أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۵۷۰۵۱
زمان انتشار: ۱۵:۰۴     ۱۰ مهر ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فیفادی،پرسپولیس در اصفهان همیشه مشکل داشته است؛ نه مقابل ذوب‌آهن بلکه در مصاف با سپاهان غول زرد این شهر که طی 10 سال گذشته سری میان بزرگان فوتبال درآورده و همچنان به عنوان مدعی در لیگ مقابل سرخابی‌های تهران قد علم می‌کند و تا روز آخر برای قهرمانی می‌جنگد.

سپاهان امسال دوباره مثل سال قبل و فصول قبل‌ترش تیمی است در حد مدعی قهرمانی که با وجود نتایج نه‌چندان جالب هفته‌های اخیر هرگاه شرایط خوبی داشته، با اتکا به مهره‌های توانمندش خوب فوتبال بازی می‌کند. این طرف میدان پرسپولیس می‌ایستد با 11 بازیکنی که تا حدودی از کما درآمده‌اند اما همچنان از مشکلات بدنی و تاکتیکی و البته بعضا پتانسیل پایین فوتبالی رنج می‌برند تا تحقق شرایط صددرصدی در این تیم دشوار باشد.

با این وجود وقتی بازی بزرگی در پیش باشد، می‌شود از این بازیکنان توقع داشت در حد ستاره خودی نشان بدهند و کیفیتی متناسب با پیراهن و لوگوی باشگاه‌شان ارائه کنند. اگر چنین شود بازی فردا در فولادشهر فوق‌العاده دیدنی خواهد شد. در این میان موضوع مهمی که می‌تواند به جذابیت‌های این مسابقه بزرگ بیفزاید تقابل‌های ویژه‌ای است که در میدان میان بازیکنان دو تیم رخ می‌دهد. این تقابل‌ها البته قبل از بازی با کری‌خوانی‌های دوستانه شروع می‌شود و در زمین بعضا به درگیری لفظی و فیزیکی می‌انجامد تا مشخص شود حساسیت‌های بازی بزرگی مثل ال‌کلاسیکوی ایرانی برخی دوستان ملی‌پوش را حداقل برای 90 دقیقه تبدیل به دشمن و هدف تکل‌ها می‌کند.

شجاع – شاندیز؛ برخورد در میانه

از وقتی فرکی سرمربی سپاهان شده، شجاع خلیل‌زاده را برده وسط زمین و تبدیلش کرده به یک هافبک دفاعی که اتفاقا این تغییرات جواب هم داده است (اگر آن گل به خودی بازی با تراکتور را حساب نکنیم!) شجاع خلیل‌زاده حالا هافبک تدافعی سپاهان است و باید در میانه زمین با یک دوست صمیمی رو در رو شود.

رضا حقیقی شاندیز که می‌خواست به خاطر نگرفتن پول ماشینش سفر به اصفهان را تحریم کند با شجاع در وسط زمین شاخ به شاخ خواهد شد. حقیقی در گفت‌وگویی دوستانه با خلیل‌زاده به او گفته: «خیلی ناراحتم که هافبک دفاعی شدی، تو اینکاره نیستی و برو دفاع بازی کن.» شجاع هم جواب داده: «در تیم ملی جایت را می‌گیرم.» با اینکه شاندیز و شجاع در باشگاهی کنار هم نبوده‌اند اما در تیم ملی جوانان، امید و بزرگسالان هم‌تیمی بوده‌اند و صمیمیت بین آنها می‌تواند کری‌خوانی‌های دوستانه آنها را هم زیاد کند. سال قبل شجاع به حقیقی گفته بود، «اگر بالای سرم سر زدی جایزه داری.»

شجاع به پرنده بودنش می‌نازید اما برای خوب کسی کری خوانده بود چون حقیقی که یک بار در فجر به خاطر ضربه سر آسیب بدی دیده، اصلا سراغ ضربات سر نمی‌رود و از پرواز کردن و سر زدن به شدت هراس دارد. با این‌حال می‌توان منتظر لحظه‌های جالبی از تقابل این دو بازیکن در زمین بود.

خلعت و زوم روی خانزاده و حقیقی

محمدرضا خلعتبری آماده‌ترین بازیکن این روزهای سپاهان است تا هر وقت پرسپولیسی‌ها خبر گلزنی او را می‌شنوند با تکان دادن سر به نشانه افسوس این سوال بزرگ را مطرح کنند که «آقای رحیمی چطوری این بازیکن را دو دستی به سپاهانی‌ها دادی؟» خلعتبری سابقه وحشتناکی در گلزنی مقابل پرسپولیس دارد. از ابومسلم و دریبل 6-5 پرسپولیسی گرفته تا گلزنی با لباس ذوب‌آهن. خلعت در فصل آخر حضورش در ذوب و سپس در سپاهان در گلزنی به پرسپولیس ناکام بود اما رکورد او هنوز فراموش نشده است.

خلعت بعد از ترک پرسپولیس همچنان با نیکی از این تیم و هوادارانش یاد می‌کند اما خدا می‌داند چقدر دوست دارد در این بازی هم ستاره تیمش باشد و دروازه سرخ‌ها را باز کند.

جالب اینکه خلعتبری جایی بین دوستانش گفته می‌خواهد روی اعصاب و روان محمدرضا خانزاده و رضا حقیقی کار کند و باعث اخراج‌شان شود. به عقیده خلعتبری این دو بازیکن پتانسیل عصبی شدن و اخراج را دارند و حتی اگر موفق به باز کردن دروازه پرسپولیس نشود، اینطوری زهرش را به حریف خواهد ریخت!

بنگر و یک دنیا اصفهانی

از وقتی محسن بنگر بعد از 9 سال بازی برای سپاهان، اصفهان را ترک کرد و پیراهن شماره 6 پرسپولیس را پوشید، یک لشکر چند هزار نفره اصفهانی علیه‌اش شدند.
حالا پرسپولیس هر بار که به اصفهان می‌رود، بنگر می‌شود آماج حملات وحشتناک سکوهای زرد و حتی سبز فولادشهر که 90 دقیقه او را زیر باران ناسزا تحت فشار قرار می‌دهند و منتظرند تا او واکنشی نشان دهد و بساط سوتی یا اخراجش را فراهم کنند. 90 دقیقه‌های قبلی در اصفهان برای محسن بنگر خیلی سخت گذشته و این بار هم نمی‌توان برای او منتظر اتفاقات استثنایی بود.

از طرفی بنگر در تیم سپاهان هم دوستان قدیمی و دشمنانی جدید دارد که بعد از جدایی بنگر از سپاهان رابطه خوبی با او ندارند. گفته می‌شود هادی عقیلی و محرم نویدکیا دو بزرگ سپاهان با مدافع میانی پرسپولیس کنتاکت هستند و با ادامه این شرایط، تقابل آنها و هواداران‌شان با بنگر می‌تواند زیر ذره‌بین باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها