أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۵۶۲۰۲
زمان انتشار: ۲۲:۵۸     ۰۸ مهر ۱۳۹۳
سرمربی تیم فوتبال استقلال پس از سه شکست متوالی تیمش در شرایطی مورد انتقادات زیاد قرار گرفته که آبی‌پوشان هنوز در رده دوم جدول رده‌بندی هستند و به نظر می‌رسد گروهی در حال نوشتن سناریویی برای برکناری قلعه‌نویی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سه شکست پی در پی استقلال مقابل نفت، فولاد و ذوب آهن انتقادها را برای سرمربی این تیم در رسانه ها و برخی از ارکان باشگاه به اوج خود رسانده و امیر قلعه نویی تقریبا هر روز می کوشد تا با مصاحبه های خود جو را آرام کند که این مسئله از نظر فنی به سود این مربی و تیمش نیست اما واقعیت این است که فشار انتقادات منطقی به نظر نمی رسد به ویژه آنکه این تیم همین حالا و با وجود قبول چهارمین شکست در لیگ چهاردهم هنوز در بالای جدول و رده دوم است و با یک پیروزی می تواند خودش را به صدر نشین بچسباند که قاعدتا در چنین شرایطی نباید این هجمه از انتقادات را روبروی خود ببیند.

صرف نظر از اینکه بخشی از این انتقادات به احتمال فراوان ریشه در برخوردهای شخصی با منتقدین دارد اما استقلال هنوز در کورس قهرمانی است و شرایطش با پرسپولیس دایی که او هم چنین فضایی داشت و انتقادهای فراوانی به خود می دید متفاوت است و درنتیجه نباید پروسه ای که برای دایی رقم خورد را برای امیر قلعه نویی (حداقل این روزها) ببینیم. اما شنیده های ما حکایت از پروسه ای دارد که از سوی برخی نزدیکان به هسته مرکزی استقلال در جریان است و بی شباهت به پروسه دایی که از داخل باشگاه ضربه خورد  نیست!

شنیده هایی که نه در قالب طرح و برنامه ای مدون بلکه به عنوان نقشه دوم در صورت نیاز طراحی شده و آماده است که در صورت تداوم این شرایط آن نقشه را عملی کند. در این نقشه فرهاد مجیدی با توجه به محبوبیت بی نظیرش روی سکو های آبی و تجربه و توانایی بالا در هدایت تیم در کنج ذهن دشمنانی که به امیر قلعه نویی نزدیک هستند، نقش بازی می کند. آنهم نه به عنوان سرمربی که انتقادات زیادی را در پی خواهد داشت بلکه به عنوان کمک  یک مربی خارجی (برانکو یا کرانچار) که مورد قبول و توافق نسبی باشد.

این اخبار به صورت خزنده جلو می رود و آرام آرام در برخی از رسانه ها خودش را نشان می‌دهد تا از یک آرزو به یک برنامه مبدل شود، برنامه‌ای که بدون مخالف یا با کمترین مخالفت از سوی رسانه ها و سکوها به اجرا برسد. در این میان مطمئنا این برنامه و گزینه زیر میز به امیر قلعه نویی ضربه می زند و عجیب اینجاست که امیر قلعه نویی هم این ماجرا را شنیده اما هنوز نسبت به آن واکنشی نشان نداده است! امیر قلعه‌نویی نشان داده که مربی باهوشی است و می داند چه زمانی باید به این موضوع واکنش نشان بدهد از تکذیب گرفته تا برخورد با تئوریسین این داستان که اتفاقا پیش از این هم  موجب خداحافظی امیر از استقلال شده بود.

به هر حال تصور می کنیم امیر قلعه نویی با کارنامه خوبی که دارد بیشتر باید مورد حمایت اعضای باشگاه قرار بگیرد و هر روز در مورد حمایت از او حرف زدن در رسانه ها توسط اعضای مختلف باشگاه هرگز به مفهوم حمایت واقعی نیست بلکه اتفاقا به جایگاه قلعه نویی ضربه می زند و اگر باشگاه استقلال می خواهد مسیر را درست طی کند و از سرمربی اش حمایت کند نباید مسئولانش هر روز در مورد ماندن قلعه نویی حرف بزنند و برخی دیگر سناریو نقشه بعدی را بنویسند.

استقلال با همین امیر قلعه نویی مدعی قهرمانی خواهد بود و این همه مصاحبه و انتقاد از درون باشگاه نه به سود سرمربی است و نه به سود خود مسئولان استقلال.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها