أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۵۶۳۵۷
زمان انتشار: ۲۰:۵۵     ۰۸ مهر ۱۳۹۳
37 بازيکن به تيم‌ملي دعوت شده‎اند، اين دعوت‎شدگان نکات زيادي را براي مرور و يادآوري دارند.
به گزارش "ورزش سه"، توجه شما را جلب می کنیم به این موارد:

1. از فهرست تیم‌ملی در جام‌جهانی تنها بختیار رحمانی به اردو دعوت نشده است.

2. از 37 دعوت شده، 12 نفر در باشگاه های خارجی حضور دارند و 35 نفر در لیگ فعالیت می‌کنند.

3. بازیکن های 34 ساله، مسن ترین مردان تیم هستند. رحمان احمدی، جواد نکونام و احمدآل‎نعمه، مردان 34 ساله و مسن تیم‌ملی هستند.

4. 44 سال قبل باشگاه بنفیکا برای انجام دیدارهای دوستانه به ایران آمده و حالا ایران برای بازی با حریف به پرتغال می‌رود.

5. استقلالی ها به جز فروزان، بیک‌زاده، حیدری، آندو و یعقوب کریمی، امیرحسین صادقی و امید ابراهیمی که 7 نفر هستند، مردانی مثل مهدی رحمتی، پژمان منتظری و نکونام را دارد که یاران گذشته این تیم هستند، تعداد استقلالی‎ها اصیل 10 نفر است.

6. پرسپولیسی ها به جز سوشا مکانی، پولادی، ماهینی و حقیقی مردان دیگری مثل علیرضا حقیقی، رحمان احمدی، جلال حسینی، کریم انصاری‎فرد و محمدرضا خلعتبری را دارد که در پرس بوده‏‎اند، این نفرات، تعداد پرسپولیسی ها اصیل را به 9 نفر می‌رساند.

7. دعوت 7 دروازه‌بان از مجموع 37 بازیکن، نشان از آن دارد که کی‌روش درباره نام 3 مردنهایی، با خودش به نتیجه نهایی نرسیده است، جالب اینکه بدانید قبلا شهاب گردان و حامد لک هم توسط او به تیم‌ملی فوتبال دعوت شده‎اند.

8. قدیمی‎ترین بازیکن دعوت شده در جام ملت‎های آسیا نکونام است که در سال های 2000، 2004، 2007، 2011 هم در تیم‌ملی بوده و می‌ تواند با پنجمین حضور در جام ملت های آسیا رکورددار تاریخ فوتبالمان شده است.

9. از جمع مردان فهرست تیم‌ملی، نکونام و کریم انصاری‎فرد، بعد از مسابقات جام‌جهانی به لیگ‎های اروپایی پیوستند و 2نفر یعنی قوچان‎نژاد و دژاگه از لیگ های اروپایی به لیگ های عربی پیوستند.

10. صدرنشین لیگ یعنی تراکتورسازی، تنها 2 ملی‌پوش این فهرست را دارد. سامان نریمان جهان و دیگری احمد آل‎نعمه که هر 2 امسال به استقلال پیوسته‎اند.

11. امید ابراهیمی، یعقوب کریمی و محسن فروزان 3 ملی‌پوش دعوت شده کسانی هستند که امسال پیراهن استقلال را برتن کرده اند اما از نفرات جدید پرسپولیس تنها سوشا مکانی به تیم‌ملی دعوت شده است.

12. در بین نفرات دعوت شده، نکونام با 146 بازی بیشترین بازی ملی را داشته است. جلال حسینی با 89 بازی در رتبه دوم است. آندرانیک تیموریان با 82 و مهدی رحمتی با 76 و احسان حاج‌صفی با 63 بازی ملی در این عرصه رتبه سوم، چهارم و پنجم را دارند.

13. مهدی رحمتی می‌ تواند با انجام 2 بازی، رکورد عابدزاده و میرزاپور را بشکند و صاحب بیشترین تعداد بازی ملی بین گلرها باشد.

14. جواد نکونام با 37 گل زده، رضا قوچان‎نژاد با 11 گل زده و کریم انصاری‎فرد با 9 گل زده، بهترین گلزنان در بین بازیکنان دعوت شده به تیم‌ملی فوتبال کشورمان هستند.

15. در بین یاران دعوت شده به تیم‌ملی نکونام با 22، آندرانیک تیموریان با 21 و مسعود شجاعی با 12 کارت زرد صاحب بیشترین تعداد کارت زد هستند.

16. پولادی و ماهینی در فهرست بازیکنان پرسپولیس ثبت شده اند که احتمالا نمی‌ توانند در فهرست این تیم بازی کنند، مساله این 2 مربوط به کارت های معافیت است.

17. پیام صادقیان احتمالا به علت محرومیت دعوت نشده ولی تیم‌ملی در اردوی پرتغال بازی رسمی ندارد و محرومیت صادقیان هم در بهمن که جام ملت ها برگزار می‌ شود، تمام شده است.

18. برای اولین بار، به جز بختیار رحمانی مصدوم همه بازیکنان حاضر در اردوی تیم‌ملی، بعد از جام‌جهانی به تیم‌ملی دعوت شده اند.

19. سایپا، در بین تیم هایی که بازیکن دعوت شده به تیم‌ملی ندارند بالاترین رتبه را در مسابقات دارد.

20. از بین بهترین گلزن های ایرانی در جدول گلزنان لیگ یعنی محسن دلیر، سروش رفیعی، عنایتی، عباس‎زاده، نریمان جهان و احمد حسن‎زاده یعنی از بین 6 گلزن برتر تنها سروش رفیعی و نریمان جهان به تیم‌ملی دعوت شده اند.

21. رحمان احمدی، گلری که امسال گلر دوم سپاهان بوده دعوت شده و شهاب گردان گلر اول سپاهان به اردو دعوت نشده است.

22. در بین 4 تیم بالای جدول لیگ صدرنشین کمترین ملی‌پوش را دارد.

23. احمد عبداله‎زاده و سامان نریمان جهان نفراتی هستند که برای اولین بار به تیم‌ملی دعوت می‌شوند.

24. در بین دعوت شدگان، سروش رفیعی از فولاد با 5 گل بیشترین تعداد گل را زده است.

25. پورعلی‌‎گنجی از یاران تیم‌ملی در بازی های آسیایی تنها مرد دعوت شده به تیم‌ملی است.

26. بیک‌زاده، رحمان احمدی، مهدی رحمتی، جلال حسینی، پژمان منتظری، تیموریان، خسرو حیدری، آل‎نعمه، حدادی‎فر، خلعتبری و امیرحسین صادقی 11 مرد بالای 30 سال دعوت شده به تیم‌ملی هستند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها