أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۵۴۸۵۷
زمان انتشار: ۱۱:۳۷     ۰۵ مهر ۱۳۹۳
مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با حضور صد‌ها تن از هنرمندان و سینماگران کشورمان، خانواده‌های شهدا، فرزندان سید حسن نصرالله و شهید عماد مغنیه، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین مدیران و مسئولان و هنرمندان خارجی، پنج‌شنبه گذشته در برج میلاد برگزار شد.
به گزارش سرویس نقد رسانه پایگاه 598، سردار سرتیپ محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم سخنرانی کرد و گفت: امام بزرگوارمان فرمودند که جنگ ما جنگ فقر و غنا بود و این جنگ، امروز با شدت بیشتری از دهه 60 جریان دارد ولی دشمنی که جرأت ایستادگی مقابل رزمندگان ما را ندارد، صلابت صدای مؤمن، سلاح او را کور کرده و به تحقیر روی آورده است.
وی افزود: استبداد، امروز به جای جنگ الکترونیک، با شبکه‌های ماهواره‌ای و به جای مواد شیمیایی با مواد مخدر و الکل علیه مردم صف‌آرایی کرده‌ است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: جشنواره فیلم مقاومت، جبهه‌ای در مقابل دشمن است و هنرمند مقاومت، نیروی خط مقدم این مبارزه است.
سردار نقدی خاطرنشان کرد: دشمنان می‌خواهند با شبکه‌های تروریستی و بازی‌های خشن، مردم را به زندگی‌های خشن و بدون آرامش دعوت کنند که هنرمند مقاومت، با ایثار و فداکاری دست آنها را رو خواهد کرد و دشمن را شکست خواهد داد.
وی تاکید کرد: آنها می‌خواهند با استفاده از ابزارهایشان، جنایات خود را موجه جلوه دهند و جنایات فجیع را حمایت کنند و در پایان خود را به عنوان منجی معرفی کنند! اما هنرمند مقاومت، زینب‌وار آنها را رسوا می‌کند و مظلومیت جبهه حق را به رخ آنها می‌کشد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: اگر امروز سینمایی داریم که هنرمندان آن به آن افتخار می‌کنند همه را مدیون هنر انقلاب و دفاع مقدس و مقاومت ملت‌مان هستیم.
سردار نقدی در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت خاطرنشان کرد: این جشنواره می‌خواهد صدای حنجره‌های خونین کودکان معصوم غزه باشد تا صدای لبان خشک مادرانی که با زبان روزه مقاومت کردند به گوش برسد. این جشنواره می‌خواهد صدای مادری باشد که پنج فرزند خود را به انقلاب هدیه کرده و وقتی به خدمت امام می‌رسد می‌گوید دیگر فرزندی ندارم، اجازه دهید خود به میدان بروم.
وی با اشاره به جریان روشنفکری که در راستای جشنواره‌های ضدایرانی خارج از کشور عمل می‌کنند، تاکید کرد: آنهایی که می‌خواهند از دست حامیان نسل‌کشی جایزه بگیرند، بروند؛ ما می‌گوییم دلار‌های خون کودکان طفل معصوم غزه نوش جانتان باد!
در ادامه این مراسم، نشان ویژه جشنواره مقاومت توسط محمد خزاعی دبیر جشنواره مقاومت به سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان اهدا شد و فرزند وی که در مراسم حاضر بود این جایزه را دریافت کرد. حضور فرزند سیدحسن نصرالله با واکنش حاضران مواجه شد و آنها به احترام دبیر کل حزب‌الله لبنان ایستادند و فرزند وی را تشویق کردند. فرزند ارشد سید حسن نصرالله هم پس از دریافت نشان مقاومت از جشنواره‌ای به همین نام گفت: همیشه عادت داریم مورد لطف مردم ایران و حکومت امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای قرار بگیریم.خوشحالم این جایزه را از ملت شهید‌پرور ایران دریافت می‌کنم. محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، بعد از دادن جایزه سید حسن نصرالله به پسر وی گفت البته جناب سیدحسن نصرالله باید جایزه خود را از دست امام زمان(عج) و امام خامنه‌ای دریافت کنند.
بخش بعدی مراسم اختصاص به اهدای جایزه دبیر جشنواره داشت که محمد خزاعی جایزه خود را به پاس لحاظ کردن جنبه‌های مردمی در سینمای دفاع مقدس به مسعود ده نمکی اهدا کرد.
در این مراسم همچنین برگزیده‌های سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت معرفی شدند که فیلم‌های «چ» و «شیار 143» با دریافت بیشترین جوایز رکورددار شدند.
انتقاد حاتمی‌کیا از کیارستمی
اما مهم‌ترین اتفاق مراسم اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت، وقتی بود که نام ابراهیم حاتمی‌کیا به عنوان بهترین کارگردان معرفی شد و جمعیت حاضر، به افتخار خالق فیلم «چ» به پا خاست.
حاتمی‌کیا نیز پس از دریافت تندیس بهترین کارگردانی طی سخنانی گفت: باید فرقی بین جشنواره فیلم فجر و جشنواره مقاومت نباشد و باید بین آنچه اینجا گفته می‌شود و آنچه در جشنواره فیلم فجر گفته می‌شود، فرقی نباشد.
وی در واکنش به اظهارات اخیر عباس کیارستمی مبنی بر بی‌مفهوم بودن دفاع مقدس، تصریح کرد: عزیزکرده‌ای حرف‌هایی زده و شهدا را از افرادی دانسته که قربانی جنگ هستند که من، از قبل رخ‌دادن چنین اتفاقی را می‌دانستم و می‌دانستم که یک جریانی است که به جنگ بی‌اعتناست.
حاتمی‌کیا خطاب به معاون وقت سینمایی ارشاد گفت: آقای بهشتی! شما در آن زمان مرا به جنوب و ایشان [کیارستمی] را به شمال راهی کردید، ما می‌دانیم که ایشان عزیزکرده جشنواره‌‌ها هستند، الحمدلله.
وی افزود: جناب آقای حسین حقیقی مدیرعامل اسبق بنیاد سینمایی فارابی! به یاد دارید که من برای فیلمی نزد شما آمدم و گریه کردم و گفتم که این فیلم نباید به خارج از کشور برود. و آنچه الان رخ داده است، میزان را به دست بچه‌‌ها می‌دهد.
حاتمی کیا از حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی خواست تا نظر صریح خود را درباره حرف‌های کیارستمی درباره جنگ و شهدا بگوید.
این کارگردان سینمای ایران در پایان سخنان خود عنوان کرد: دعا کنید به خون شهدا که کسانی که این خون‌‌ها را نمی‌بینند هرچه سریع‌تر رسوا شوند.
در ادامه، فرزندان شهدا به ابراهیم حاتمی‌کیا نامه‌ای نوشته بودند که توسط یکی از فرزندان شهدا قرائت شد.
در این مراسم همچنین عماد برنات، کارگردان فلسطینی موفق به کسب جایزه‌ای شد که نماینده او این جایزه را گرفت، زیرا او از طرف اسرائیل تهدید شده بود که اگر در این مراسم حضور داشته باشد کشته خواهد شد.
مریلا زارعی هم پس از دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم «شیار 143» گفت: امشب می‌خواهم از کاراکتر «الفت» (نقش مادر شهید در فیلم شیار۱۴۳) خداحافظی کنم، چون این راه را باید ادامه داد و این امانت را به دست شما مردم خوبم می‌سپارم. خدا را به خون شهدا و اشک مادران سرزمینم قسم می‌دهم نگذارید «الفت» در میان این شلوغی دیده نشود.
در این مراسم، محمد خزاعی دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت، گزارشی از برگزاری این جشنواره ارائه داد و در بخشی از سخنانش اظهار داشت: جشنواره سیزدهم در شرایطی برگزار شد که حوادث بین‌المللی اخیر و تنش‌های منطقه‌ای ناشی از تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی، گروه‌های منحرف تکفیری و فرصت‌طلبی آمریکا در ادعای مبارزه با تروریسم بار دیگر بر ضرورت انسجام و تلاش هنرمندان متعهد سینما در ساخت آثاری در حوزه مقاومت و طبعا برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، مهر تأیید زد.
وی افزود: تا وقتی هنرمندان، دردآشنا و فرزند زمان خویش هستند، خاموشی شمع محفل سینمای دفاع مقدس و مقاومت نه تنها محقق نخواهد شد بلکه هرروز بر شکوه و عظمت آن افزوده خواهد شد.
برگزیده‌ها
اسامی کامل برگزیدگان سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت به این شرح است: در بخش مسابقه سینمای ایران، تندیس بهترین فیلم به «چ»، تندیس بهترین فیلمنامه به نرگس آبیار برای «شیار 143»، دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه به انسیه شاه حسینی برای «زیبا‌تر از زندگی»، تندیس بهترین کارگردانی به ابراهیم حاتمی‌کیا برای «چ»، دیپلم افتخار بهترین کارگردانی به احسان عبدی‌پور برای «تنهای تنهای تنها»، دیپلم افتخار بهترین کارگردانی به نرگس آبیار برای «شیار 143»تندیس برترین بازیگری مرد به بابک حمیدیان به خاطر بازی در «چ»، دیپلم افتخار بهترین بازیگری مرد به میثم فرهومند برای «تنهای تنهای تنها»، جایزه ویژه هیئت داوران به پرویز پرستویی به خاطر فعالیت مستمر در سینمای دفاع مقدس، تندیس بهترین بازیگری زن به مریلا زارعی برای فیلم «شیار 143»، تندیس بهترین جلوه‌های ویژه به سید هادی اسلامی برای فیلم «چ» اعطا شد. در بخش فیلم‌های با موضوع تکفیری‌ها: مجید ذوالفقاری برای فیلم «ام غیاث» برگزیده اول و روح الله رفیعی برای مستند «خالد ومجتبی» برگزیده دوم شدند و از محمد رضا اسلاملو برای اهتمام به موضوع  و حقانیت مقاومت تقدیر ویژه شد. در بخش فیلم‌های کوتاه: تندیس برگزیده اول به سیف اله یزدانی برای فیلم «از درون آینه» دیپلم افتخار برگزیده دوم به رقیه توکلی برای فیلم «ساعت شش» و دیپلم افتخار برگزیده سوم به داریوش غذبانی برای فیلم  «حنانه» اهدا شد. در بخش فیلم مستند: تندیس برگزیده اول به محسن برمهانی برای  فیلم مستند «به پشت تابلو نگاه کن»، دیپلم افتخار برگزیده دوم به محمد علی فارسی برای فیلم مستند «ابر‌ها در راهند»، دیپلم افتخار برگزیده سوم به مصطفی رزاق کریمی برای فیلم مستند «خاطراتی برای تمام فصول» و جایزه ویژه هیئت داوران به حبیب والی نژاد  تهیه کننده مستند «آخرین روزهای زمستان» اعطا شد. در بخش عماد مغنیه: تندیس جشنواره به علی غفاری  برای  فیلم سینمایی «ابوزینب» محصول ایران و دیپلم افتخار و تندیس برگزیده اول به عماد برنات برای  فیلم «پنج دوربین شکسته» محصول فرانسه، دیپلم افتخار برگزیده دوم به خالد جرار برای فیلم «نفوذی» محصول لبنان و فلسطین، دیپلم افتخار برگزیده سوم به مرتضی پایه شناس برای مستند «فیلم نا تمامی برای دخترم سمیه» محصول ایران و لوح تقدیر ویژه برای تلاش مستمر در عرصه دفاع مقدس و مقاومت به زهره یزدان‌پناه قره‌تپه تقدیم شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها