أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۵۶۱۳۸
زمان انتشار: ۲۳:۲۸     ۰۸ مهر ۱۳۹۳
سلامت نیوز: محققان آمریکایی می گویند:راه رفتن می تواند بدون نیاز به مصرف داروهای ضد افسردگی بر استرس و اضطراب غلبه کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، اگر افسرده، ناراحت و ناامید هستید بهتر است بدون مصرف داروهای ضد افسردگی راه بروید.

محققان آمریکایی در یک مطالعه جدید متوجه شدند: افرادی که اضطراب داشتند تنها با راه رفتن و بدون مصرف داروهای ضد افسردگی بر این وضعیت خود غلبه کردند.

آنها متذکر شدند: راه رفتن به ویژه برای افرادی که دچار مصیبت شده اند مانند از دست دادن یک عزیز، بیکار شدن یا جدا شدن از همسر مفید است.

با این وجود محققان خاطر نشان کردند: راه رفتن در یک محیط طبیعی پر درخت، بالا رفتن از کوه یا راه رفتن اطراف یک دریاچه برای تمدد اعصاب بهتر از راه رفتن در مناطق شهری است.

به گزارش هلث،پروفسور «سارا واربر» از دانشگاه میشیگان گفت: معمولا افراد بعد از راه رفتن یا بیرون رفتن از خانه احساس بهتری پیدا می کنند.

اما تا کنون مطالعاتی در این زمینه وجود نداشته است که نشان دهد این رفتارها واقعا باعث تقویت بهداشت ذهنی و روانی فرد می شود یا نه .

وی افزود: راه رفتن یک نوع ورزش کم خرج، کم خطر و در دسترس که اگر با گذر از مناطق طبیعی همراه شود می تواند راهکار بسیار قوی در غلبه بر استرس باشد.

واربر می گوید:فعالیت های ساده ای مانند پیاده روی دسته جمعی نه تنها موجب تقویت احساسات مثبت می شود بلکه یک رویکرد غیردارویی برای افسردگی به شمار می رود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها