يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۶۲۶۱
زمان انتشار: ۱۹:۰۸     ۰۸ مهر ۱۳۹۳
کشاورز نمونه کشوری گندمکار گفت: بین نرخ تعیین شده برای خرید تضمینی گندم و قیمت تمام شده آن هیچ تناسبی وجود ندارد و کشت این محصول برای کشاورزان صرفه اقتصادی ندارد
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس ؛ رحمان غریبی کشاورز نمونه کشوری سال 84 و گندمکار خوزستانی درباره نرخ تعیین شده برای خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری گفت: اظهارنظر ما در مورد نرخ خرید تضمینی گندم فایده‌ای ندارد، زیرا نظر کشاورز برای کسی اهمیت ندارد.

وی افزود: کشاورزان فقط با امید به خداوند متعال به کشت می‌پردازند و به امید هوای خوب کشت می‌کنند تا شاید بتوانند تناژ بیشتری را برداشت کنند، وگرنه با این نرخ‌هایی که برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی اعلام می‌شود، امید به سود وجود ندارد.

این کشاورز گندمکار خوزستان و نمونه کشوری اظهار داشت: سال گذشته گندمکاران با توجه به نرخ 1050 تومانی خرید تضمینی گندم از کشت این محصول سودی نبردند، در حالی که نامساعد بودن هوا هم در تناژ کم گندم تأثیرگذار بود.

غریبی اظهار داشت: در خوزستان از هر هکتار در سال زراعی گذشته 500 تا 2700 کیلوگرم گندم برداشت شد، در حالی که که اگر آب و هوا مساعد باشد، این رقم باید به 2500 تا 4500 کیلوگرم برسد.

وی گفت: کسانی که نرخ 1155 تومان را برای خرید تضمینی گندم در نظر گرفته‌اند،افرادی باسوادند و حتما نرخ تورم و افزایش قیمت‌ کود و ماشین‌آلات را در نظر گرفته‌اند؟!

غریبی اظهار داشت: افزایش 105 تومان نرخ خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته در حالی اتفاق افتاده که نرخ کود، سم، بذر و تمام نهاده‌های کشاورزی گران شده است، به طوری که سه سال پیش کود اوره 50 کیلویی 2450 تومان بود و امسال قیمت آن به 40 هزار تومان رسیده است.

وی افزود: هزینه‌های حمل و نقل و قیمت ماشین آلات به شدت افزایش یافته، به طوری که تراکتور 6 میلیون تومانی 10 سال قبل هم‌اکنون به 70 میلیون تومان رسیده است.

وی افزود: بین نرخ تعیین شده برای خرید تضمینی گندم و قیمت تمام شده آن هیچ تناسبی وجود ندارد و واقعا کشت این محصول برای کشاورزان صرفه اقتصادی ندارد.

غریبی اظهار داشت: دولت از کشت محصولات دیگر کشاورزی مثل سبزی و صیفی هم حمایت نمی‌کند، ولی به نظر می‌رسد، به خاطر اهمیت این محصول به عنوان غذای اصلی مردم باید از کشت آن حمایت کند.

این کشاورز گندمکار اظهار داشت: سال 84 ایران در تولید گندم به خودکفایی رسید، در حالی که الان وارد کننده این محصول شده است و به نظرم مسئولان دلیل این موضوع را خوب می‌دانند.

غریبی اظهار داشت: در 12 سالی که آقای کلانتری وزیر کشاورزی بود، هیچ نوع کود، سم، نهاده و ماشین آلات کشاورزی بدون دلیل افزایش قیمت نداشت و در آن دوران از کشاورزان حمایت بیشتری می‌شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها