کد خبر: ۲۵۶۹۵۲
زمان انتشار: ۱۲:۰۲     ۱۰ مهر ۱۳۹۳
نماینده مردم آباده گفت: «شاید اصلا فردی که خریدار پرسپولیس است برای هواداری از تیم رقیب مالکیت این باشگاه را خریداری کرده که تیم رقیب را زمین بزند.»

به گزارش پایگاه 598 به نقل از سرویس ورزشی جام نیوز، رحیم زارع جزو شورای چهارنفره کارگره نظارت بر واگذاری استقلال و پرسپولیس تعیین شده از سوی مجلس است که درخصوص واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی نقطه‌نظرات متفاوتی دارد. او برعکس حسن زمانی، رئیس این کارگروه به شیوه مزایده اعتقادی ندارد و واگذاری به این شیوه را مقدمه سقوط سرخابی‌ها می‌داند.

 

برای آشنایی بیشتر با نقطه‌نظرات زارع، استاد دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی با ما در خواندن این مصاحبه همراه شوید.

 

* بناست پرسپولیس و استقلال به شیوه مزایده به بخش خصوصی واگذار شوند؟

- نه لزومی برای واگذاری به این شیوه وجود ندارد. شیوه مزایده یکی از شیوه‌هایی است که مجلس برای واگذاری استقلال و پرسپولیس به وزارت ورزش پیشنهاد کرده است همان طوری که واگذاری از طریق بورس و فرابورس هم به تصویب نمایندگان رسید.

 

* شما با شیوه واگذاری مزایده‌ای که حسن زمانی از آن حمایت می‌کند، مشکلی دارید؟

- بله به چند دلیل از این شیوه برای واگذاری استقلال و پرسپولیس حمایت نمی‌کنم.

 

* عمده دلایل شما برای مخالفت با این شیوه چیست؟

- اول اینکه باید اهلیت و تفکرات کسی که با بالاترین مبلغ خواهان خرید استقلال و پرسپولیس است سنجیده شود چون نمی‌توان بدون اینکه از قصد و نیت فرد آگاه شد تیمی که سرمایه ورزش ایران است و امید میلیون‌ها هوادار محسوب می‌شود را به مالکیت یک یا چند نفر درآورد. شاید اصلا فردی که خریدار پرسپولیس است برای هواداری از تیم رقیب مالکیت این باشگاه را خریداری کرده که تیم رقیب را زمین بزند. چه کسی می‌تواند ضمانت دهد یک پرسپولیسی استقلال را نخرد و نقطه مقابل این قضیه اتفاق نیفتد یا اگر از استقلال و پرسپولیس استفاده ابزاری شد چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ واگذاری‌های بدون مطالعه کاری می‌کند تا عاقبت استقلال و پرسپولیس به سرنوشت خیلی از تیم‌هایی دچار شوند که با وجود پشتوانه مردمی حالا نام و نشانی هم از آنها نیست. چه کسی تضمین می‌دهد تیم‌های سرخابی هم به سرنوشت برق شیراز دچار نشوند؟ مگر آن تیم مردمی استان فارس کم هوادار داشت که حالا باید در دسته سوم لیگ دست و پا بزند و کسی نباشد که به داد این تیم برسد؟

 

* با این اوصاف راه‌حل شما برای برون‌رفت از این بن‌بست چیست؟

- واگذاری از طریق بازار بورس!

 

* اما قانون اجازه نمی‌دهد یک موسسه بدون تراز مالی مثبت در بازار بورس عرضه شود؟

- معنی تراز مالی مثبت چیست؟! آیا واقعا برند ارزشمند استقلال و پرسپولیس که در میان میلیون‌ها ایرانی محبوبیت ویژه‌ای دارد آنقدر ارزشمند نیست که هفتاد، هشتاد میلیارد بدهی‌های این باشگاه‌ها را پوشش دهد؟! اگر یک مدیر کاردان و لایق برای مدیریت در این دو باشگاه انتخاب شود تصور می‌کنید بعداز چند سال به چه سقف درآمدی برسد؟ آیا واقعا استقلال و پرسپولیس بعد از چند سال به درآمدسالیانه چندصد میلیارد نخواهند رسید؟ خب تصور کنید کسی که با پایین‌ترین قیمت و در بازار بورس سهام استقلال و پرسپولیس را می‌خرد بعد از چند سال چه سود کلانی می‌برد؟

 

* اما ظاهرا حسن زمانی و یکی، دو نماینده دیگر که عضو این کارگروه هستند موافق واگذاری از طریق مزایده هستند؟

- بحثی نیست. در این مورد با یکدیگر جلسه می‌گذاریم و نقاط مثبت و منفی واگذاری به هر شیوه را ارزیابی و مقایسه می‌کنیم یا مخالفان واگذاری به شیوه بازار بورس ما را قانع می‌کنند یا ما موفق شویم بحث مزایده را کنار بگذاریم و به واگذاری در بازار بورس و عرضه بلوکی سهام برسیم و پرسپولیس و استقلال در نهایت به این شیوه واگذار شوند.

 

* نتایج ورزشکاران ما در بازی‌های آسیایی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

- ظاهرا نسبت به دوره قبلی آنچنان پرفروغ ظاهر نشده‌ایم.

 

* این تنزل رتبه کاروان اعزامی چه تبعاتی دارد. بعضی از نمایندگان از حالا در مورد احتمال استیضاح حرف می‌زنند؟

- استیضاح به خاطر تنزل جایگاه کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی تا حدی افراطی به نظر می‌رسد اما من موافق احضار وزیر به صحن علنی مجلس و پاسخگویی درخصوص دلایل تنزل رتبه کاروان اعزامی هستم به خصوص که این مشکل حاشیه‌ای برای تیم‌ملی فوتبال المپیک باعث لکه‌دار شدن نام و اعتبار کاروان اعزامی از جمهوری اسلامی ایران شد. در ضمن فراموش نکنید تعلل وزارت ورزش در روند انتخاب سرمربی تیم‌ملی بزرگسالان و مشکلاتی که در این راه به‌وجود آمد باعث شد ما جزو آخرین تیم‌های فوتبالی باشیم که صاحب سرمربی می‌شویم و این فرصت‌سوزی همان نقطه منفی عملکرد وزیر ورزش است که باعث می‌شود ما در جام ملت‌های آسیا در استرالیا هم آنطور که باید و شاید ظاهر نشویم و این مسئله تبعات روحی و روانی منفی روی آحاد جامعه و به خصوص میلیون‌ها هوادار فوتبال دارد که باید مقامات پاسخگوی این اتفاق احتمالی باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها