أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۵۶۱۶۴
زمان انتشار: ۱۲:۲۶     ۰۸ مهر ۱۳۹۳
امیدواریم همانقدر که ما برای خلوت آقای ایوبی و کیارستمی احترام قائلیم رئیس سازمان سینمایی کشورمان هم برای شعور مردم احترام قائل باشد و به این سوال پاسخ دهد که وقتی که خود آقای کیارستمی حاضر به پاسخگویی که نه، توضیح درباره گفته های خود نیست، چرا باید رئیس سازمان سینمایی دولت تدبیر و امید که قرار بود نماینده مردم نیز در سینما باشد تبدیل به سخنگوی اقلیت روشنفکر سینما شود؟
تریبون مستضعفین- بعد از کلی انتظار بالاخره حجت الله ایوبی نظرش را درباره سخنان عباس کیارستمی در توهین به دفاع مقدس بیان کرد. وی با ارجاع به گفتگوهای شخصی خود با کیارستمی گفت: «من با ایشان مفصل و چندبار صحبت کردم. تنها حسم را عرض می‌کنم که ایشان با تمام وجودش به دفاع مقدس عشق می‌ورزد و اتفاقا خیلی از دوستان ایشان که با او بوده‌اند و ایشان را می‌شناسند، می‌دانند که آقای کیارستمی بارها گفته‌اند که دلم می‌خواهد با شیوه و سبک خودم جلوه‌هایی از دفاع مقدس را ترسیم کنم و برای آن فیلم بسازم.»



اما این گفته ها در حالی صورت می گیرد که خود کیارستمی بدون اظهار نظر صریح درباره اظهار نظر صریحش در بیهوده دانستن جنگ همچنان سکوت کرده است. اینکه چرا کیارستمی در رسانه‌ها پاسخگوی حرف های خویش نیست دو حالت بیشتر ندارد، یا اینکه شان روشنفکرانه خود را اجل از پاسخگویی به ملت می داند و یا اینکه این به اصطلاح نظر دیگران را که نقل کرده است قبول دارد و حتی به اندازه یک جمله که «این نظر من نبود» هم حاضر به تکذیب آن نیست.

اما امیدواریم همانقدر که ما برای خلوت آقای ایوبی و کیارستمی احترام قائلیم رئیس سازمان سینمایی کشورمان هم برای شعور مردم احترام قائل باشد و به این سوال پاسخ دهد که وقتی که خود آقای کیارستمی حاضر به پاسخگویی که نه، توضیح درباره گفته های خود نیست، چرا باید رئیس سازمان سینمایی دولت تدبیر و امید که قرار بود نماینده مردم نیز در سینما باشد تبدیل به سخنگوی اقلیت روشنفکر سینما شود؟ و مردم هم حتی نه به نقل قول ایشان که «تنها به حس» آقای ایوبی از صحبت هایی که بین ایشان و کیارستمی رد و بدل شده بسنده کنند.

آقای ایوبی این قول معروف است و از گذشته گفته اند که آدم زنده وکیل و وصی نمی‌خواهد، هر چند شما خود اهل ادب هستید و به شما حق می دهم که در جواب این سخن بگویید که «مرده آن است که نامش به نکویی نبرند».


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها