أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۵۶۲۵۹
زمان انتشار: ۱۹:۰۵     ۰۸ مهر ۱۳۹۳
طلا در بازار جهانی در مقابل دورنمای نرخ‌های بهره بالاتر در آمریکا که دلار را تقویت کرده است، نزدیک به پایین‌ترین سطح 9 ماه گذشته معامله می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا ؛ هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات صبح سه‌شنبه بازار سنگاپور 1217 دلار در مقایسه با 1215 دلار در روز گذشته معامله شد. قیمت طلا تا پایان روز دوشنبه پس از انتشار آماری که رشد هزینه مصرفی در آمریکا را نشان داد کاهش یافت اما اعتراضات مردمی در هنگ کنگ این روند نزولی را محدود کرد.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 1217 در مقایسه با 1218 دلار در روز گذشته بود.

صعود دلار و بازارهای سهام و در مقابل روند نزولی طلا موجب رنگ باختن علاقه سرمایه‌گذاران به طلا شده است. موجودی طلای "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس در جهان است، تا روز دوشنبه 772.25 تن بود که حداقل موجودی این صندوق از دسامبر سال 2008 به این طرف بوده است.

این فلز گرانبها از پایان ژوئن به این سو 8.3 درصد نزول کرده است و پنج شنبه گذشته به 1207 دلار سقوط کرده و تنها 0.5 درصد با از بین رفتن کل سود امسالش فاصله پیدا کرد.

رشد 12 ساله طلا در سال 2013 با اعلام آغاز تعدیل برنامه خرید ماهانه اوراق قرضه از سوی بانک مرکزی آمریکا متوقف شد و این فلز گرانبها 28 درصد نزول کرد که بزرگ‌ترین سقوط در بیش از سه دهه گذشته بود. با اینهمه تنش‌های سیاسی در اوکراین و خاورمیانه اوایل امسال به تقویت تقاضا برای طلا و صعود قیمت این فلز گرانبها کمک کردند اما اکنون این عامل تحت الشعاع بالاتر رفتن زودتر از موعد نرخ‌های بهره در آمریکا قرار گرفته که صعود دلار و بازارهای سهام را به دنبال داشته است.

شاخص دلار بلومبرگ در سه ماهه جاری 6.4 درصد رشد کرده است که بیشترین افزایش از سپتامبر سال 2008 به این طرف محسوب می‌شود.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.4 درصد افزایش یافت و به 17.566 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری پس از کاهش به 1296 دلار در روز دوشنبه با 0.2 درصد افزایش، به 1310 دلار رسید. هر اونس پالادیم با 0.1 درصد افزایش به 791.24 دلار رسید که پایین‌ترین قیمت از آوریل بود..
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها