أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۵۷۰۱۱
زمان انتشار: ۱۳:۰۴     ۱۰ مهر ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598 به نقل از العالم: پیوستن زنان و دختران اروپایی به گروه های تروریستی در سوریه و عراق به ویژه عضویت در داعش و روند رو به رشد مهاجرت شهروندان اروپایی به مناطق درگیری های تروریستی باعث نگرانی مقامات امنیتی اروپایی شده است.

 

القدس العربی در گزارشی نوشت: یک چهارم از زنان و دختران اروپایی که از خانه و خانواده خود می گریزند تا به گروهک های تروریستی ملحق شوند، فرانسوی هستند. انگلیس و آلمان نیز پس از فرانسه در این زمینه بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند. روزنامه گاردین نیز نوشت که 50 زن از انگلیس و 40 زن از آلمان به داعش پیوسته اند و کوچکترین آنها یک دختر ۱۲ ساله آلمانی می باشد و اتریش با 14 زن در مکان چهارم قرار دارد. گفته می شود بیشتر این زنان در استان الرقه ساکن هستند.

 

براساس تحقیقات مرکز کینگز وابسته به دانشگاه لندن، تعدادی از دختران نوجوان اروپایی برای ازدواج با اعضای داعش به سوریه رفته اند و تنها تعداد کمی از آنها در این کشور سلاح به دست گرفته اند. اگرچه تحقیقات اندکی در مورد انگیزه زنان و دختران از پیوستن به داعش وجود دارد اما تبلیغات گروهک تروریستی داعش در شبکه های اجتماعی حاکی است که سربازگیری از زنان از طریق فریب دادن آنها برای شرکت در اعمال خیریه و بشردوستانه انجام می شود و در این میان صفحات گروهک داعش در شبکه اجتماعی فیسبوک و دیگر شبکه های اجتماعی تصاویری از زنان مسلح و حتی زنانی را نشان می دهد که سر بریده در دستان خود دارند تا از این طریق قدرت این زنان عضو داعش نشان داده شود.

 

ازدواج یکی از دلایل سربازگیری داعش از زنان است، گرچه مسائل دیگری چون جهاد نکاح نیز مطرح است. بر اساس پژوهشی که در موسسه کینگز انجام شده است: بیشتر زنان و دختران اروپایی عضو داعش بین 16 تا 24 سال سن دارند و اغلب آنها از تحصیلات دانشگاهی برخوردارند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها