أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۵۶۷۹۴
زمان انتشار: ۲۱:۵۲     ۰۹ مهر ۱۳۹۳
با اعلام شدن اسامي جديد بازيکنان تيم ملي براي ديدار هاي آسيايي، ايمان مبعلي که در نفت يکي از ستاره هاي اين تيم است با 5 پاس گل توقع داشته است که دعوت شود.
ایمان در گفتگو با خبرنگار "ورزش سه"، در مورد علت دعوت نشدنش و اینکه دوست دارد از فوتبال برود و حتی نتایج را هم دنبال کند، صحبت کرد.

منصوریان به من اعتقاد دارد

خدا را شکر توانستم آنطور که دوست داشتم برای تیمم بازی کنم. علی منصوریان به من اعتقاد دارد. خود من هم انگیزه هایم زیاد هست. من 5 پاس گل در نفت دادم و روی دو گل هم تاثیر مستقیم داشتم.

همه به من می گویند که چرا در تیم ملی نیستی؟

سالها پیش زمانی که ایمان مبعلی 22 سال داشت و در اردوی تیم ملی عنوان کرد « دوست دارم بازیکن خاص موفق شوم.» حالا که 10 سال از آن روزها می گذرد، مبعلی در این مورد می گوید:«با توجه به شرایط فکر می کنم که آدم خاصی شدم. یعنی کسی نمی گوید که الکی فوتبالیست شد یا بخاطر ارتباطهایی که با بقیه داشت به جایی رسید! تازه همه به من می گویند که چرا در حالی که حقت هست، در تیم ملی نیستی؟! این برای من خیلی مهم است. باز به خودم می گویم بهتر از بازیکنانی هستم که به تیم ملی دعوت می شوند، ولی حرف می شنوند. من نمی دانم چطور متوجه نیستند که نباید باشند. اگر من سالی در تیم بخاطر کسوتم بازی کنم و یکی از بهترینهای تیمم نباشم. مطمئن باشید که آن روز، از فوتبال خداحافظی می کنم.

من نمی دانم که لازمه دعوت شدن به تیم ملی چیست؟

من نمی دانم که لازمه دعوت شدن به تیم ملی چیست؟ با خودم می گویم هم پستی هایم بهتر از من هستند؟ عملکر بهتری دارم؟ سال گذشته در استقلال هم یکی از خوبهای لیگ بودم. فقط چون زیاد حرف نزدم یا رابطه نداشتم، نباید دعوت شوم؟ من الان 32 سالم هست . هم تجربه دارم و هم همیشه در تیم ملی و فوتبالم، بدون حاشیه بودم. هیچ وقت هم مشکل اخلاقی نداشتم. هم پستی هایم هم که خوب نیستند، یعنی از من بهتر نیستند. بعد با خودم می گویم اگر اینطور هست، بهتر که نباشم.


به مردم حق می دهم از فوتبال زده شوند

من به مردم ایران حق می دهم که از فوتبال زده شوند. با این همه اتفاقات بد، مربی و بازیکن رودر روی هم می ایستند. بعضی ها که حقشان نیست در تیم ملی بازی می کنند. رشوه ها، زیر میزی ها و... تازه من فکر می کنم مردم عادی اتفاقات خیلی بدتر، پشت پرده ای را نمی دانند که اگر می دانستند نه طرف فوتبال می آمدند و نه اجازه می دادند فرزندانشان وارد فوتبال شوند. نوع اتفاقاتی که این روزها در فوتبال می افتد، اصلا قشنگ نیست. بحث پایان خدمتها را ببینید. مردم عادی حق دارند وقتی با خودشان می گویند چرا به فلان بازیکن که حتی 200 میلیون نمی ارزد، یک میلیارد می دهند. اما من می دانم که چطور می شود که اینقدر می گیرد!


فولاد باید برگردد به کسانی که برایش زحمت کشیدند

من امسال عملکرد خوبی داشتم . تیمهای مقابل هم از تیمهای بزرگی هستند. در بازی با فواد هم برای من مثل بقیه بازیها بود. همه از من می پرسند که دوست نداری در آسیا برای فولاد به میدان بروی در جواب آنها باید بگویم که باور کنید در 3 ساله گذشته هیچ صحبتی از این تیم با من نشده است. فعلا متاسفانه فولاد در دست کسانی که این باشگاه را ساخته اند، نیست . کارهای بد آنها هم که هر روز دارد رو می شود. البته من نمی خواهم اسمی از کسی بیاورم. اما اعتقادم بر این است که فولاد باید برگردد به دست کسانی که برایش زحمت کشیدند.


من بازی می کنم، چون خوب زندگی کردم

از من می پرسند که چرا بسیاری از همدوره ای های من از فوتبال خداحافظی کرده اند. به نظر من خیلی از ما قدیم تر هم هستند که هنوز دارند در فوتبال بازی می کنند. اگر من مانده ام چون من درست زندگی می کنم. البته شما اسم از حسین کعبی و علی بداوی آوردید. آنها هم خوب زندگی کردند. اما واقعا می بینی که بعضی از اوقات خوب هم هستی اما پیشنهاد نداری. بعضی از بازیکنها را می بینی مثل ستار زارع که خیلی خوب هستند، اما الان در فوتبال نیستند. بعضی هم به من می گویند که بازیکنان خوزستانی و اهوازی زود فوتبالشان اشباع می شود. اما شما ببینید مثلا اولادی که می توانست در تیم ملی ستاره باشد اینطور نشد. . یا جواد کاظمیان پارسال تراکتور بود، الان پیشنهاد ندارد یا محسن بیاتی نیا و عادل کلاه کج!

در فوتبال به کسی باج ندادم

باور کنید وقتی به گذشته ام نگاه می کنم. هر گز به این فکر نمی افتم که اگر فلان لابی را کرده بودم، شرایط فوتبالم بهتر از این بود. اصلا و به هیچ عنوان! همیشه سرم را جلوی همه بالا می گیرم . چون در فوتبال به هیچ کس باج نداده ام. خیلی از مربی ها من را دوست داشتند. اما آنها فوتبال من را می پسندیدند. در رابطه با تیم ملی هم همینطور هست من هیچ وقت به علی کریمی یا آقای کی روش صحبت نکردم. چون دلیلی برای اینکار نمیبینم. آقای کی روش که اصلا در ایران نبوده پس معلوم هست که به او سفارش کرده اند. چون خیلی از بازیکنانی که دعوت شده اند در تیمهای خودشان هم خوب نیستند. در کل بازی این همه بازیکن را که نمی توانند دنبال کنند. من در اردوی اتریش در زمان آقای کی روش که به الشارجه دعوت شدم دیگر هرگز در اردوی تیم ملی نبوده ام و با وجود عملکردم علتش را نمی دانم.

آخرین سال فوتبال من است اگر

ببینید من آن زمان هم که 22 سالم بود و قهرمان ایران شده بودیم و بهترین بازیکن لیگ بودم در تیم برانکو نیمکت نشین بودم. اما لزومی ندیدم که حرفی بزنم. عقیده من این است که فوتبال هم مثل زندگی ست دیر یا زود باید از آن خداحافظی کنی. اما اینکه بعدا آدمها در مورد و چطوری قضاوت می کنند هم خیلی مهم است. اسم و عملکرد خوب هست که همیشه ماندگار می شود. باور کنید من عاشق فوتبال هستم و یک روز اگر بدون فوتبال باشم می میرم. اما اگر روزی بدانم که اسم من در زمین بازی می کند نه خود من آن آخرین سال بازی ام هست.

بازی با ذوب آهن

من سه سال است که ذوب آهن را دنبال می کنم . همیشه تیم خوبی است. البته از مشکلات باشگاه اطلاعی ندارم. فکر می کنم این تیم یک مقدار امسال بدشانس بوده است. مربی این تیم هم که یحیی گل محمدی است و بازیکنان جوان و خوبی رادارد. البته ما هم بعد از دو هفته پیروزی برای برد به میدان می رویم. آقای منصوریان هم شناخت کافی از ذوب دارد و ما در این هفته روی نقاط ضعف این تیم کار کرده ایم. امیدوارم که بتوانیم به نتیجه برسیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها