أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۵۵۱۳۱
زمان انتشار: ۰۰:۲۷     ۰۶ مهر ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از بازار خبر ؛ رییس اتحادیه طلا و جواهر کشوری پیرامون نحوه‌ی محاسبه اجرت طلا با بیان این مطلب گفت: برای بسیاری این‎‌گونه جا افتاده است که  محاسبه اجرت طلا بسته به نوع منطقه فرق خواهد کرد و مناطق بالا در قیمت تمام شده‌ی طلا مزد بیشتری را نسبت به مناطق پایین‌تر دریافت می‌کنند.

وی افزود: اجرت ساخت طلا و دریافت پول بابت این مورد، بسته به نوع کار فرق خواهد کرد.به همین دلیل ممکن است که قیمت ساخت یک النگو در یک کارخانه با مورد مشابه‎اش درکارخانه دیگر فرق داشته باشد که این امر به کیفیت کالای تولیدی برخواهد گشت.

کشتی‌آرای با اشاره بر نظارت اتحادیه بر نحوه‌ی محاسبه اجرت طلا بیان کرد:از آنجا که تنوع کاری در نقاط مختلف کشور فرق دارد، به همین دلیل قیمت‌ها متفاوت است؛ از سوی دیگر واحدهای رسیدگی به شکایات در کشور آماده‌ی رسیدگی به گزارش هر نوع تخلف هستند.

وی در ادامه با اشاره به این نکته که برخی از طلافروشان با تبلیغاتی مبنی بر اجرت ساخت پایین سعی در جذب مشتری دارند اظهار کرد: طلا با اجرت ساخت پایین کاملا بی‌معنا بوده  و خریداران حتما باید در اصل بودن آن شک کنند؛ چراکه فروش با قیمت پایین بی علت نخواهد بود.

کشتی‌آرای افزود: برای اجرت ساخت هزینه ثابتی در نظر گرفته شده که هرسال اعلام می شود. این رقم سالانه تغییرمی کند. ازسوی دیگردراین لیست سالانه اجرت ساخت دستبند ها ، النگو و انگشتر و... با جزئیات ذکرشده است. هزینه اجرت ساخت باید برروی تابلوی طلافروشی ها قید شود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر کشوری خاطرنشان کرد: فروشندگان باید توجه داشته باشند که در صورت مواجه اتحادیه با چنین تبلیغاتی حتما با آنها برخورد جدی خواهد شد.

وی با اشاره به فروش غیر قانونی طلای دست دوم گفت: از آنجایی که طلای دست دوم غیر استاندارد بوده و کد رهگیری و کد شناسایی برای کنترل عیار  ندارند، به همین دلیل ممکن است که طلایی را به اسم 18 عیار به مشتری به فروش برسانند و مشتری هم به علت قیمت پایین این نوع کالا اغفال به خرید شود.

لازم به ذکر است که بنا به گفته‌ی کشتی‌آرای نحوه‌ی محاسبه اجرت طلا به صورت دسته‌بندی به واحدها ابلاغ خواهد شد که واحدها هم بر همین اساس اقدام به فروش می‌کنند. اما زمانی که با توجه به وظیفه اتحادیه در آگاهی دادن به مردم، بازارخبرخواستار دریافت این قیمت‌ها شد،  رئیس اتحادیه ازاین کار ممانعت کرده و استدلال کرد که این امر موجب چالش در بازار خواهد شد.


 
  قیمت نهایی طلا چگونه محاسبه خواهد شد؟
 
جالب است که بدانید بر اساس گفته‌های رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشوری، محاسبه قیمت نهایی طلا طبق فرمول زیر محاسبه خواهد شد: هریک گرم طلا 18 عیار که قیمت آن دررسانه های مختلف اعلام می شود + دست مزد ساخت مصوب شورای عالی نظارت و یا اتحادیه ها + 7 درصد سود فروشنده + مالیات بر ارزش افزوده .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها