أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۵۵۳۸۷
زمان انتشار: ۱۷:۵۹     ۰۶ مهر ۱۳۹۳
رئيس جمهور آرژانتين با رد دخالت ايران در انفجارهاي بوئنوس آيرس از حزب الله لبنان دفاع کرد
به گزارش پایگاه 598؛ سخنان رئیس جمهور آرژانتین در مجمع عمومی سازمان ملل که در آن دخالت جمهوری اسلامی ایران را در انفجارهای بوئنوس آیرس در سال 1994 میلادی رد و از نظام سوریه و حزب الله لبنان و غزه حمایت کرد باعث خشم برخی رسانه‌ها شد. 

رئیس جمهور آرژانتین گفت :« گردهم آمده‌ایم . یکسال است که شما نظام اسد را نظام تروریست می دانید. شما از مخالفانی که ما آنها را انقلابیون می دانستیم حمایت می کنید و امروز برای مهار انقلابیونی گردهم آمده‌ایم که روشن شده است آنها تروریست هستند و بیشتر آنان در شبکه‌های تروریستی عضویت دارند و از افراط گرایی به افراط گرایی هرچه بیشتر منتقل شده اند.»


به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری سانای فلسطین ، این سخنرانی کریستینا فرناندز در سازمان ملل به منزله انفجار بمب بود. 

فرناندز در سخنرانی خود افزود: «نام حزب الله لبنان پیش از این در فهرست سازمانهای تروریستی گنجانده شده بود و روشن شده است حزب الله یک حزب بزرگ و به رسمیت شناخته شده در لبنان است.»

رئیس جمهور آرژانتین گفت : «شما ایران را در پی انفجاری که در سفارت اسرائیل در بوئنوس آیرس در سال 1994 میلادی رخ داد متهم کردید و تحقیقاتی که ما انجام دادیم دخالت ایران را در این انفجار تأیید نکرد»

وی تصریح کرد : «شما قطعنامه جنگ با القاعده را پس از حوادث یازده سپتامبر سال 2001 میلادی صادر کردید، مجوز ورود ( نظامی) به چندین کشور را دادید و مردمان آنها مانند عراق و افغانستان به این بهانه کشته شدند در حالی که این دو کشور همچنان از تروریسم رنج می برند!»

رئیس جمهور آر‍ژانتین افزود: «با بمباران غزه، عمق و شدت فاجعه ای که اسرائیل مرتکب شد روشن شد، شمار زیادی از فلسطینیان قربانی شدند در حالی که شما به موشکهایی که به اسرائیل اصابت کرد اهمیت دادید و موشکهایی هم که به اسرائیل اصابت کرد تأثیری نداشت و خساراتی در آنجا به بار نیاورد.»

فرناندز گفت :«امروز اینجا هستیم تا یک قطعنامه بین المللی درباره مجرم دانستن گروه «داعش» و مقابله با آن صادر شود در حالی که داعش مورد حمایت چند کشور شناخته شده است و شما بهتر از دیگران آنها را می شناسید و داعش هم پیمان برخی قدرتهای بزرگ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد است !»

برخی شبکه ‌های تلویزیونی ماهواره ای از پخش مستقیم این سخنرانی خودداری و ترجمه آن را قطع کردند اما شبکه‌های اجتماعی به طور گسترده سخنرانی کریستینا فرناندز دی کرشنر را منتشر کرده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۳
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
حسین ن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۸ - ۰۶ مهر ۱۳۹۳
۲۵
۲
جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه ای باید از این رئیس جمهور تقدیر نماید
پاسخ
ابراهیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۲ - ۰۶ مهر ۱۳۹۳
۱۸
۱
بازم غیرت این بانوی محترم.افرین باید گفت به ایشان ازمظلومان دفاع میکند کشورهای سلطه گررا رسوا کرد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۱ - ۰۷ مهر ۱۳۹۳
۱۹
۱
آفرین
غیرت به این میگن که با وجود خطر حرف حق رو بزنی
پاسخ
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۰ - ۰۷ مهر ۱۳۹۳
۱۶
۱
جا داره مسئولان دیپلماتیک کلید به دست ازش تقدیر و تشکر کنند
پاسخ
ناشناس
-
۱۰:۱۸ - ۰۷ مهر ۱۳۹۳
۹
۱
فعلا که یک زن غیر مسلمان غیرتش از... آبروی ما رو بردی
پاسخ
ناشناس
-
۱۰:۳۸ - ۰۷ مهر ۱۳۹۳
۱۲
۱
واقعا مرد تر از سران شكم پرست عربها است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۸ - ۰۷ مهر ۱۳۹۳
۱۱
۱
حتما باید یک از بی گناهی ما در سازمان به اصطلاح ملل دفاع کند وگرنه مسئولین همچنان سکوت می کردند
پاسخ
حزب الله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۷ - ۰۷ مهر ۱۳۹۳
۱۵
۱
کاش روحانی به همان میزان از جنایات اسرائیل پرده برمی داشت.
پاسخ
masnoei kamran
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۱ - ۰۷ مهر ۱۳۹۳
۷
۱
dorod bar shirzani ke jorat kard va nedaye mazloman ra dar khane zaleman sar dad
پاسخ
sarbaz
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۳ - ۰۷ مهر ۱۳۹۳
۱۴
۱
با سلام
باید برادر حسن و ظریف همراهش از این خانم درس دیپلماسی بگیرند که سازمان ملل را سر آمریکا ، انگلیس و آل سعود و اسرائیل خراب کرد.
آفرین بر این غیرت تحسین برانگیز که هرچند مسلمان نیست ، شیعه نیست اما با گفتمانش ثابت کرد از مرعوبین وطنی ما هزار با شیر مردتر و دلدار تر است.
....
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۴ - ۰۷ مهر ۱۳۹۳
۱
۱۳
زنده باد حسن روحانی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۷ - ۰۷ مهر ۱۳۹۳
به خاطر کدام هنرش؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۳ - ۰۸ مهر ۱۳۹۳
۰
۰
روزنامه های مدعی اعتدال و یا اصلاح طلب چرا در برابر سخنان حق و شجاعانه رئیس جمهور ارژانتین در سازمان ملل و همچنین سخنان توهین امیز نخست وزیر انگلیس خفقان گرفته اند در صورتیکه اشتیاق خود را برای دیدار رئیس جمهور ایران با اوباما و نخست وزیر انگلیس با تیتر های درشت در نشریات خود منعکس کردند گویا این نشریات در انگلستان و امریکا چاپ می رسد .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها