجوی ما بدانند که چگونه برخی در این کشور نهنگ ایرانی که سرش در بین النهرین و کربلا و نجف و سینه‌اش در خلیج فارس بود امروز تبدیل به گربه‌ای زیبا کرده‌اند.
 
می‌دانید چرا امام قطعنامه 598 را پذیرفت؟ زیرا علی رغم اینکه امام خمینی(ره) معتقد به مقاومت و ادامه جنگ بود مسئولان دولتی و فرمانده سپاه آن زمان کار خود را می‌کردند و دیگر از جنگ حمایت‌هایی که باید صورت می‌گرفت را انجام نمی‌دادند.
 
قطعنامه 598 حقیقتی است که چندی پیش در سالگرد آن بودیم و باز هم با بازار گرمی صدا و سیما و جنجال سازی برخی مسئولین داخلی اجازه ندادند جوان دانشجوی ما بفهمد حقیقت این قطعنامه چه بوده است.
 
مسعود و مریم رجوی در این مملکت بیش از 12 هزار ترور انجام دادند که بسیار کثیف‌تر از جنایات امروز داعش است.
 
اگر امروز برخی خواص داخلی می‌گویند ما در تحریم هستیم و در دیدار با رهبری بر این موضوع تاکید می‌کنند در حقیقت ما همان سریال تکراری دروغگویان زمان جنگ را در مقابل خود داریم.
 
قاسمی ضمن اشاره به فتنه سال 78 و 88 تصریح کرد: هنگامی که من پرچم تغییر را در فتنه 88  در دستان کسی دیدم که روزی در زندان ساواک شکنجه می‌شد و بعدها بعثه مقام معظم رهبری و کفیل حاجیان حج شد باور کردم نوشیدن جام زهر می‌تواند اتفاقات امروز کشور ما باشد.
 
قاسمی با اشاره به آن دخترکی که امروز درباره رهبر انقلاب می‌گوید «آقا، آقا نبود پدرم او را آقا کرد» افزود: اگر می‌خواهید در دانشگاه بدون در نظر گرفتن ظاهر فرد حقیقت باطنی او را بشناسید بدانید ملاک خود شخص نیست بلکه میزان حال اوست، میزانی که در خصوص کروبی، او را از یار امام بودن به دشمن مقام معظم رهبری تبدیل کرد.
 
مسئولان ایرانی با انگلیس که سگ آمریکاست دیدار داشتند. در حال حاضر دشمن شمشیر را بر علیه جمهوری اسلامی ایران  از رو بسته است. اینکه وزیر امور خارجه کشورمان در هر دیدار به وجود یکسری اختلاف نظرهایی که همچنان باقیست اشاره می کنند و در مقابل همتای خارجی آنها به صراحت اظهار می کنند که ما بارها به ایران در مورد نقض حقوق بشر نگرانی های خود را اعلام کرده ایم؛ این نشان از دشمنی صریح و بی پرده جبهه استکبار بر علیه این ملت دارد.
 
قاسمی در پایان ضمن ابراز مخالفت شدید با بازگشایی مجدد سفارت انگلیس در ایران گفت: این سفارتخانه به مانند یک جاسوس خانه فعالیت خواهد بود و بازگشایی چنین سفارتخانه ای دوباره احتمال وقوع فتنه انگیزی دشمن را افزایش می دهد و ما نباید با دست خودمان کاری کنیم که دشمن در خاک ما به اقدامات خرابکارانه دست بزند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها