يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۴۹۴۶
زمان انتشار: ۱۳:۳۷     ۰۵ مهر ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598، الف در مطلبی نوشت:

اجبار مردم به استفاده از دفاتر رسمی ثبت اسناد و پرداخت هزینه غیرضروری، به جای استفاده از دفاتر ناجا.

اجبار مغازه داران به پرداخت هزینه به ازای هر تراکش از پوزهای بانکی، به جای دریافت این هزینه از بانک ها که نفع زیادی از پول های مردم می برند.

اجبار مردم به استفاده از سیستم پیامکی، به جای نرم افزارهای رایگان اینترنتی با تلاش برای فیلتر موارد خارجی بدون جایگزینی سیستم های داخلی رایگان.

این ها فقط سه نمونه از مواردیست که نهادهای حاکمیتی، به خاطر داشتن قدرت تحمیل، می توانند مقداری از درآمدهای خود را از جیب مردم برداشت کنند.

مالیات های غیررسمی فوق تنها نمونه هایی از فهرست طویل زورگیری های رسمی به شمار می روند که روز به روز نیز بر فهرست آنها اضافه می شود.

در مقابل، طرح هایی مالیات بر دلالی مسکن مسکوت گذاشته شده و با همکاری دولت و مجلس حذف می شوند. بانک ها به شرکت های خودشان تسهیلات می دهند و دولتی ها از یک سو از کاهش شدید تورم صحبت می کنند و از طرف دیگر حاضر به کاهش نرخ سود -حداقل بر اساس همان تئوری هایی که با استناد به آن نرخ سود را بالا برده بودند- نیستند.

ناکارآمدی و گران اداره کردن کشور به گران شدن زندگی می انجامد. استمرار این وضعیت مستقیما به نارضایتی سیاسی از حاکمیت می انجامد. باید فکری کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها