يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۶۲۱۳
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۰۸ مهر ۱۳۹۳
برنامه هاي امسال رسانه ملي درباره دفاع مقدس با نوآوري هايي ارائه شد كه اين نوآوري ها براي نسل سوم جذابيت هايي به همراه داشت. تنوع در توليد برنامه هاي مربوط به دفاع مقدس امسال در سياست شبكه هاي مختلف تلويزيوني مشهود بود به گونه اي كه برخي از اين برنامه ها به واگويي ناگفته هايي از دوران دفاع مقدس پرداختند و تلاش كردند نسل جديد را با واقعيات آن دوران آشنا كنند.
به گزارش پایگاه 598، تنوع در توليد برنامه هاي مربوط به دفاع مقدس امسال در سياست شبكه هاي مختلف تلويزيوني مشهود بود به گونه اي كه برخي از اين برنامه ها به واگويي ناگفته هايي از دوران دفاع مقدس پرداختند و تلاش كردند نسل جديد را با واقعيات آن دوران آشنا كنند.



اين بداعت را در برخي از برنامه هاي گفت و گو محور و پخش برخي مستند هاي دفاع مقدس و حتي در پخش برخي فيلم هاي سينمايي و تلويزيوني مي توان مشاهده كرد .

از جمله برنامه هايي كه در اين ايام با اقبال مخاطب مواجه شد برنامه "سطرهاي ناخوانده " بود كه از شبكه يك سيما پخش شد .

اين برنامه با دعوت از شخصيت هايي كه به نوعي در دفاع مقدس موثر بودند ، از زاويه اي متفاوت مروري بر اين دوران داشت . يكي از جذاب ترين گفت و گوهاي اين برنامه ، گفت و گويي با حضور محسن رضايي فرمانده سپاه پاسداران در آن سال ها بود كه دو شب متوالي تا ساعاتي از نيمه شب مخاطبان علاقه مند را با خود همراه كرد .

بنابر اعلام واحد ارتباط با مخاطبان (162) بسياري از تماس گيرندگان با اين واحد از پخش چنين برنامه اي ابراز رضايت كردند .

از جمله كارهاي ديگر امسال سيما پخش فيلم هاي سينمايي بود كه هنوز نفسي از اكران عمومي چاق نكرده بودند و مدت زيادي از پخش سينمايي آنها نگذشته بود كه مخاطبان شبكه سه آنها را در قاب تلويزيون ديدند . فيلم هاي سينمايي "ملكه " و "ضد گلوله" از اين دست فيلم ها بودند كه در جشنواره فيلم هاي سينمايي شبكه سه به روي آنتن رفتند .

از جمله برنامه هايي كه امسال با موضوع دفاع مقدس توليد شد مسابقه  "رزم آوران " در شبكه سه بود كه در آن گروه هاي نظامي از واحد هاي مختلف در صحنه هاي واقعي به رقابت بر سر اجراي مانورهاي نظامي پرداختند . اين مسابقه به لحاظ استفاده از فضاهاي واقعي ، جذابيت هاي بسياري براي مخاطب داشت .

در شبكه مستند برنامه "پشت خاكريز " به ارائه پشت صحنه اي از توليد فيلم ها و سريال هايي مي پردازد كه با موضوع دفاع مقدس توليد شده اند . در اين مستند گفت و گو با عوامل توليد و سختي هاي توليد كارهاي نمايشي با موضوع دفاع مقدس تشريح شده است . مخاطبان زيادي نيز در تماس با (162) از توليد  اين مستند قدرداني كرده اند .

شبكه تهران نيز با مستند "نبردهاي ماندگار" سهمي از نوآوري هاي امسال سيما را بر عهده گرفت و برنامه هاي دفاع مقدسي خود را  رونق بخشيد . در اين مستند سرداران دفاع مقدس در باره عمليات موفقي چون والفجر 8 سخن گفتند و جزئيات اين عمليات را تشريح كردند .

جشنواره طنز مكتوب و كمدي دفاع مقدس با برنامه «لبخند صلواتي» در شبكه  آموزش شكل جديدي به خود گرفت . اين برنامه هر شب با دعوت از هنرمندان ، يك جُنگ هنري ادبي در بوستان حضرت ابراهيم ( پارك آب و آتش ) به راه انداخت تا بخش هاي مفرح فرهنگ جبهه را براي مخاطبان خود بيشتر تشريح كند . از بخش هاي برنامه «لبخند صلواتي» مي توان به شعر طنز حماسه ، كتابشناسي طنز حماسه، نمايشنامه خواني و داستان و نثر طنز جنگ و نقد سينماي كمدي و دفاع مقدس اشاره كرد .

در شبكه افق نيز توليد كنندگان  "نيمه پنهان ماه" با دعوت از همسران شهدا به اين برنامه ، ضمن مروري بر خاطرات آنان از خلقيات و رفتار هاي شهيدان دفاع مقدس ، زندگي آنان پس از عروج همسرانشان را مرور كردند .

شبكه هاي مختلف سيما در اين ايام سه سريال ويژه (كيفر ، معراجي ها و 39هفته ) ، هفت تله فيلم ، 38 مستند ، 71 برنامه تركيبي و 18 برنامه گفت‌وگو محور و ساعت ها برنامه توليدي ديگر در باره دفاع مقدس پخش كردند كه همگي از جديد ترين توليدات آنها بود.


منبع: سینما خبر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها