أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۵۶۱۳۴
زمان انتشار: ۱۲:۰۴     ۰۸ مهر ۱۳۹۳
زنانی که اعتمادبه‌نفس بالایی دارند لزوما زیباترین، باهوش‌ترین و یا مغرورترین افراد نیستند بلکه زنانی هستند که دیگران همواره از بودن در کنار آنها حس خوب و مثبتی دارند چراکه افراد با اعتمادبه‌نفس بر اطرافیان خود تاثیر مثبت می‌گذارند.

به گزارش شفقنا به نقل از ایسنا- روزنامه هافینگتن‌پست در مقاله‌ای در این زمینه به معرفی برخی از بارزترین خصیصه‌ها و ویژگی‌های زنانی که دارای اعتماد‌به‌نفس بالا هستند پرداخته که به شرح زیر است:

[B]-‌ پذیرفتن نقاط ضعف خود[/B]

هیچ فردی کامل نیست، اگرچه این جمله را بارها شنیده‌ایم اما به آن اعتقاد قلبی نداریم. زنان با اعتماد به نفس بالا نه تنها عیب‌های خود را می‌پذیرند بلکه از آنها به عنوان اتفاق‌ها و تجارب مثبت یاد می‌کنند. تلاش برای کامل بودن در هر زمینه‌ای نیاز به زمان زیادی دارد و این افراد زمان خود را برای آن هدر نمی‌دهند. آنها به خاطر آنچه که هستند و آن چیزهایی که ندارند خود را دوست دارند.

[B]- توانایی «نه» گفتن[/B]

برخی افراد فکر می‌کنند پاسخ منفی به دیگران بی‌ادبانه است در حالی که کاملا برعکس است. زنان با اعتماد به نفس بالا به دلیل رک بودن در پاسخ‌هایشان، هیچ‌گاه تعهد بیش از اندازه و وعده دروغ نمی‌دهند و به گفتن «نه» اکتفا می‌کنند چراکه آنها حقیقت را بر گرفتن دروغ‌های مصلحتی ترجیح می‌دهند. علاوه بر این، این اشخاص اغلب زمان لازم برای انجام هر کاری را ندارند که البته این در مورد همه افراد صدق می‌کند. در واقع این زنان مطمئنا به جای انجام کارهای کوچک برای رضایت دیگران به انجام کارهایی متعهد می‌شوند که از آنها لذت ببرند.

[B]- یک شنونده خوب[/B]

زنان با اعتماد به نفس بالا در عین حال که به قضاوت‌های خود اطمینان دارند، صاحب گوش خوبی برای شنیدن اظهارنظرات دیگران نیز هستند. البته واضح است که آنها لزوما هر چیزی را که می‌شوند دوست ندارند اما از شنیدن دریغ نمی‌کنند.

[B]- همرنگ نشدن با جماعت[/B]

این زنان کارهایی را که به آن اعتقاد ندارند به صرف همرنگ شدن با جماعت انجام نمی‌دهند؛ مثلا هر لباسی را نمی‌پوشند، هر سخنی را نمی‌گویند و به تقلید از دیگران برای شاد کردن خود نمی‌پردازند. این زنان مطمئنا آنقدر شجاع هستند که به جستجوی علائق درونی خود باشند.

[B]- قدرت مقابله با شکست‌های عاطفی[/B]

صرف نظر از گذشته‌ای که هر فرد دارد، زنانی که اعتماد به نفس بالا دارند مطمئنا به دنبال فرصت‌های بهتر و به آینده امیدوار هستند و به شکست‌های گذشته به عنوان فرصت نگاه می‌کنند. این زنان به گذشته اجازه نمی‌دهند که به زندگی‌شان بازگردد و خود را لایق یک رابطه خوب و موفق دانسته و در صورت شکست عاطفی، توانایی نجات خود را دارند.

[B]- درخواست کمک از دیگران[/B]

توجه به این موضوع بسیار مهم است. زنان با اعتماد به نفس بالا به خوبی می‌دانند که انجام همه امور به تنهایی غیرممکن است و برای کمک گرفتن از دیگر افراد و مشاوران معذب نیستند و همواره نزدیکانی دارند که به آنها کمک کنند.

[B]- درک احساسات[/B]

این زنان بدون در نظر گرفتن شرایط برای درک احساسات خود و تسلط بر آنها تلاش می‌کنند. آنها بدون سرزنش خود، احساساتشان را در مواقع مناسب بروز می‌دهند.

[B]- برعهده گرفتن تقصیرات[/B]

زنان با اعتماد به نفس، تقصیرات خود را پذیرفته و راه‌های اصلاح آن را شناسایی می‌کنند. برعهده گرفتن اشتباهات موجب بررسی رفتارها، اصلاح اشتباهاتمان و عذرخواهی از دیگران می‌شود.

[B]- حمایت از دیگران[/B]

زنان موفق و با اعتمادبه نفس از موفقیت دیگران استقبال می‌کنند و موفقیت دیگران در زمینه‌های مختلف مانع از پیشرفت آنها نمی‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها