أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۵۶۲۱۱
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۰۸ مهر ۱۳۹۳
دبیرکل حزب الله لبنان در دیدار شماری از علمای قم با تاکید بر این که خطر فکری و فرهنگی داعش به مراتب بیش از تهدید سیاسی و امنیتی آن است، گفت: باید در این زمینه کار و تحقیقات علمی و تخصصی کرد و حوزه های علمیه و روحانیت در این زمینه وظیفه بسیار سنگینی دارند.
به گزارش سرویس اندیشه دینی پایگاه 598، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در دیداری که اخیرا هیأت مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) شرکت کننده در همایش علامه طباطبایی در بیروت با ایشان داشتند، ضمن تحلیل و بررسی مسائل منطقه، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی از حزب الله لبنان خیلی وحشت دارد و از هیچ تشکیلات نظامی مسلح مثل حزب الله وحشت ندارد.


وی با اشاره به نظر برخی از خاخام های رژیم صهیونیستی در این باره، گفت: چند هفته پیش یکی از خاخام های آنها در جمع زیادی سخنرانی می کرد و می گفت در عهد قدیم تورات نوشته است برای اسرائیل شر و مشکل از شمال اسرائیل که همان جنوب لبنان است می آید و معلوم نیست که از هر خانواده یکی هم بماند و همه نیست و نابود می شویم و بعد گفته بود که اینها حزب الله هستند.
سید حسن نصرالله اضافه کرد: این خاخام تاکید کرده بود«موشک هایی که گروه های مقاومت اسلامی در غزه به سمت ما پرتاب کردند در مقابل موشک های حزب الله در جنگ آینده مثل اسباب بازی کودکان است و اگر حزب الله هر روز یکهزار موشک شلیک کند برای اسرائیل فاجعه است»
پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه مدیون عنایت حضرت زهرا(س) بود
سید حسن نصرالله حزب الله لبنان را دارای اقتدار توصیف و تاکید کرد: موقعی که دشمنان درباره حزب الله سخن می گویند، عنوان می کنند که سوریه، روسیه، ایران، چین و حزب الله تبدیل به قدرت شده اند و این نشان می دهد که آنها از حزب الله وحشت دارند.
وی همچنین با بیان ناگفته هایی از جنگ سی و سه روزه با رژیم صهیونیستی، پیروزی حزب الله در این نبرد را نتیجه امدادهای الهی دانست و گفت: آنچه که سرنوشت جنگ سی و سه روزه را تعیین کرد عنایت ویژه حضرت زهرا(س) بود و ما پیروزی خود را مدیون ایشان می دانیم.
دبیرکل حزب الله لبنان عمده موفقیت های کسب شده را مرهون امدادها و کرامات الهی دانست و تاکید کرد: راز این توفیقات از سربازی رهبری است.
خود را سرباز امام خامنه ای می دانیم
سید حسن نصر الله گفت: همه اعضای حزب الله و من، همه خود را سرباز امام خامنه ای می دانیم و نه فرمانده.
وی اضافه کرد: ما اگر احتمال بدهیم که ایشان از کاری خوششان بیاید آن کار را انجام می دهیم و اگر احتمال بدهیم از کاری ناراحت می شوند آن کار را انجام نمی دهیم.
بر اساس گزارش خبرگزاری رسا، سید حسن نصر الله خطاب به روحانیت و طلاب حوزه های علمیه تاکید کرد: ما همه سرباز حضرت آقا( رهبر معظم انقلاب) هستیم و همه برکات ناشی از خود آقاست و شما باید قدر رهبری را بدانید و پای کار بایستید.
سید حسن نصرالله ضمن ابراز خرسندی از بهبودی کامل رهبر معظم انقلاب بعد از عمل جراحی موفقیت آمیز برای طول عمر و دوام توفیقات معظم له دعا کرد و گفت: روز اول که رهبر معظم انقلاب را برای عمل جراحی به بیمارستان انتقال دادند با تماسی که حاصل شد از سلامت کامل ایشان مطمئن شدم؛ با این وجود 48 ساعت و بلکه سه روز اول بستری شدن رهبر معظم انقلاب خیلی بی تابی و دعا می کردم به گونه ای که موقعی که تصویر رهبر معظم انقلاب که دستگاه اکسیژن به ایشان متصل بود، منتشر شد هر نیم ساعت یک دفعه حالت گریه به من دست می داد.
جمهوری اسلامی قدرت اول منطقه است
دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه دیدار خود با علما و اندیشمندان حوزه علمیه قم به تحولات بین المللی و منطقه ای اشاره و تاکید کرد که جمهوری ایران قدرت اول منطقه و بلکه قدرت فرامنطقه ای است.
سید حسن نصرالله با اشاره به تحولات منطقه خواستار موضع گیری حساب شده مسؤولان جمهوری اسلامی شد و تاکید کرد: اوضاع منطقه به شکلی است که مسؤولان در ایران باید مراقب موضع گیری های خود باشند و به گونه ای دقیق و حساب شده موضع بگیرند که دشمنان سؤ استفاده نکنند.
وی تاکید کرد: مسؤولان ایران باید موقعیت بزرگ جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را خوب بدانند و توجه داشته باشند که بی تردید ایران قدرت اول منطقه است.
سید حسن نصرالله ضمن ارائه تحلیلی جامع درباره اوضاع منطقه، اظهار داشت: پیروزی های انصارالله در یمن، یک حرکت یمنی محض بود و خود آنها نقش اصلی را داشتند.
سید حسن نصرالله همچنین مقاومت مردم عراق در برابر گروه های تروریستی و داعش را ستود و گفت: مردم عراق با تبعیت از فرمان مرجعیت و تشکیل بسیج در برابر داعش ایستادند.
بر داعش غلبه می کنیم
از دیگر محورهای بحث های سید حسن نصرالله در دیدار علمای قم بحث درباره داعش بود و در این باره تاکید کرد که مساله داعش دو بعد دارد، یک بعد امنیتی و سیاسی که قابل حل است؛ مقاومت و نیروهای مردمی در مقابل داعش می ایستند و داعش هم از بین می رود و باقی نمی ماند و ان شاءالله ما بر داعش پیروز می شویم.
دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: آنچه خطرناک تر از بعد امنیتی و سیاسی است، این است که داعش چالش عقیدتی و فرهنگی درست می کند؛ داعش به نام اسلام، قرآن و سنت رسول الله، دین را خشن و خون آشام نشان می دهد.
این شخصیت برجسته جهان اسلام یادآورشد: مراکز مطالعات و اندیشکده های دشمنان اسلام، آمریکا و انگلیس این مساله را القا می کنند که اسلام یعنی داعش و به همین دلیل حاضر نیستند بگویند داعش و می گویند دولت اسلامی و با این کار می خواهند اسلام را بدنام کنند.
سید حسن نصرالله افزود: یکی از انگیزه های غربی ها در تبلیغات منفی علیه اسلام به بهانه داعش این است که چون اسلام در غرب رشد کرده آنها می خواهند چهره اسلام را بد و خونخوار جلوه دهند.
وی خطاب به حوزه و روحانیت تاکید کرد: وظیفه حوزه و روحانیت در قبال این خطر و تهدید فکری و فرهنگی این است که باید در این زمینه کار دقیق علمی بکنند، درست است که شیعه در ایران، لبنان، یمن و سوریه خوب عمل کردند و روش شان در جنگ کاملا انسانی و مطابق موازین اخلاقی است؛ اما حوزه ها باید در مقابل این وضعیت بایستند تا بتوانند از اسلام دفاع کنند.
سید حسن نصرالله افزود: علمای الازهر و سعودی می گویند داعش به ما ربطی ندارد، اما این کافی نیست، باید دفاع های علمی کرد و نسبت به قرآن و سنت رسول الله کارهای دقیقی کرد.
فتوای رهبر انقلاب و مراجع تاثیر بسیاری در وحدت اسلامی داشته است
وی فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرمت سب و لعن صحابه و همسران حضرت رسول(ع) را در وحدت امت اسلام و شیعه و سنی بسیار حایز اهمیت توصیف و تاکید کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب، مراجع و علمای حوزه نسبت به این که نباید به مقدسات مذاهب دیگر و اهل سنت توهین کرد، بازتاب های مثبتی داشته و بسیار مؤثر بوده است.
خطر فکری داعش به مراتب بیشتر از خطر سیاسی و امنیتی این گروه تکفیری تروریستی است
سید حسن نصر الله خطر فرهنگی و فکری داعش را به مراتب بیشتر و مهم تر از خطر سیاسی و امنیتی این گروه تکفیری تروریستی دانست و تاکید کرد: باید در این زمینه کار و تحقیقات علمی و تخصصی کرد و حوزه های علمیه و روحانیت در این زمینه وظیفه بسیار سنگینی دارند.
گزارش خبرگزاری رسا حاکی است، دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: دشمنان و اوباما اصرار دارند بگویند «دولت اسلامی» تا به این وسیله اسلام را بدنام کنند و تبیین نظرات فقهی و علمی در این زمینه می تواند کمک کار باشد.
اعضای حزب الله آیت الله مصباح یزدی را دوست دارند
سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابلاغ سلام به آیت الله مصباح یزدی از شخصیت ایشان تجلیل و تاکید کرد: اعضای حزب الله آیت الله مصباح یزدی را دوست دارند و برایشان دعا می کنند، ایشان استاد ما هستند و متقابلا به ما لطف دارند.
منبع: رسا
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۴ - ۰۸ مهر ۱۳۹۳
۴
۰
همه هستی و جان من فدای امام خامنه ای
و هزاران جان ناقابل من فدای یک تار موی سید حسن عزیزمان
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها