أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۵۶۷۱۳
زمان انتشار: ۱۸:۳۷     ۰۹ مهر ۱۳۹۳

مرتضی محصص کارشناس فوتبال معتقد است که بسیاری از تیم‌های مطرح لیگ ثبات ندارند.

محصص می‌گوید:

«در هفته‌ گذشته خیلی از تیم‌ها عملکرد خوبی داشته‌اند. البته تعدادی از تیم‌های مدعی به دلیل تغییراتی که در بازیکنان و همینطور مربی داشته‌اند در ابتدای فصل عملکرد خوبی ارائه نکردند. در خیلی از تیم‌های مطرح ثبات وجود ندارد. البته معتقدم در انتهای فصل یا نیم فصل می‌شود ارزیابی دقیق‌تری از تیم‌ها و عملکرد آنها داشت اما در کل معتقدم تیم‌هایی که با مربیان جوان کار می‌کنند عملکرد بهتری داشته‌اند.

خیلی از تیم‌ها مثل استقلال و فولاد با تغییرات زیادی این فصل را آغاز کردند. فولاد مربی خود را نیز تغییر داد و با استفاده از او سعی کرد در آغاز نتایج خوبی بگیرد. معتقدم این تیم‌ها نیاز به زمان دارند تا به آمادگی و هماهنگی بهتری برسند. 

در تیم استقلال در حال حاضر جای رحمتی خالی است. فروزان یک دروازه‌بان جوان و خوب است اما هر تیمی که می‌خواهد دفاع مستحکم داشته باشد باید از یک دروازه‌بان مطمئن استفاده کند. استقلال منتظری را از دست داد. او که یک بازیکن خلاق و یک شروع کننده عالی بود از استقلال رفت و جای خالی او هنوز در این تیم مشاهده می‌شود. گل نخوردن یک فاکتور مهم برای کسب پیروزی است.

خیلی از تیم‌های پایین جدول گل‌های زیادی را دریافت کرده‌اند که این موضوع باعث شکست آنها شده است. من همیشه می‌گویم وقتی دفاع چپ و راست خوبی ندارید از دفاع سه نفره استفاده کنید اما نمی‌دانم چرا مربیان ما از دفاع سه نفره یا پنج نفره استفاده نمی‌کنند؟ در تیم‌های ایرانی تغییرات تاکتیکی و سیستمی بسیار کم رخ می‌دهد.

اگر بازی‌های تیم لیورپول در لیگ برتر انگلیس را دنبال کرده باشید می‌بینید که این تیم در چهار بازی گذشته با چهار سیستم‌ مختلف به میدان آمد. این نشان دهنده این است که این تیم برابر هر حریفی با آرایش خاصی به میدان می‌رود اما این موضوع در لیگ ایران اهمیتی ندارد و تیم‌های ایرانی با یک ترکیب خاص و سیستم‌ همیشگی به میدان می‌روند.»

محصص درادامه حرف‌هایش به ضعف کلی فوتبال ایران اشاره کرد:

لیگ ما از نظر تکنیک بازیکنان و مهارت فردی یکی از لیگ‌های خوب آسیا است اما از نظر مسائل تاکتیکی و همینطور انتقال توپ از دفاع به حمله فوق‌العاده‌ ضعیف است. اگر فوتبالمان را با اروپا مقایسه کنیم در می‌یابیم که در انتقال توپ چقدر مشکل داریم.

معتقدم نباید به تیم‌های عربی نگاه کنیم، بلکه باید خودمان را به اروپا و همینطور به کره و ژاپن نزدیک‌تر کنیم. هیچ تیمی با تغییرات سود نمی‌برد. البته گاهی تیم‌ها پس از تغییر مربی نتایج خوبی می‌گیرند اما تجربه نشان داده که در بلند مدت ثمره‌ای نخواهد داشت.

تراکتورسازی شانس اول قهرمانی است

محصص درپایان حرف‌هایش استقلال را یکی از شانس‌های قهرمانی دانست: «من شانس اول قهرمانی را به تراکتورسازی می‌دهم و معتقدم که بعد از تراکتورسازی، استقلال شانس قهرمانی در نیم فصل را دارد. البته با توجه به فاصله کم امتیازها شش تیم بالای جدول می‌توانند به این عنوان دست یابند. من معتقدم لیگ ایران بعد از گذشت 13 سال یکی از لیگ‌های موفق آسیا است و در آینده هم موفق خواهد بود.»


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها