أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۵۷۰۴۹
زمان انتشار: ۱۴:۳۹     ۱۰ مهر ۱۳۹۳
وزارت خارجه آمریکا با قرارداد تسلیحاتی واشنگتن- ریاض به ارزش بیش از یک میلیارد دلار موافقت کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پنتاگون روز چهارشنبه اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا با قرارداد تسلیحاتی میان واشنگتن و ریاض به ارزش یک میلیارد و 750 میلیون دلار و قرارداد 900 میلیون دلاری با امارات متحد عربی موافقت کرده است.
 
این قرارداد تسلیحاتی دربر گیرنده فروش سیستم دفاع هوایی پاتریوت و موشک‌های پاک 3 (PAC-3 )- پیشرفته‌ترین ضد موشک‌ است. آژانس همکاری‌های امنیتی آمریکا که مسئول اجرای قراردادهای تسلیحاتی خارجی است اعلام کرد که درخصوص این قرارداد تسلیحاتی با کنگره رایزنی کرده است.
 
این آژانس همچنین اعلام کرد نمایندگان کنگره 30 روز فرصت دارند تا این قرارداد تسلیحاتی را لغو کنند و دو شرکت لاکهید مارتین و ریتون مسئول اجرای این قرارداد تسلیحاتی هستند.
 
این نهاد امنیتی آمریکا تأکید کرد: قرارداد مذکور باعث گسترش موشک‌های پاتریوت در عربستان و نوسازی آن می‌شود چراکه موشک‌های موجود در این کشور قدیمی و از کار افتاده بشمار می‌آید.
 
وزارت دفاع آمریکا همچنین به قانون‌گزاران این کشور درباره طرح فروش 12 سیستم پرتابه موشکی متحرک به امارات متحده عربی به ارزش حدود یک میلیارد دلار گزارش داد.
 
آژانس همکاری‌های امنیتی دفاع آمریکا گفت: این سیستم توان امارات برای مقابله با تهدیدهای کنونی و آتی را بهبود بخشیده و امنیت بیشتری برای زیرساخت‌های حیاتی این کشور ارائه می‌دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها