أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۵۶۳۸۵
زمان انتشار: ۰۷:۰۰     ۰۹ مهر ۱۳۹۳

خشایار اعتمادی از خوانندگان پاپ کشور درباره سخنان اخیر کیارستمی به «نسیم» گفت: ضمن احترامی که به نظر همه می‌گذارم ولی اصلا با صحبت های اخیر یکی از سینماگران کشور موافق نیستم زیرا اعتقاد من بر این است که جنگ ما دفاع بوده است.

وی ادامه داد: ما جنگ افروزی نکردیم بلکه از مملکتمان دفاع کردیم از وحدت ملی‌مان، از تمامیت ارضیمان و از ارزش هایمان دفاع کردیم. بنابراین این که بخواهیم اطلاق کنیم جنگ ما بیهوده بوده است، صحبتی بیهوده است.

 
 اعتمادی افزود: نمی دانم دقیقا نقطه نظرات ایشان چه بوده است و باید متخصصان نظر بدهند اما من به عنوان یک شهروند و به عنوان کسی که تمام دوران نوجوانیم را در دوران جنگ بوده ام و مقداری هم با تاریخ عجین هستم، استنباطم این است وقتی چیزی به ما و ارزش‌های ما تحمیل می شود و تمامیت ارضی ما را به خطر می اندازد، طبیعی است که فارغ از هرگونه فاصله قومیتی، طوایفی، در آن موقع نیاز به یک وحدت ملی بوده و دوره جنگ یکی از نمادین ترین لحظات وحدت تمام ایرانی ها بوده است و دفاع از مملکت هیچ وقت بیهوده نیست.
 
در هر صورت استنباط من این است که به هر شکلی، دفاع از تمامیت ارضی کشور و ارزش‌ها نیاز به یک وحدت ملی و مقاومت دارد. حالا پای این مقاومت ممکن است خون‌هایی هم ریخته شود و خیلی از چیزها  از بین برود ولی در نهایت آن چیزی که باقی خواهد ماند ارزش‌ها و تمامیت ارضی مملکت استدر واقع که با ریختن خون های مقدس تاریخ ساز شد.
 
وی در پایان گفت: دفاع مقدس یکی از نمادین‌ترین لحظات وحدت تمام ایرانی‌ها بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها