کد خبر: ۲۵۶۳۸۴
زمان انتشار: ۰۷:۰۰     ۰۹ مهر ۱۳۹۳
صباح،‌مدیر گروه مجموعه‌های تلویزیونی شبکه دو سیما گفت: سریال «حانیه» به کارگردانی سیدجلال دهقانی اشکذری برای پخش در ایام دهه فجر آماده می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، مسعود صباح مدیر گروه‌ مجموعه‌های تلویزیونی شبکه دو سیما در نشست خبری امروز که در سالن جلسات این شبکه برگزار شده بود درباره سریال‌های نیمه دوم سال جاری توضیح داد و گفت: از هفته آینده و همزمان با هفته نیروی انتظامی سریال «رهایی» با کارگردانی مسعود تکاور از شبکه دوم سیما پخش می‌شود. این سریال در 10 قسمت و با مشارکت ناجی هنر به تولید رسیده است و 14 مهر به پخش می‌رسد.

وی افزود: رهایی در حال حاضر آخرین روزهای تصویربردرای خود را پشت سرمی‌گذارد و کاری پلیسی است که اقتدار پلیس با مسائل امنیتی، مبارزه با سرقت و گروگان‌گیری را به نمایش می‌گذارد.در این کار تلاش شده است تا به بحث خانواده که محور اصلی شبکه دو سیما است اشاره کنیم. این اقتدار به بحث کانون گرم خانواده و ماموران پلیس باز می‌گردد.

صباح اضافه کرد: سریال دولت مخفی به کارگردانی راما قوی‌دل نیز پس از عاشورا و تاسوعا در دهه دوم محرم در کنداکتور پخش شبکه دو سیما قرار گرفته و پس از آن نیز سریال سال‌های ابری به کارگردانی محمدمهدی کرم‌پور را پخش می‌کنیم.

وی درباره عدم پخش سریال دولت مخفی توضیح داد: نقش سریال‌ها از یک منظومه کلی پیروی می‌کند و مبنای ما تعامل با شبکه‌ها است. دولت مخفی به دلیل پخش سریال رهایی که قرار است به مناسبت هفته نیروی انتظامی از شبکه 2 سیما پخش شود روی آنتن نرفت و به دلیل آنکه رنگ‌آمیزی آنتن تابع معاونت سیما است و ما شبکه خصوصی نیستیم که بخواهیم زمان پخش آثار خود را تنظیم کنیم این سریال به پخش نرسید.

مدیر گروه مجموعه‌های تلویزیونی شبکه دو سیما تصریح کرد: سریال شکوه یک زندگی با پایان نگارش فیلمنامه آن آماده پیش‌تولید و تولید است که اگر اعتبارات مالی آن تامین شود از اولویت های تولید شبکه است که به تولید می‌رسد و قصد داریم که در بهمن‌ماه آماده شود. این سریال بر اساس زندگی واقعی شکوفه ابراهیمی همسر شهید عباسی است که به کارگردانی داریوش یاری به تولید می‌رسد.

وی در خصوص سریال جاده‌ قدیم نیز توضیح داد: این سریال پس از محرم و صفر به دلیل فضای طنزی که دارد پخش می‌شود که سریال جذابی است و طنز متفاوتی را روایت می‌کند.

صباح گفت: سریال حانیه به کارگردانی سید سجاد دهقانی اشکذری نیز برای پخش در ایام دهه فجر در نظر گرفته شده که در حال حاضر در شهر یزد در حال تصویربرداری است. موضوع این سریال به سال‌های مبارزاتی قبل از انقلاب اسلامی و پس از آن باز می‌گردد و یکی از گزینه‌های اصلی ما برای پخش در ایام دهه فجر می‌باشد.

مدیر گروه مجموعه‌های تلویزیونی شبکه دو سیما گفت: اولین سریال ابراهیم فروزش با عنوان زیر نور شمع قرار است که در شبکه دو سیما تولید شود که نزدیک به دو سال مراحل تحقیق و نگارش آن زمان برده است. قصه‌های آشنا به کارگردانی سیروس حسن‌پور در 13 قسمت به تولید می‌رسد که یک سریال اپیزودیکی است و لوکیشن‌های متفاوتی دارد و در آن به جغرافیای شهرهای مختلف ایران می‌پردازیم و از شمال به جنوب و از شرق به غرب می‌رویم. ایده‌آل ما این است که این سریال در پاییز و زمستان تولید شود.

وی درباره سریال نوروز شبکه دو سیما نیز توضیح داد: نوروز امسال، به جهت تقارن با ایام فاطمیه نوروز متفاوتی را داریم که یکی از پیش‌بینی‌های ما در معاونت سیما این است که اگر سریال زیر نور شمع به تولید برسد گزینه اصلی ما خواهد بود به دلیل اینکه دارای طنز فاخر و نمایش سبک زندگی ایرانی اسلامی می‌باشد. کلاه‌قرمزی 94 نیز در دست تولید این شبکه قرار دارد.

صباح افزود: دهه اول محرم شبکه دو سیما سریالی برای پخش ندارد و با برنامه‌های ترکیبی برای پربار شدن تکایا و هیئات مذهبی برنامه‌های مختلفی پخش می‌کند اما پس از دهه اول، سریال دولت مخفی از اوایل دهه دوم آن به پخش می‌رسد و چون موضوع ایثار و فداکاری در این سریال وجود دارد بنابراین با آموزه‌های عاشورایی ما برابر است. سریال سال‌های ابری نیز که به خوبی به سراغ آزادی و آزادگی و فلسفه حرکت سیدالشهدا رفته است پس از اربعین به پخش می‌رسد.

وی ادامه داد: سریال کیمیا به کارگردانی جواد افشار در حال تولید است که در 110 قسمت و با داستان رمان‌گونه تولید می‌شود. چون بخش خرمشهر آن به قصه اضافه شد این سریال 10 قسمت افزایش داشته است. کیمیا نماینده و الگوی زن ایرانی - اسلامی است که به خوبی از پس مشکلات بر می‌آید.

مدیر گروه مجموعه‌های تلویزیونی شبکه دو سیما کیمیا را ارزانترین سریال تولید شده در سیما دانست و گفت: این سریال با بازیگران و لوکیشن‌های متعددی که دارند با یک هزینه بسیار پایین به تولید می‌رسد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها