يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۵۴۵
زمان انتشار: ۱۲:۵۴     ۱۵ آبان ۱۳۹۰
خبرنامه دانشجویان ایران: شورای متحصنین بسیج دانشجویی دانشگاه امیركبير با صدور بيانيه اي نخستین تحصن دانشجو و طلبه در نقد انقلابي صدا و سيما را 17 آبان ماه در اين دانشگاه برگزار مي كند.
 
به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» متن اين بيانيه به شرح ذيل است: 
 
بسمه تعالی
 
 آنچه در مورد این رسانه‏‌ى مهم، مطلوب و ایده‏‌آل است، عبارت از این است که دانشگاهى باشد که در آن، عالیترین و زیباترین مفاهیم انقلاب، به شکل هنرمندانه ارایه بشود و جاذبه داشته باشد؛ نه این‏که فقط چیزى را بگویند، بدون این‏که فکر جاذبه و تأثیر آن باشند.
بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار با مسؤولان صدا و سیماى جمهورى اسلامى ایران‏ (۱۳۶۹/۵/۷)
 
سال هاست رهبری در مورد تهاجم وسیع فرهنگی هشدار می‌دهند و اوج این تهاجم را جنگ رسانه ها می‌دانند. در این هجمه همه جانبه، ماموریت محوری رسانه ملی آرایش جهادی، تربیت نیروهای انقلابی مدیریت فکر، فرهنگ، اخلاق جامعه و آسیب زدایی از آن است.
 
نه تنها باید ناظر به خنثی کردن اهداف و برنامه های دشمن باشد، بلکه در فضای عمومی باید به دشمن ضربه وارد نماید.
 
این در راستای فریاد بلند پیر جماران در مطالبه انسان سازی از دانشگاه صداو سیمای جمهوری اسلامی است.
حال سئوال مهم اینجاست :آیا می‌توان گفت صدا و سیما عشق به انقلاب اسلامی را در افراد ایجاد کرده است؟ کارنامه سی و چند ساله صداو سیما، حاکی از تجاهل و یا تغافل نسبت به مطالبات امام و رهبری و مردم مسلمان و انقلابی این سرزمین است.
 
مدیران این رسانه در سیاست گذاری ، برنامه ریزی و عمل،گویی این اندیشه های ترسیم شده را به فراموشی سپرده یا از آن غفلت ورزیده اند. در این جنگ رسانه ای نه آرایشی جهادگونه در رسانه ملی مشاهده می شود و نه عزمی جدی در تربیت انسان هایی آگاه به نقش تاریخی شان.
 
بلکه اپیدمی انفعال فرهنگی صدا و سیما را به زانو درآورده است و شاهد زاویه گرفتن از تربیت انسان هایی متفکر، مبارز، مستقل و آزادمنش هستیم. و فضا به گونه ای است که نقد ها و تذکر های دلسوزان برای مدیران رسانه عادی شده است و به آن وقعی نمی نهند. این تحصن فریاد افردای است که می‌خواهند صداو سیمای ایران ، صدای انقلاب و سیمای انقلاب باشد.
 
لذا از تمامی دانشگاهیان و حوزویان دعوت می‌شود در نخستین تحصن دانشجو و طلبه در نقد انقلابی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 17آبان ماه 1390 در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار می شود شرکت نمایند.
 
شورای متحصنین بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیر کبیر، بسیج مدرسه ی عالی شهید مطهری، دبیر خانه دائمی رصد و نقد رسانه ملی، جنبش عدالتخواه دانشجویی، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع)، بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی، بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی، بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت ایران، بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد، بسیج دانشجویی دانشکده خبر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها