امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۵۵۳۱۴
زمان انتشار: ۱۲:۲۲     ۰۶ مهر ۱۳۹۳
ابوترابی‌فرد در همین زمینه گفت: امیدواریم با پیروزی‌های امت اسلام شاهد انزوای بیشتر حکومت انگلیس باشیم. "رسایی": با اینکه منتقد سیاست خارجی روحانی هستم ولی نمی‌گذاریم کسی به رئیس‌جمهور ما توهین کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «نسیم» حمید رسایی، نماینده مردم تهران در مجلس طی تذکری با اشاره به اظهارات نخست وزیر انگلیس اظهار داشت: از آقای لاریجانی تشکر می‌کنم که روز گذشته به اظهارات و گستاخی های نخست وزیر انگلستان واکنش نشان داد.

وی با انتقاد از سکوت و عدم واکنش ابوترابی فرد در ابتدای جلسه علنی امروز گفت: ای کاش آقای لاریجانی امروز ریاست مجلس را برعهده داشتند؛ آقای ابوترابی فرد از سکوت شما تعجب میکنم، چراکه رئیس جلسه باید به نمایندگی از مجلس در خصوص این مسائل صحبت کند.

رسایی خاطر نشان کرد: رئیس‌جمهور بعد از 35 سال به ملاقات نخست وزیر انگلیس رفت که البته از جزییات این جلسه بی اطلاع هستیم و آقای روحانی باید در خصوص این جلسه اطلاع رسانی کند؛ ولی کامرون چند ساعت بعد در تریبون سازمان ملل به مردم ایران و دولتی که به او احترام کرده بود توهین کرد.

نماینده مردم تهران در ادامه با اشاره به دشمنی دیرینه ملت ایران با انگلستان اظهار داشت: با این که منتقد سیاست خارجی آقای روحانی هستم ولی یک موی آقای روحانی را به انگلیس خبیث نمی‌دهم و اجازه نمی‌دهیم کسی به رئیس جمهور ما توهین کند.

وی با بیان اینکه انتقاد ما از آقای روحانی این است که چرا حاضر به ملاقات با نخست وزیر انگلستان شده است گفت: چرا رئیس‌جمهور از تریبون سازمان ملل پاسخ نخست وزیر انگلیس را نداد و بدبختی‌های این کشور را به رخ آنها نکشید.

رسایی با تشکر از محمدجواد ظریف در واکنش به رفتار کامرون در ملاقات با رئیس جمهور گفت: از آقای ظریف تشکر میکنم که در واکنش به رفتار کامرون که در مقابل رئیس‌جمهور "پای روی پا" گذاشته بود، همین حرکت را انجام داد. اما ای کاش آقای روحانی را تا مقابل درب لانه روباه نمی بردند. دیوید کامرون ثابت کرد که "سگ زرد برادر شغال" است.

ابوترابی فرد در پاسخ به تذکر رسایی اظهار داشت: ریاست مجلس در فرمایشات دیروز خود پاسخ دولت ورشکسته ای که امروز در حال تجزیه داخلی است را داد. وی افزود: بنده دیدم ارزشی ندارد که به یاوه گویی‌های نخست وزیر انگلستان مجدد واکنشی داشته باشم برای همین در ابتدای جلسه صحبتی در این زمینه نگفتم.

به گزارش «نسیم» پس از سخنان ابوترابی‌فرد نمایندگان مجلس شعار "مرگ بر انگلیس" را در صحن مجلس طنین انداز کردند.

ابوترابی فرد در ادامه گفت: این تنها موضع مجلس نیست، بلکه موضع امت مسلمان، مردم آسیا و آفریقا و همه ملت‌هایی است که در دوران استعمار انگلیس از ناحیه این دولت آسیب‌ دیده‌اند.

وی افزود: امیدواریم با پیروزی‌های امت اسلام شاهد انزوای بیشتر حکومت انگلیس باشیم.

محمدرضا پور ابراهیمی نیز در ادامه با انتقاد از رئیس‌جمهور در خصوص عدم واکنش به اظهارات و گستاخی‌های نخست وزیر انگلیس گفت: انتظار می‌رفت رئیس‌جمهور به اظهارات "دیوید کامرون" واکنش مناسبی را می‌داد و لازم است کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این مووضع را مورد بررسی قرار دهد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
اناری جانباز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۹ - ۰۷ مهر ۱۳۹۳
۰
۰
ابوترابی خطاب به رسایی:مجلس جای عربده کشی نیست
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها