أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۵۶۶۴۲
زمان انتشار: ۱۳:۲۰     ۰۹ مهر ۱۳۹۳
با الحاق تبصره‌ای به این ماده که به پیشنهاد نمایندگان صورت گرفت مقرر شد به منظور توانمندسازی آن دسته از سازمان‌ها و موسسات وابسته به شهرداری ها که به موجب قانون برای انجام وظایف ذاتی شهرداری در امور عمومی شهری و خدماتی تشکیل و صددرصد سرمایه و دارایی آن متعلق به شهرداری با نرخ صفر مالیاتی می‌باشد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از دنیای اقتصاد ؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده‌ای از لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازمان ها و موسسات عمومی شهری و خدماتی شهرداری‌ها را از مالیات معاف کردند.

در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار گرفت.

نمایندگان با تصویب ماده‌ای از این لایحه مقرر کردند معادل یک درصد از کل درآمدهای حاصل از مالیات‌های مستقیم موضوع این قانون که به خزانه داری کل کشور واریز می‌شود، در قالب ردیف مشخصی بر قوانین بودجه سالانه در اختیار وزارت کشور قرار گیرد تا پس از مبادله موافقت نامه، به نسبت شاخص جمعیت به شهرداری ها و بهیاری‌های شهرهای زیر 250 هزار نفر جمعیت پرداخت شود.

علاوه بر این با الحاق تبصره‌ای به این ماده که به پیشنهاد نمایندگان صورت گرفت مقرر شد به منظور توانمندسازی آن دسته از سازمان‌ها و موسسات وابسته به شهرداری ها که به موجب قانون برای انجام وظایف ذاتی شهرداری در امور عمومی شهری و خدماتی تشکیل و صددرصد سرمایه و دارایی آن متعلق به شهرداری با نرخ صفر مالیاتی می‌باشد.

براساس این گزارش در جریان بررسی این ماده پیشنهاداتی از سوی نمایندگان مطرح شد که یک درصد از کل درآمدهای حاصل از مالیات های مستقیم فقط به بهیاری ها داده شود که این پیشنهاد به تصویب نرسید.

پس از آن تبصره الحاقی از سوی مهرداد باهوج لاهوتی پیشنهاد داده شد و علی رغم مخالفت دولت و کمیسیون اقتصاد به تصویب رسید.

دولت معتقد بود که این موسسات باید گزارش فعالیت‌های اقتصادی خود را به سازمان مالیاتی بدهند. اگر سود زیادی به دست آورده باشند مالیات به آنها تعلق می گیرد و گرنه مشمول دریافت مالیات نمی‌شوند. رئیس سازمان مالیاتی معتقد بود تا امروز نیز از این سازمان ها مالیاتی گرفته نشده است.

در این میان معاون پارلمانی شهرداری‌ها در صحن علنی مجلس برای تصویب این تبصره بسیار فعال بود که در نهایت هم به تصویب شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها